subjektivisten skrev:Att det skulle vara klart bättre ljud känns extremt konstigt.
Det är din åsikt, min är en annan...
Jag har tidigare nämt att jag använder DVD, men kan reta mig på uppstartstiderna.
en klar nackdel enligt mig
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Att det skulle vara klart bättre ljud känns extremt konstigt.
Jag har tidigare nämt att jag använder DVD, men kan reta mig på uppstartstiderna.
Kaffekoppen skrev:Och varför kommenterade du ett inlägg där någon skriver sin åsikt?
Du kan väl föra fram din egen utan att för den sakens skull lägga negativ värdering på nån annans?
Subjektivisten skrev:Vet inte om du syftar på mitt inlägg men om du gör det så undrar jag om du verkligen menar att man inte ska få kommentera inlägg som man tycker verkar enormt konstiga?
Kaffekoppen skrev:Och varför kommenterade du ett inlägg där någon skriver sin åsikt?
Du kan väl föra fram din egen utan att för den sakens skull lägga negativ värdering på nån annans?
Normalt sätt ja, men det framgår rätt tydligt att trådskaparen inte vill det, utan bara är ute efter vad var och en anser. Dessutom tycker jag det är mycket trevligare om var och en skriver vad de själva anser istället för att påvisa att man tycker någon annan har "enormt konstiga upplevelser".subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:Och varför kommenterade du ett inlägg där någon skriver sin åsikt?
Vet inte om du syftar på mitt inlägg men om du gör det så undrar jag om du verkligen menar att man inte ska få kommentera inlägg som man tycker verkar enormt konstiga?
JustAudioMagic skrev:har provat att spela cd-skivor i båda och cd-spelare är givet för mig. personligen tycker jag det ger klart bättre ljud, vare sig det handlar om billiga eller dyrare spelare
Det behövs inte ryggdunk eller spöstraff för mitt inlägg. Kommentarer till det leder inte till nått annat än mer ofokus.meanmachine skrev:Que.
Vaknat på fel sida.
Ahhh, vi ska ha som på andra forum där man inte får ifrågasätta saker alls.
bomellberg skrev:I detta fall har ju dessutom JustAudioMagic understukit att det är han som tycker, dvs hans egen personliga åsikt. Den ska han väl få ha utan att bli ifrågasatt? Han hävdar ju inte att det ÄR så, bara att han TYCKER att det är så.
subjektivisten skrev:bomellberg skrev:I detta fall har ju dessutom JustAudioMagic understukit att det är han som tycker, dvs hans egen personliga åsikt. Den ska han väl få ha utan att bli ifrågasatt? Han hävdar ju inte att det ÄR så, bara att han TYCKER att det är så.
Ja, såklart det är hans egna åsikt men vad är det för mening att ha ett forum att skriva i om man inte kan ifrågasätta och bli ifrågasatt? Stort mening då.
MichaelG skrev:Själv spelar jag CD via CD-spelare. Däremot spelar jag inte DVD via CD-spelare. Det blir så dålig bild tycker jag.
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:Själv spelar jag CD via CD-spelare. Däremot spelar jag inte DVD via CD-spelare. Det blir så dålig bild tycker jag.
Hälsn. Michael
bomellberg skrev:Men herregud, om någon säger att de tycker om köttbullar, hur kan du då ifrågasätta det?
subjektivisten skrev:bomellberg skrev:Men herregud, om någon säger att de tycker om köttbullar, hur kan du då ifrågasätta det?
Det är ju en helt annan sak. Objektivt sett så bör det inte vara enorma skillnader mellan DVD spelare och CD spelare. Om någon subjektivt anser det är enorm skilland så blir jag såklart nyfiken för det låter som det är placebo som spökar då. Och jag ser ingen anledning att man inte ska ifrågasätta saker så kanske folk inte blir rek att köpa två spelare när dom lika gärna kunde köpt en.
rotiz skrev:DVD'n är digitalt ansluten till förstärkaren och CD'n analogt.
Ska väl i sann feghets-anda påpeka att detta min fullt subjektiva åsikt.
meanmachine skrev:Vad är det som gör att en DVD skulle klara av att leverera musik lika bra som en CD? Får du inte betala en massa för bilhantering och alla extrakontakter osv? Får du inte en massa e-xtra problem med störningar ocg så vidare i en DVD? Är inte en CD byggd för att leverera musik och endast detta? En DVD som på kretsnivå möterupp en CD torde ligga betydligt högre i pris eller?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster