Kablar 3

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2007-04-30 03:30

Mayro skrev:Dr_Tinnitus

varför i hela världen skulle jag svara ditt inlägg för med förklaringar angående en i testutmaning i USA för.. Sanslöst att du ens tänker så snurrigt..

Sedan frågar du om det är en säkring i proppskåpet som skulle göra en BT av.. ..

Asså med den briljanta fattningsförmågan du verkar ha förstår jag du frågar saker fast dom står tydligt o klart..

Ja varfør skulle du inte kunna svara på varfør du sjælv inte verkar så intresserad av att testa dina førmågor, eller dina sækringars ev. ljudskillnader hos Randi? Jag kan inte se att de finns nåt mærkligt i min fråga om det som kan gøra dig upprørd?

Sen det om dina sækringar.
Jag har bara sett dig skriva nåt om att du har tre olika sækringar, vilket då verkade som du menade inne i appraterna. Jag blev lite osæker på vilka sækringar du egentligen snackade om, så jag stællde en direkt fråga på det. Har du problem med det också?

Dr Tinnitus

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-04-30 08:32

Stress kan finnas även i öppna tester. Betyder det att även öppna tester är kasst som metod? Jag tycker det är ett kasst argument.

Om man är lättstressad vid blindtest eller vilket test som helst så är det ett tecken på att man bör ställa ner förväntningarna och kraven på sig själv rejält. Att inte ta sig själv på så stort allvar.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 15:46

Dr_Tinnitus skrev:

varför i hela världen skulle jag svara ditt inlägg för med förklaringar angående en i testutmaning i USA för.. Sanslöst att du ens tänker så snurrigt..

Sedan frågar du om det är en säkring i proppskåpet som skulle göra en BT av.. ..

Asså med den briljanta fattningsförmågan du verkar ha förstår jag du frågar saker fast dom står tydligt o klart..

Ja varfør skulle du inte kunna svara på varfør du sjælv inte verkar så intresserad av att testa dina førmågor, eller dina sækringars ev. ljudskillnader hos Randi? Jag kan inte se att de finns nåt mærkligt i min fråga om det som kan gøra dig upprørd?

Jag har bara sett dig skriva nåt om att du har tre olika sækringar, vilket då verkade som du menade inne i appraterna. Jag blev lite osæker på vilka sækringar du egentligen snackade om, så jag stællde en direkt fråga på det. Har du problem med det också?

Dr Tinnitus

För dig då så även du hajar..

Jag har tre olika säkringar som skall passa i cd spelaren vilket är den ända jag talat om som testobjekt denna gång..

men testen blir endast med två av dessa säkringar så den blir av samt inte tar så lång tid mer än nödvändigt..Såvida den som förestår kollandet anser anorlunda förståss

Sedan din snubbe i USA tar för det första betalt för den om jag inte minns fel sedan tidigare snack .. Sedan så hajar jag faktiskt inte ett skit om varför jag skulle vara intreserad av testa mina förmågor via åka till en snubbe i USA då det räcker så väl med det jag kan redan samt lär mig ännu via städiga ifrågasättanden samt testande..

Asså.. Du får ursäkta mig. Men du verkar högst snurrig i mina ögon med detta tjatande . Har du % på intäckterna han tjänar ?? :lol: Så du är en värvare..

Så slappna nu av och snacka saker som sker här..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2007-04-30 17:09

Mayro skrev: Sedan så hajar jag faktiskt inte ett skit om varför jag skulle vara intreserad av testa mina förmågor via åka till en snubbe i USA då det räcker så väl med det jag kan redan samt lär mig ännu via städiga ifrågasättanden samt testande.

Jag tror att om du kan återupprepa "hörandet" av säkringarna i proppskåpet, kontrollerat, så kan du ha typ 700 000:- skäl att vara intresserad. Duh...
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 17:15

lasselite skrev:
Mayro skrev: Sedan så hajar jag faktiskt inte ett skit om varför jag skulle vara intreserad av testa mina förmågor via åka till en snubbe i USA då det räcker så väl med det jag kan redan samt lär mig ännu via städiga ifrågasättanden samt testande.

Jag tror att om du kan återupprepa "hörandet" av säkringarna i proppskåpet, kontrollerat, så kan du ha typ 700 000:- skäl att vara intresserad. Duh...

Nu är det CD säkringen som gäller och inget annat om test skulle göras..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-30 17:23

Att inte ta sig själv på så stort allvar.

Angående att ta sig själv på för stort allvar, så finns det gott om medlemmar här som borde göra det.

