Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:För att andra påtalar så hårt att man är "dum i huvudet" om man tycker en cd på 25k är bättre än dennaKanske eller i mitt fall är det så. Andras fall kan jag inte svara för. Det blir alltid dett tjafs om F/E och mätningar och annat och jag är tyvärr inte den som viker ner mig bara för att någon påtalar nått emot mig.
boyafraid skrev:så, pioneers dvd 668 (hette den?) visade sig alltså för ett antal år sedan vara en ofärgande återgivare av musik
meanmachine skrev:JeLe nog är det troligen så att det flesta tjafs som uppstår beror på missförstånd mellan parter.Man gillar att tala om det man är övertygad om och gillar inte att bli övertygad av andras övertygelser. Beddat för trubbel.
Peterl skrev:Strunta i transperensen, köp en High-End spelare för några månadslöner och lär dig tillverkarens reklamslogans utantill så slipper du grubbla på det här med transperens
meanmachine skrev:För att andra påtalar så hårt att man är "dum i huvudet" om man tycker en cd på 25k är bättre än dennaKanske eller i mitt fall är det så. Andras fall kan jag inte svara för. Det blir alltid dett tjafs om F/E och mätningar och annat och jag är tyvärr inte den som viker ner mig bara för att någon påtalar nått emot mig.
meanmachine skrev:Peterl skrev:Strunta i transperensen, köp en High-End spelare för några månadslöner och lär dig tillverkarens reklamslogans utantill så slipper du grubbla på det här med transperens
Detta kan ju tolkas som spydigt och bäddar för mothugg av alla det typer.Lika provocernade som att säga att köpr en fjantig dv-668 och tro som netralisterna att det inte har någon betydelse för ljudet. Bara att 668:an klarade F/E bevisar deras inkompentens.l
![]()
Detta skulle också kunna tolkas som lite spydigt ellerhur.
Vee-Eight skrev:Det är som Phon skriver; 668:an var icke hörbart färgande. Då måste man ju räkna in inbyggda osäkerheter i metoden (finns i alla metoder av visst mått), osäkerheten hos de som lyssnade vid tillfället och kringutrustningens beskaffenhet.
Det är ju aldrig detsamma som helt transparent.
boyafraid skrev:så, pioneers dvd 668 (hette den?) visade sig alltså för ett antal år sedan vara en ofärgande återgivare av musik
såhär på senare tid har benchmarks dac1 visat sig (enligt en aktuell tråd) vara ännu mer ofärgande än den tidigare ofärgande återgivaren
är det värt att investera i en sån, eller ska man vänta på en ännu mer ofärgande återgivare?
och om man väntar, finns det inte en risk att en ännu mer ofärgande apparat dyker upp precis efter köp av den ofärgande?
Richard skrev:F/E testen fungerar inte i praktiken.
Ut och lyssna!
IÖ har alldeles nyligen skrivit att 668-an inte har f/e lyssnats. Liksom att DAC1 inte har det heller. Han valde dessa produkter med öronen.Richard skrev:F/E testen fungerar inte i praktiken.
Ut och lyssna!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 26 gäster