Moderator: Redaktörer
lilltroll skrev:De där aluminiumbitarna då - U-profil + bakstycke - hur får man tag på dem ?
lilltroll skrev:7915 leverar nu -1.6 V dessutom (olastad utan IC:ar), vilket generar -8V på ingångarna till LM3886.
Naqref™ skrev:lilltroll skrev:7915 leverar nu -1.6 V dessutom (olastad utan IC:ar), vilket generar -8V på ingångarna till LM3886.
Du vet att de oftast behöver en last för att kunna reglera ordentligt?
lilltroll skrev:7915 är ju strömskyddad bland annat. Hur lyckades jag ha ihjäl den ?
Svante skrev:lilltroll skrev:7915 är ju strömskyddad bland annat. Hur lyckades jag ha ihjäl den ?
Hmm, det ringer några svaga klockor att det här har hänt förut.
Du har alltså spänningsmatning på +/- x volt direkt till 3886 och samma matning till stabbar 7815&7915 för att driva opampar?
Hur mycket är x volt, och hur mycket effekt blev det i 7915, dvs hur mycket ström drog du ur den?
lilltroll skrev:Den bor tillsammans med en Hypex nätdel nu, istället för min gamla hempulade torkade elende som det sprakade om.
Fan jag tror att SNR är på en helt ny nivå nu. Ska visa bild på hur det såg ut tidigare.
lilltroll skrev:PS. Många Alt+255 blev det för att 'skriva' bilden DS.
+------------+
| |
| |
| Ett |
| litet |
| troll |
| |
| |
+------------+
lilltroll skrev:Men jag misstänker att den ser ut så här vilket gör att kretsens undre gränsfrekvens endast bestäms av Fr.
lilltroll skrev:Vad är bäst?
Jag provade med LM3886TF (Isolerad) för min kylfläns är kopplad till lådan som är kopplad till skyddsjord. Hade TF i lådan hemma.
Är det bättre att köra med LM3886T med isolatorplatta? Eller har det ingen roll?
peranders skrev:lilltroll skrev:Vad är bäst?
Jag provade med LM3886TF (Isolerad) för min kylfläns är kopplad till lådan som är kopplad till skyddsjord. Hade TF i lådan hemma.
Är det bättre att köra med LM3886T med isolatorplatta? Eller har det ingen roll?
Det spelar roll om du planerar att köra kretsarna hårt. TF modellen klarar inte inte fullt kräm ut (som kretsen är kapabel till). Kolla på databladet så förstår du varför.
Svante skrev:Mm, det blir mer termisk resistans mellan chip och kylare när den är plastisolerad. Å andra sidan behöver man en isolerbricka till den okapslade varianten, och den brickan har ju även den en termisk resistans. Men den kanske är mindre?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 211 gäster