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2007-04-30 17:27

Mayro skrev:Nu är det CD säkringen som gäller och inget annat om test skulle göras..

Nu ja. Byt inte samtalsämne. Eller du kanske aldrig hävdat att propparna i säkringsskåpet detekterats blint?
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-04-30 17:31

FBK: Varför måste du skriva så otrevligt? :?

Slappna av, och ta inte dig själv på så stort allvar! :)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-30 17:34

Äsch.. Folket här snackar bara och inget annat.. Jag har inbjudit till ett BT test för andra gången här. Och ingen nappar.. utan det snackas bort enbart.. Folket här VILL ha häcklandet kvar och inte testa något..
Hade du väntat dig något annat mayro :o glöm det i så fall.
Den vita

Jag har ingen användning av bi-wire

Den finns som singel-wire också, bara så du vet om du nu blir sugen :wink:
Hade jag obegränsat med pengar så skulle jag vilja ha något som både lät bra och var snyggt utan att skämmas det minsta :P

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-30 17:39

FBK: Varför måste du skriva så otrevligt?

Slappna av, och ta inte dig själv på så stort allvar!

Otrevligt :o försöker att inte vara otrevlig, men det är inte lätt när man kallas TROLL av riktigt otrevliga personer, då blir man lätt lite :twisted: . Och det sista kan man bara :lol: åt.
Senast redigerad av distad 2007-04-30 18:05, redigerad totalt 1 gång.

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2007-04-30 17:45

Mayro skrev:
Dr_Tinnitus skrev:

Dr Tinnitus

Mayro skrev:För dig då så även du hajar..

Jag har tre olika säkringar som skall passa i cd spelaren vilket är den ända jag talat om som testobjekt denna gång..

men testen blir endast med två av dessa säkringar så den blir av samt inte tar så lång tid mer än nödvändigt..Såvida den som förestår kollandet anser anorlunda förståss

Då hade jag fatta rätt första gången, men sen blivit osäker. Därför frågade jag. Tack för förklaringen.

Mayro skrev:Sedan din snubbe i USA tar för det första betalt för den om jag inte minns fel sedan tidigare snack .. Sedan så hajar jag faktiskt inte ett skit om varför jag skulle vara intreserad av testa mina förmågor via åka till en snubbe i USA då det räcker så väl med det jag kan redan samt lär mig ännu via städiga ifrågasättanden samt testande..

Ja ha, så det frestar inte alls att vilja bevisa det du är så säker på här i tråden, och om du klarar det stå med ca 7 000 000 Kr i handen? Jag vet vad jag skulle gjort om jag var så säker som du är i denna sak, försökt få till ett test hos Randi.

Så, du tycker det är fel att Randi tar betalt, eller rättare sagt låter den som ska testas stå för kostnaderna i förtestet?

Men det var ju bra det. Då säger vi så här. Jag kommer till ditt test, men du betalar bensin mat och övernattning och andra omkostnader åt mig, och åt alla andra som kommer på testet. :D

Asså.. Du får ursäkta mig. Men du verkar högst snurrig i mina ögon med detta tjatande . Har du % på intäckterna han tjänar ?? :lol: Så du är en värvare..
Ännu ett sätt att försöka slingra sig undan ett test med Randi?

Mayro skrev:Så slappna nu av och snacka saker som sker här..

Jag är avslappnad, och jag snackar om saker som sker här....

Dr Tinnitus

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 18:07

Dr_Tinnitus

Det mäste vara något alvarligt fel här.. varför i hela friden skulle jag ens försöka "slingra" mig undan en slags marknadsjippotest som sker mot höga avgifter i USA ?? Ett land långt borta. Samt för ett syfte jag inte ens bryr mig om eftersom JAG inte varken har något att visa eller bevisa. Jag varken tillverkar eller marknadsför något. Jag inte heller dyvlar på andra mina åsikter såsom att DOM skall. OBS SKALL vara som jag säger.. Utan jag bara anser alla har sin hobby som dom vill.. och anser att sitta och häckla folk osv utan själv prova är snurren av dumhet.. Och erbjuder därför en liten test här med ett lätt genomfört test BT..

Då börjar du gå på såsom jag hade något att slingra mig från borta i USA..

.Asså alvar nu. Du måste ha både en och två skruvar att dra åt där uppe i knoppen med ett sådant resonemang...

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2007-04-30 18:40

Denna Mayro är ju helt ofattbar 8O och nu direkt personangrepp. Banna denna man!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 18:43

m_persson79 skrev:Denna Mayro är ju helt ofattbar 8O och nu direkt personangrepp. Banna denna man!

var går jag till personangrepp menar du?

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2007-04-30 19:48

Mayro skrev:
m_persson79 skrev:Denna Mayro är ju helt ofattbar 8O och nu direkt personangrepp. Banna denna man!

var går jag till personangrepp menar du?

Du förstår inte ens det?

Nåja, jag tar inte åt mig. Så fortsätt att avslöja dig bara.

Jag trodde vi kunde ha en vuxen diskussion om detta, men det var tydligen fel.

När man tänker efter på hur du svarar på mitt lilla förslag om ett test med Randi, så förstår man ju varför det bara är ca 1000 ansökningar om test reggade hor Randi. De flesta vågar/vill inte, men säga att de klarar saker det kan de... :wink:

Dr Tinnitus

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-30 20:44

Denna Mayro är ju helt ofattbar och nu direkt personangrepp. Banna denna man!

Personangrepp,hån, förlöjligande osv osv. är vardagsmat här ifrån många medlemmar så varför blir du så 8O nu helt plötsligt m_persson79?

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-30 20:49

Martin skrev:FBK: Varför måste du skriva så otrevligt? :?

Slappna av, och ta inte dig själv på så stort allvar! :)

Har du sett han gjort något annat inlägg än sådana på faktiskt? Jag har inte sett det. Ignorera killen bara.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2007-04-30 20:50

FBK skrev:
Denna Mayro är ju helt ofattbar och nu direkt personangrepp. Banna denna man!

Personangrepp,hån, förlöjligande osv osv. är vardagsmat här ifrån många medlemmar så varför blir du så 8O nu helt plötsligt m_persson79?

Du menar att mayros inlägg är helt i sin ordning :roll:

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-30 20:51

Ja, vem vill få 7 miljoner kr, chansen att göra lång näsa mot dom som inte tror och även bli en mini-kändis inom hifivärlden? 8)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2007-04-30 20:52

Mayro:

Asså alvar nu. Du måste ha både en och två skruvar att dra åt där uppe i knoppen med ett sådant resonemang

Du menar att personen ifråga är dum i huvudet.

FBK:
Sällan man ser något så tydligt!

Att IRL-polare kallar varandra idioter bryr jag mig inte så mycket om.. eller när nått man påstår är befängt.. men direkta personangrepp är ovanligt förutom mot t.ex. Öhman..

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-30 21:12

Du menar att mayros inlägg är helt i sin ordning

Är inte Mayro advokat om du trodde det :wink: Inga inlägg med personangrepp är i sin ordning, men det är jävligt märkligt att det bara kommenteras när någon som inte "ingår i gänget" osv skriver något mindre bra. När andra skriver rena personangrepp osv då är det döds tyst, mycket mycket märkligt 8O
FBK:

Subjektivisten kallade någon för idiot häromdagen och de som är mindre "bekvämma" mot församlingen kallas för Troll, så här är alla trevlig mot varandra :D

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-30 21:14

Intressanta är att jag fick även en varning, något som fler lär behöva. Speciellt dom som verkar mest gilla röra runt i grytan. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 21:21

m_persson79 skrev:Mayro:

Asså alvar nu. Du måste ha både en och två skruvar att dra åt där uppe i knoppen med ett sådant resonemang

Du menar att personen ifråga är dum i huvudet.

FBK:

Att IRL-polare kallar varandra idioter bryr jag mig inte så mycket om.. eller när nått man påstår är befängt.. men direkta personangrepp är ovanligt förutom mot t.ex. Öhman..

Jag anser det som står.. och det står faktiskt "med ett sådant resonemang".. Hurvida han har det annars utanför själva resonemanget som är helsjukt vet jag inte. och jag har inte heller kallat honom idiot.. Däremot hans resonemang runt detta ämne som JAG har noll med att göra eller indras i. Där saknas förmodligen en del tankeverksamhet ja.. Jag har inbjudit till en BT av säkringar i en cd spelare här.. Det är ämnet jag har talat om. inte en test som kostar stålar i USA.. Men som vanligt då man blir pressade så används stickspårsmetoden ..

:lol:

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-30 21:23

Mayro skrev:Jag har inbjudit till en BT av säkringar i en cd spelare här.. Det är ämnet jag har talat om. inte en test som kostar stålar i USA.. Men som vanligt då man blir pressade så används stickspårsmetoden ..

:lol:

Kommer det vara ett kontrollerat dubbelblint test?

