Ersätter ERS-papper och Shaktistenar!

Ersätter SD- och apparatfötter!

Gruppköp anyone?

Moderator: Redaktörer
tvett skrev:
Ersätter ERS-papper och Shaktistenar!
Norman skrev:Den seriöse audiofilen klär förståss väggar, tak och golv med såna så man får en egen emc-hall för apparaterna, bäst blir det väl om man skärmar först kanske.
meanmachine skrev:Vad roligt det är att göra sig lustig på andra bekostnad...![]()
Är det seriös någon av er som testat dessa? Man brukar säga att den dummaste är den som talar om saker den inte kan som om den kan dem.
Skulle detta tweak vara sämre än SD fötter ?
meanmachine skrev:Men ditt uttlande visar på viss omognad och brist på klarsynthet i frågan. Som de flesta av er springer helt förblindad fram och skrattar er harmynt över andra människor förfaranden utan tranke på hur det egentligen ligger till. Hög nivå på humorn.
meanmachine skrev:Skulle detta tweak vara sämre än SD fötter ?
norman skrev:Vee-Eight skrev:Har själv strålat polisutrustade saabar i liknande labb.
Har du nåt tips på vilken signal man skall använda för att få dom att stanna? (man vet ju aldrig när det kan komma till hands)
meanmachine skrev:Vad roligt det är att göra sig lustig på andra bekostnad...![]()
Är det seriös någon av er som testat dessa? Man brukar säga att den dummaste är den som talar om saker den inte kan som om den kan dem.
Skulle detta tweak vara sämre än SD fötter ?
meanmachine skrev:Norman skrev:Den seriöse audiofilen klär förståss väggar, tak och golv med såna så man får en egen emc-hall för apparaterna, bäst blir det väl om man skärmar först kanske.
Du måste mena den oseriöse om man gör som du menar. Den seriöse torde nog reda ut hur det egentligen förhåller sig. Men ditt uttlande visar på viss omognad och brist på klarsynthet i frågan. Som de flesta av er springer helt förblindad fram och skrattar er harmynt över andra människor förfaranden utan tranke på hur det egentligen ligger till. Hög nivå på humorn.
Vee-Eight skrev:norman skrev:Vee-Eight skrev:Har själv strålat polisutrustade saabar i liknande labb.
Har du nåt tips på vilken signal man skall använda för att få dom att stanna? (man vet ju aldrig när det kan komma till hands)
Bilen stannar inte, för iaf saabar är testade att klara rätt så stark strålning utan att processorer börjar skicka fel signaler. Det som testades då var det extra ledningsnätet som följer med radio, blåljus etc som var anslutna till canbus-nätet. Det kan förvisso i sin tur kunde i värsta fall skicka irrationella signaler som påverkar resten av bilens funktioner, men det händer mkt sällan. En skröna som snurrade på Saab förr var att ett antal polisbilar som av sig självt satte igång siren och blåljus. Det visade sig orsakas av bankomaters radiolänk, som i tex Stockholm var ställda med ganska hög effekt för att kunna sända mellan husfasaderna. Alla incidenter inträffade nämligen i närheten av just bankomater.
Vee-Eight skrev:Mja, jag ler inte åt shakti och åt shaktianvändare. Den jag känner till som använder sådana tilltag är, vad jag kan avgöra, helt på det klara att det kan handla om placebo. Men sålänge det ger det han söker så är inte han "den som är den".
subjektivisten skrev:Vee-Eight skrev:Mja, jag ler inte åt shakti och åt shaktianvändare. Den jag känner till som använder sådana tilltag är, vad jag kan avgöra, helt på det klara att det kan handla om placebo. Men sålänge det ger det han söker så är inte han "den som är den".
Jo, i en perfekt värld så är det kanske så. Tyvärr så är det inte riktigt sant irl. Jag har en polare som har köpt närkablar för 14 papp och massa andra kablar för åtskilliga tusen kr. Har han köpt det för han tror dig höra en skillnad? Nej, det har han inte för jag har frågat han om man jämfört och hört skillnad och det har han inte hört. Men han har läst att dessa saker ger stora lyft så därför har han köpt dom.
Så jag tycker man inte ska bara tro att folk är på det klara helt tiden utan att många blir påverkade vad dom läser i tidningar.
Vee-Eight skrev:subjektivisten skrev:Vee-Eight skrev:Mja, jag ler inte åt shakti och åt shaktianvändare. Den jag känner till som använder sådana tilltag är, vad jag kan avgöra, helt på det klara att det kan handla om placebo. Men sålänge det ger det han söker så är inte han "den som är den".
Jo, i en perfekt värld så är det kanske så. Tyvärr så är det inte riktigt sant irl. Jag har en polare som har köpt närkablar för 14 papp och massa andra kablar för åtskilliga tusen kr. Har han köpt det för han tror dig höra en skillnad? Nej, det har han inte för jag har frågat han om man jämfört och hört skillnad och det har han inte hört. Men han har läst att dessa saker ger stora lyft så därför har han köpt dom.
Så jag tycker man inte ska bara tro att folk är på det klara helt tiden utan att många blir påverkade vad dom läser i tidningar.
Ja helt klart. Det tråkigaste av allt är att man inte är engagerad i sin egen passion, man gör saker som förväntas av en (dvs följer tester, råd på forum, etc) utan att ta ställning till vad man pysslar med. Man är nästintill skyldig sig själv att ta sin njutning på allvar och därmed bli medveten. Det finns de som kör med EKK och Nordost Valhalla utan en tanke på varför.
Jag vet faktiskt inte hur jag skall förhålla mig till de som lägger åtskilliga pengar på voodoo, som man inte ens satt sig i relation till. Det är givetvis trist, men å andra sidan så måste viss dumhet få straffa sig. Är det dock ett medvetet val, en medveten handling, så är det iaf i mina ögon hedervärt. Men förstår man inte riktigt vad man gör så är det bara anticlimax. På sin höjd fånigt. Dock väcker det inget medlidande.
Tvett skrev:Norman visar på stor klarsynthet i frågan då han klart förstår vad det är för något på bilderna.
Det är, som Vee-Eight säger, mina bilder på mina prylar och ingen har pekat ut någon person. Varför taggarna utåt direkt och påhopp?
meanmachine skrev:Tvett skrev:Norman visar på stor klarsynthet i frågan då han klart förstår vad det är för något på bilderna.
Det är, som Vee-Eight säger, mina bilder på mina prylar och ingen har pekat ut någon person. Varför taggarna utåt direkt och påhopp?
Så det är du som är boven. Sitter du och photoshoppar. Sen driver med oss andra.
Användare som besöker denna kategori: nasse och 39 gäster