NNord skrev:X-ray !
Va snyggt !!Lycka till !
Tackar, fortsättning följer.
/ Thord
Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:jo! dom vart skitbra
gillar speciellt basportarna
Flamenco skrev:X-ray, ursäkta att jag påpekar det, men bilden på dig ger mig associationer till en biker. Är det så att du har fått inspiration till portarna från ett ekernav kanske?
Keba skrev:Har du gjort nåt åt detta projekt på ett tag, Thord?
Eller har du rullat ut hojen istället
Rookie skrev:Hej X-ray! Jag har färdigställt en fungerande(tror jag, den kontrollmäter då som den ska) mätbox till Speaker Workshop så om du behöver hjälp med en sådan så ställer jag upp. Dock så är programmet i fråga så oanvändarvänligt(norrbottning) att jag får lepra, så jag kör stenhårt på simulerade filter med medföljande manuell tweakning via hörsel och frekvenssvep.
Mvh. Rookie
X-ray skrev:Keba skrev:Har du gjort nåt åt detta projekt på ett tag, Thord?
Eller har du rullat ut hojen istället
Hej igen Keba,
Har faktiskt bara spelat sedan bygget vart klart. Har ju annars planer på att bygga mig en mätbox för att optimera allt som just nu är kompromisser.
Ehh hojen eller hojarna rullar för fullt, frugan har precis köpt en till så det finns en del att göra även på denna front.
Annars låter det välan hyfsat även nu (obs! har inget annat att jämföra med).
Sommaren bjuder på mycket skiftande aktiviteter och nöjen som lätt går före justeringar av diverse hifi. Men som sagt till hösten drar det igång igen.
Jo föresten Keba eller någon annan förståss, är det vettigt att byta kondensatorer i förstärkare (för och effekt) efter ca 30 års användning. Tjänar man något ljudmässigt eller blir det bara en allmän uppsnyggning.
/ Thord
Keba skrev:Jag tror inte det där med gamla kondingar är så farligt. Om apparaten verkar funka bra behöver man nog inte göra nåt.
Basso skrev:Lyfter. Passar också på att fråga byggherren om lite intryck nu när du levt med dessa läckerbitar ett tag. Har du gjort något mera med dom, eller kanske en mätning?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 238 gäster