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-30 21:25

För detta med blindtest så kommer det fram lite lustiga metoder att göra det på. Sett engelska tidningar som sa sig göra blindtest när i själva verket så visste dom inte vilken som var vilken men dom visste hela tiden att man bytte mellan A till B t ex.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-30 21:30

lasselite skrev:
Mayro skrev:Nu är det CD säkringen som gäller och inget annat om test skulle göras..

Nu ja. Byt inte samtalsämne. Eller du kanske aldrig hävdat att propparna i säkringsskåpet detekterats blint?

Vart samtalsämnet varit säkringar i källarens skåp anses komma in här vet inte jag. men VAD jag vet är att du är synnerligen inbillsk om du tror dig läst nu i min inbjudan mig tala om säkringar i proppskåpet..

Så om du skall tala om byta ämne så får du nog börja snacka om ÄMNET som talats om i alla fall..

Sedan så.. Eftersom man är så fega så man söker vrida bort erbjudandet mitt för att bara fortsätta starta häckeltrådar .. Ja så vet jag nu att för andra gången fegar folk ur här och uppvisar ett rätt ynkligt beteende i stället..

Så därmed var denna erbjudna test stoppad för andra gången ...

:lol: är allt man kan göra..

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2007-04-30 23:25

Mayro skrev:
lasselite skrev:

Vart samtalsämnet varit säkringar i källarens skåp anses komma in här vet inte jag. men VAD jag vet är att du är synnerligen inbillsk om du tror dig läst nu i min inbjudan mig tala om säkringar i proppskåpet..

Så om du skall tala om byta ämne så får du nog börja snacka om ÄMNET som talats om i alla fall..

Sedan så.. Eftersom man är så fega så man söker vrida bort erbjudandet mitt för att bara fortsätta starta häckeltrådar .. Ja så vet jag nu att för andra gången fegar folk ur här och uppvisar ett rätt ynkligt beteende i stället..

Så därmed var denna erbjudna test stoppad för andra gången ...

:lol: är allt man kan göra..

Var bor du Mayro?

Dr Tinnitus

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2007-05-01 14:28

Mayro skrev:Vart samtalsämnet varit säkringar i källarens skåp anses komma in här vet inte jag. men VAD jag vet är att du är synnerligen inbillsk om du tror dig läst nu i min inbjudan mig tala om säkringar i proppskåpet..

Jag har aldrig pratat om ditt test som du ska göra hemma, därför bytte du samtalsämne.

Mayro skrev:Så om du skall tala om byta ämne så får du nog börja snacka om ÄMNET som talats om i alla fall..

Ämnet för tråden är kablar. Det gör ditt test lika OT som min diskussion med dig om anledningar att åka till USA.

Därmed, Jag satte ämnet för Min diskussion. Ämnet var anledningar för dig att inför Randi visa att du kan höra skillnaden mellan olika proppar i proppskåpet.

Jag tror att det uppfattas som så otroligt att du faktiskt skulle kunna kamma hem belöningen om du kan visa det i ett kontrollerat test.

Jag har inte läst något om en anmälningsavgift (och i synnerhet inga höga sådana). Du får gärna visa var det står i så fall (men du behöver absolut inte ta dig tid att göra det. För...). Du kan ju höra skillnden blint, och kommer då få belöningen (om den är 100 000 eller 1 miljon dollar är jag inte säker på), och det lär ju täcka dina utgifter.

Så; om nu proppar i proppskåpet kvalificerar, vilket jag tror, så kommer du: Få en oförglömlig resa till USA, vända uppochner på ormoljemotståndarna, och åka hem med antingen 600000 eller 6 900 000 (kostnader avdragna).

Det är väl toppen? Jag kan faktiskt bara tänka mig en anledning för dig att avstå, och det är att du inte är så säker på att du kan höra skillnaden i ett kontrollerat test. (kontrollerat, inte riggat. Innan du åker dit, komer du och Randi att ha gjort upp om hur testet ska gå till. Och det sker säkerligen innan du har några utlägg.)

Hur va d nu du själv sa. Jo: "Eftersom man är så fega så man söker vrida bort erbjudandet".

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-05-01 15:02

FBK skrev:Hade jag obegränsat med pengar så skulle jag vilja ha något som både lät bra och var snyggt utan att skämmas det minsta :P
Ja, det finns ju estetiska saker att fundera över med om man har kablarna synliga. Det slipper jag.

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-05-01 15:12

Varför! Finns det några rimliga förklaringa till att en guld!? säkring förbättrar ljudet? Det har ju hänt att man stoppat 50örigar i propphållaren så att proppen inte ska smälla när man kopplar på en fet maskin...(inte att rekomendera). I så fall bordeväl en fastlödd stump EKK vara ett alternativ till säkring.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi