Moderator: Redaktörer
JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Vill man ha prylar som väger mycket och ser ut som "high end" men låter mediokert och är taskigt byggda, så är Kina-hifi något för dig... PS: Jag har ägt två Korsun-förstärkare och en Xindak-spelare...
Än en gång, det är din åsikt. Jag tror inte alla delar den
Vee-Eight skrev:Visst finns det bra kina-hifi. Men som överallt annars i andra branscher hos Kina-produkter så saknar man erfarenhet i konstruktion, produktion och kvalitetsarbete. Det slår igenom rätt så ofta, men lika ofta så har man ju lyckats. Men jag tror det dröjer innan man får se ngn innovation från Kina, iaf i bredare lager.
Finns faktiskt en tråd på Euphonia om en som besöker Kina och traskar runt i någr affärer. Flera kinesiska butiker utryckte negativa omdömmen om den egna industrin kvalité. Finns säkert olika skäl till det men även i Kina blir det väl så att man får det man betalar för enligt deras prisnivåer
woland skrev:HarryUp skrev:Finns faktiskt en tråd på Euphonia om en som besöker Kina och traskar runt i någr affärer. Flera kinesiska butiker utryckte negativa omdömmen om den egna industrin kvalité. Finns säkert olika skäl till det men även i Kina blir det väl så att man får det man betalar för enligt deras prisnivåer
Det är kinesernas sätt att vara artiga mot besökarna. Man måste känna till den kinesernas sätt att vilja få utländska besökare att må bra.
Den dagen kineserna börjar sälja nya bilar för 50.000:- som klarar västerländska krockprov så får europeisk bilindustri huka sig. Den amerikanska bilindustrin är ju redan uträknad på grund av för låg kvalité.
Mvh
Så du kränger xindak?
Bra, då kanske du kan svar på om dac-5 är bra.
Är den testad av någon?
Var hittar man mer info om den? På xindaks sida är det ju ganska sparsamt med info.
Finns den för lyssning/hemlån i stockholm?
JustAudioMagic skrev:Har faktiskt inte hört / sett någon test ang Dac-5, men att den håller hög kvalitet för priset kan jag svara på.
Hetsporren skrev:JustAudioMagic skrev:Har faktiskt inte hört / sett någon test ang Dac-5, men att den håller hög kvalitet för priset kan jag svara på.
Hög kvalitet - för priset... OK. I jämförelse med vadå?
JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:JustAudioMagic skrev:Har faktiskt inte hört / sett någon test ang Dac-5, men att den håller hög kvalitet för priset kan jag svara på.
Hög kvalitet - för priset... OK. I jämförelse med vadå?
Det menas med att man får mycket för pengarna...
Vee-Eight skrev:Är inte Aurum Cantus kinesbygge?
Vee-Eight skrev:Är inte Aurum Cantus kinesbygge?
Birger skrev:Mycket skitsnack i denna tråd. Min Esound E200 stärkare och min Esound CDE5 låter skitmycket bättre än något Denonskräp eller något fiiint Bladdelios buggigt...
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 33 gäster