Moderator: Redaktörer
Stel kabel var ordet, sa Bull.
meanmachine skrev:Därför att de som förespråkar Ekk är totalt motståndare till att folk använder superlativ till dyrfikablage. Sen att de gör likadant till sina egna produkter är helt OK. Sd fötter ekk, Carlsson, pIP typ och liknande.
Snacka om att generalisera.
PEGE skrev:Snacka om att generalisera.
Snacka om att ha förutfattade meningar........
Det ska väl gå att använda samma vokabolär om EKK som om andra kablar, eller tvärtom..
Tror inte "dyra" kablar har ensamrätt på odömmen typ, "öppenhet, lättlyssnat och prisvärt", kan säkert även innefatta EKK.
Det har du helt rätt i. Omdömen ska inte vara kabelspecifika, utan helst allmänna.
PEGE skrev:Det har du helt rätt i. Omdömen ska inte vara kabelspecifika, utan helst allmänna.
Så kan man också uttrycka saken, om man inte vill eller inte inte kan upptäcka några skillnader mellan olika kablar.
PEGE skrev:Snacka om att ha förutfattade meningar........
Det ska väl gå att använda samma vokabolär om EKK som om andra kablar, eller tvärtom..
Tror inte "dyra" kablar har ensamrätt på odömmen typ, "öppenhet, lättlyssnat och prisvärt", kan säkert även innefatta EKK.
subjektivisten skrev:PEGE skrev:Snacka om att ha förutfattade meningar........
Exakt det jag säger ju
PEGE skrev:
Ja, men skriver jag att mina"dyr"kablar låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett inte namngivet gäng, skriver jag att EKK låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett annat inte namngivet gäng.
Vem är det mest lämpligt att få på skallen av?
Ja, men skriver jag att mina"dyr"kablar låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett inte namngivet gäng, skriver jag att EKK låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett annat inte namngivet gäng.
PEGE skrev:Ja, men skriver jag att mina"dyr"kablar låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett inte namngivet gäng, skriver jag att EKK låter öppet och fint kommer jag att få på skallen av ett annat inte namngivet gäng.
PG på hf skrev: Tar fram EKK då och då, funkar finfint, men vid riktig finlyssning så kopplas Xindak FS-1 in.
EKK sitter fint till slölyssning...
Lasselite skrev:Jag fick mig ett garv av ditt inlägg. För jag ser den inbitne hifinörden som innan "finlyssning" byter kablar... För att sedan byta tillbaks när "finlyssningen" är över
Inget illa ment, och jag vet inte om du gör så (och om du gör det så är det helt OK (men varför?)) men det var den bild jag fick i huvudet när jag läste ditt inlägg. Säger troligtvis mer om mig, än om dig
lasselite skrev:Jag ber om ursäkt i förväg PG, för du har lyckats missförstå nästan alla hittills, och kommer säkert att missförstå mig.PG på hf skrev: Tar fram EKK då och då, funkar finfint, men vid riktig finlyssning så kopplas Xindak FS-1 in.
EKK sitter fint till slölyssning...
Jag fick mig ett garv av ditt inlägg. För jag ser den inbitne hifinörden som innan "finlyssning" byter kablar... För att sedan byta tillbaks när "finlyssningen" är över![]()
Inget illa ment, och jag vet inte om du gör så (och om du gör det så är det helt OK (men varför?)) men det var den bild jag fick i huvudet när jag läste ditt inlägg. Säger troligtvis mer om mig, än om dig
PEGE skrev:subjektivisten skrev:PEGE skrev:Snacka om att ha förutfattade meningar........
Exakt det jag säger ju
Svante skrev::lol:
Ja, kul att placebo kan göra folk så glada.
IngOehman skrev:Svante skrev::lol:
Ja, kul att placebo kan göra folk så glada.
Du vet mer än jag uppenbart. Berätta vad du vet om kabeln han bytte ifrån (tunn, tjock, lång, kort?)!![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster