Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Hedlund, Du säger att du redan gjort blindtest och kunnat skiljt dom åt. Jag undrar hur det testet gick till. Var det:
*Någon växla mellan två olika kablar (en ny och en inbrännd) och du lyssna på skillnader mellan dom?
*Någon har slummässigt bytt kablarna och du ska försöka skilja dom åt inom statistikt säkra gränser?
tvett skrev:Jag vet akutläkare som cyklar utan hjälm.
dimitri skrev:]BA, jag kan inte se att någon i tråden har sagt att du eller någon annan har NOLL KOLL.
boyafraid skrev:Jag anser mig inte ha NOLL KOLL. Jag har försökt att testa mig fram förutsättningslöst vad det gäller kablar och med grundhypotesen att de skillnader som kan uppstå är väldigt små och resten är hype. Tyvärr (för min del) har jag kommit fram till att min hypotes var felaktig och när man säger detta blir man anklagad att ha noll koll. Jag kan rada upp ett par till som har noll koll, kolla Callistos smårecesioner om kablar han testat precis. Om jag inte är helt fel ute så har Callisto en doktorstitel i fysik. En annan polare till mig hade samma grundhypotes som mig själv, nu har han också reviderat sin uppfattning, han är doktorand i fysik. En professor jag hade i bland annat signalteori har även han kablar över 10000 så även han har reviderat sin utgångspunkt. Det finns alltså människor som har hyffsat god koll på fysik och signalteori som inte delar din uppfattning öhman. Är dessa lika dumma? Har även de NOLL KOLL?
BengtO skrev:Är inte paranormala fenomen och placebo nästan samma sak?
För min del räcker det om man tar kabelparen från samma rulle, förslagsvis längderna intill varandra. Det borde eliminiera eventuella skillnader.tvett skrev:Fråga: Bör man inte bränna in den detekterade icke inbrända kabeln och därefter blindtesta mot den redan inbrända kabeln, för att eliminera skillnader mellan två olika kabelpar?
Vox skrev:Jag har läst igenom den här tråden nu och mellan raderna kan jag se att det finns "kabelskeptiker" här som blivit rädda för att deras "tro" skall raseras av Hedlunds inbjudan till test.
"Tänk om Hedlund klarar av detta. Hjälp, vad ska vi då göra? Jo, jag vet. Vi försöker skjuta honom i sank innan han kommer till skott."
Som jag ser det vill många av er inte att Hedlund ska göra något test. Och om det blir en test, som Hedlund klarar, så kommer ni att hitta på diverse fel som begicks under testen.
Har jag rätt eller har jag rätt?
"...mellan raderna...", "...många av er..."Vox skrev:Jag har läst igenom den här tråden nu och mellan raderna kan jag se att det finns "kabelskeptiker" här som blivit rädda för att deras "tro" skall raseras av Hedlunds inbjudan till test.
...
Som jag ser det vill många av er inte att Hedlund ska göra något test.
...
Har jag rätt eller har jag rätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster