LEXrasta skrev:U2
Rolling stones
/Danne
Håller med
Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:docktor bombay
Bongo skrev:OlA-68 skrev:docktor bombay
VA!!! han måste ju vara den mest underskattade artisten i världshistorien. För att inte tala om Dr. McDoo. Vem går inte igång på: "callecallecuttacuttacuttaeeeooooooeeeeiiioooo"
![]()
annars tycker jag att alla dom där hiphopfjantarna som sjunger om stora bilar och stora bröst är överskattade
Gissar att du menar Babyshambels och Pete Dorothy.tvett skrev:Han den där knarkande killen som spelar i det där bandet som man aldrig hört någon låt av.....
TCM skrev:Måste bara fråga: vad ska gälla för att en artist ska vara kvalificerad som överskattad? Säljer mycket? Älskad av kritiker? Annat? Personligen så tycker inte jag att såna som Dr Bombay och Britney Spears kvalificerar in som överskattade. Jag tycker att de måste ha blivit uppskrivna som nyskapande/orginella/etc - det räcker inte att sälja mycket.
TCM skrev:Måste bara fråga: vad ska gälla för att en artist ska vara kvalificerad som överskattad? Säljer mycket? Älskad av kritiker? Annat? Personligen så tycker inte jag att såna som Dr Bombay och Britney Spears kvalificerar in som överskattade. Jag tycker att de måste ha blivit uppskrivna som nyskapande/orginella/etc - det räcker inte att sälja mycket.
mapem skrev:Life on Mars är en usel låt av en extremt självupptagen artist, enlig min enkla mening...aj, slå inte så hårt.
matereo skrev:Frank Sinatra och Dean Martin
Slartibartfast skrev:Jag säger inte att musiken är extremt jävla dålig, bara att de fått för mycket cred för det lilla bra de gjort!
americantabloid skrev:Instämmer till fullo om Joni Mitchell....låter bara illa....
Slartibartfast skrev:matereo skrev:Frank Sinatra och Dean Martin
Mothugg!
Jag tycker att de där som gjort någon skiva vid namn "Dark side of the moon" ska ligga högt på den här listan. Även band som Dream Theater, Beatles, Infected Mushroom och AC/DC ligger lite i topp. På soloartistsidan ligger Elvis Presley ganska högt men även Chris Cornell (solomaterial), Terry Bozzio, Billy Corgan och Allan Holdsworth.
Jag säger inte att musiken är extremt jävla dålig, bara att de fått för mycket cred för det lilla bra de gjort!
[slrt]
PS Metallica och Iron Maiden platsar fan också..DS
LypsylateX skrev:Sufjan Stevens. Klubb Söndag, Strömpis, Örebro, 2004.
SUF-Janne live är det tråkigaste jag någonsin sett...
Bill50x skrev:Men det betyder inte att han hör hemma i denna tråd, för grovt överskattad är han väl inte? Det är väl inte många överhuvudtaget som uppskattar honom?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster