Linn Ikemi utklassar Sony DVP-NS76H

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2007-06-01 17:29

Magnuz skrev:Linn-anläggningar låter ganska olika. Den likhet som finns, åtminstone bland de äldre produkterna, är att de låter lite som om man har bomull i öronen när man lyssnar.

Jag fattar vad du menar. En utmärkt beskrivning beskrivning. Jag förstår personligen inte vad man annars menar med att det skulle "svänga" om Linn-prylar. "Stampa takten" och "Svängigt" är uttryck som får mig att vilja spy :x

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-06-01 17:39

postpunk skrev:... Jag förstår personligen inte vad man annars menar med att det skulle "svänga" om Linn-prylar. "Stampa takten" och "Svängigt" är uttryck som får mig att vilja spy :x

Varför det? Det är bara olika sätt att beskriva en verklighet, något som man hör. Har du någonting enot att beskriva en högtalare med att den klingar ljust eller spyr du då också? Den sk korrekta tekniska beskrivningen är väl kanske att man har en höjning på si och så många dB inom området ditten-datten frekvens.

OM man upplever en skillnad i "sväng" så finns det givetvis en teknisk förklaring till denna, men den är förmodligen mer komplex än att en frekvenshöjning i diskanten får en apparat att klinga ljust. Hur skulle du beskriva en anläggning som låter livligt och medryckande, som engagerar dig, som helt enkelt låter väldigt "rätt"? Tror du som många andra att det bara beror på frekvensgångsskillnader, eller hur skulle du förklara det utan att kasta upp?

Eller är det så att med beskrivningen "livligt och medryckande" tycker du att det inte är någon skillnad mellan apparater och anläggningar?

/ B

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-06-01 17:48

Magnuz skrev:Linn-anläggningar låter ganska olika. Den likhet som finns, åtminstone bland de äldre produkterna, är att de låter lite som om man har bomull i öronen när man lyssnar.

Hmmm, tycker snarare att man önskar att man hade bomull i öronen. Ett pressat och aggresivt mellanregister är vad jag minns av Kan och Basik pickuperna ihop oavsett vad som övrigt fanns i kedjan.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-06-01 19:17

Harryup skrev:Hmmm, tycker snarare att man önskar att man hade bomull i öronen. Ett pressat och aggresivt mellanregister är vad jag minns av Kan och Basik pickuperna ihop oavsett vad som övrigt fanns i kedjan.

Jo, det var därför jag skrev att de låter ganska olika. Håller med dig om att Kan kan upplevas vass, liksom för övrigt Kaber. Däremot är t.ex. Mimik och Majik mer åt bomullshållet. Vill man spekulera skulle man ju kunna tänka sig att olika Linn-produkter är byggda för att kompensera varandras fel på något sätt. Helt klart är i alla fall att bomullskänslan är borta i nyare produkter som Ninka och Katan och även i de nyare CD-spelarna och förstärkarna.

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2007-06-01 19:27

Bill50x skrev:
Varför det? Det är bara olika sätt att beskriva en verklighet, något som man hör. Har du någonting enot att beskriva en högtalare med att den klingar ljust eller spyr du då också?

"Klingar ljust" låter förstå att det finns en betoning på diskanten. Vad betyder svängigt? Är mitt sväng ditt sväng? Nej, jag tror inte det. Det låter bara dumt att säga att en komponent låter svängigt.

Bill50x skrev:Hur skulle du beskriva en anläggning som låter livligt och medryckande, som engagerar dig, som helt enkelt låter väldigt "rätt"?
Jag skulle akta mig för att beskriva något som "rätt" eller "livligt". Mitt rätt är inte ditt rätt. En bra låt för mig kan vara en skräplåt för dig, om du fattar vad jag menar.

Bill50x skrev:Eller är det så att med beskrivningen "livligt och medryckande" tycker du att det inte är någon skillnad mellan apparater och anläggningar?

Jo, visst är det skillnad på anläggningar, men det är lättare att avgöra om något är fel än om något är rätt. Förresten "livlig" fattar jag inte, och medryckande är ju bra musik oavsett anläggning .

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 20:47

Det var väldigt mycket prat om " sväng " och " stampa takten " här.

Observera att vid våran jämförelse använde vi inte dessa vokabulär.

Varför skulle Linn införa en färgning som gör att det " svänger" mera?

Enligt min och min brors uppfattning lät ljudet på alla sätt bättre genom Ikemi, bättre frekvensgång, bättre stabilitet,framförallt bättre stereobild, bättre klang, bättre perspektiv, lägre dist, mycket större artikulation.

Dessa skillnader var så stora att dom faktiskt förvånade mig.

Prova själv!

Richard
Inaktiverad

Re: Linn Ikemi utklassar Sony DVP-NS76H

Inläggav Richard » 2007-06-01 20:52

boyafraid skrev:
Richard skrev:Jag måste själv säga att jag blev smått förvånad över den stora ljudmässiga skillnaden mellan spelarna, och detta bekräftar myten, om att billiga DVD-spelare låter bättre än dyra cd:s, är just bara en myt, d.v.s. något som endast återfinns i fantasins underbara värld. :)

nej, det bekräftar på sin höjd att just din billiga dvd-spelare låter sämre

Tja, visst kan du förvisso ha rätt. Jag har ju inte jämfört med alla billiga DVD:s. Kanske Sonys modell är osedvanligt kass, vem vet?.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 20:53

subjektivisten skrev:Hur kalibrera ni volymen? Via spelarnas utgång eller i förstärkaren?
Hur exakt kalibrera ni det?

Via spelarnas utgångar, mycket exakt.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 20:56

Bill50x skrev:
rexq skrev:Min brorsa ringde och jag sprang över, vi testade exakt det Richard gjort fast kom fram till precis tvärtom. Skumt, måste säga att jag är mycket förvånad då jag verkligen trodde att Richard och hans bror slagit hål på myten.

Har dina brorsa också en Linn Ikemi och en Sony DVP-LS76h? Vilket sammanträffande :-)

Jag har ingen anledning att betvivla Richards upplevelse av Ikemin vs DVP-LS76h. Hans uppfattning om "myten" är dock just bara en spekulation, så den bryr jag mig inte så mycket om :-)

Personligen är jag inte så förtjust i Linns ljud även om det oftast svänger utan bara f-n och är kul att lyssna på. Undantaget då min egen LP12a förstås :-)

Men att Linns sväng och spelglädje bara skulle bestå i lite frekvensgångsskillnader är för mig ett märkligt påstående. Om det nu var så enkelt som att bara skruva till frekvensgången lite, varför gör inte fler fabrikanter det? Varför säljs inte fler EQ-lådor om det nu är så enkelt?

Svar: Därför att det inte är så enkelt.

/ B

Nej, det är inte så enkelt.
Linn Ikemi lät bättre på alla sätt. " sväng " använde vi inte som vokabulär vid jämförelsen.

Richard
Inaktiverad

Re: Linn Ikemi utklassar Sony DVP-NS76H

Inläggav Richard » 2007-06-01 20:59

Moment-23 skrev:
Richard skrev:Min Linnfrälste broder har alldeles nyligen köpt en begagnad Linn Ikemi CD-spelare, spelaren är i stort kretsidentisk med Linns CD-12, dvs, " clockless" teknologi, samma teknik som Benchmark DAC 1 använder.
" Du måste komma över och lyssna" , tyckte han.
" Ja, sa jag, men då vill jag lyssna och jämföra mot din DVD-spelare, sony DVP-LS76h " Sagt och gjort, i dag vid lunchtid gjorde vi blindtesten, med exakt kalibrerade volymer ut från cd-spelarna.

Spelarna använde sina analoga utgångar med samma kabel, kopplade till samma ingång på Linn 5103 försteget.
Båda spelarna använder switchad nätdel, 24 bit multibitdac ( av olika fabrikat ).

Linn Ikemi kunde identifieras med 100% ackuratess. Ljudet var mycket bättre, mer dynamiskt, mycket djupare bas, mycket stabilare stereobild.

Skillnaden var lite åt det hållet man kan uppleva med modifiering medelst "precisionsklocka" kontra utan, fast ändå mycket större.
Kanske beror den stora ljudmässiga skillnaden till Linn Ikemis favör på " clockless" teknologin, kanske är det elektriskt mycket mer optimerad produkt ( i sony spelaren sitter det 5534 kretsar på utgången, samt en elektrolytkonding....).

Alla ni som funderar på Benchmark DAC 1 borde lyssna på en begagnad Linn Ikemi, eftersom ni, för samma pris som en benchmark, får ett fint drivverk också.

Jag måste själv säga att jag blev smått förvånad över den stora ljudmässiga skillnaden mellan spelarna, och detta bekräftar myten, om att billiga DVD-spelare låter bättre än dyra cd:s, är just bara en myt, d.v.s. något som endast återfinns i fantasins underbara värld. :)

V.H. Richard.

Ja, det var i alla fall inget som förvånade mig. Ikemi låter sjukt bra. Och då ska man komma ihåg att den använda teknologin är över 10 år gammal. Jag tror att skillnaderna mot en billigare spelare delvis kan förklaras av linns switchade nätagg. Linn har använt helt egenutvecklade switchade nätagg sedan början av 90 talet. Dessa ska inte förväxlas med de billiga "skräpiga" switchade nätagg som finns i var och varannan spelare idag. Linns nätagg är rocket science :wink:
Synd bara att ikemi inte har digitalt in också.
Det finns få märken som får mina känslor att svalla som linn, både på gott och ont. De kan göra helt sinnesjukt bra produkter, men priset är också därefter. Det är enligt mitt tycke ofta först i beg-ledet de blir prisvärda. Ta av5103, som din brorsa hade. Det går att få från under 10.000kr och upp till ca 15.000kr beroende på årsmodell. Detta försteg är väl inget för filmfantasten då de senaste surroundformaten inte finns samt att videodelarna ar minst sagt gammaldags. Däremot är det ypperligt som stereoförsteg. Om man vill köra ett delat högtalarsystem med två satteliter och en eller flera basar så går det utmärkt att använda det inbyggda delningsfiltret.

Det negativa förutom priset är tillförlitligheten. Att såpass dyr utrustning måste skickas på service/reparation vart annat år är uselt.

Sorry för att det blev lite OT.

Kvaliteten på 5103 verkar vara sviktande. Min bror har fått byta förtegskort en gång och mjukvara en gång. I övrigt håller jag faktiskt med ca.90 % av ditt inlägg, jag tror nämligen att Linns "clockless teknologi "också har del i den fina ljudkvaliteten....

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 21:03

Magnuz skrev:
Harryup skrev:Hmmm, tycker snarare att man önskar att man hade bomull i öronen. Ett pressat och aggresivt mellanregister är vad jag minns av Kan och Basik pickuperna ihop oavsett vad som övrigt fanns i kedjan.

Jo, det var därför jag skrev att de låter ganska olika. Håller med dig om att Kan kan upplevas vass, liksom för övrigt Kaber. Däremot är t.ex. Mimik och Majik mer åt bomullshållet. Vill man spekulera skulle man ju kunna tänka sig att olika Linn-produkter är byggda för att kompensera varandras fel på något sätt. Helt klart är i alla fall att bomullskänslan är borta i nyare produkter som Ninka och Katan och även i de nyare CD-spelarna och förstärkarna.

Linn Kan 1 mäter som en skidbacke.

Ninka är den högtalare som imponerat mest på mig, av Linns högtalare.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 21:09

Bill50x skrev:
Moment-23 skrev:Det är väl kanske främst de gamla lk apparaterna som man borde försöka få fram data om då det verkar vara så att det är just de som "stampar mest".

Jag kanske är ute och cycklar men jag uppfattar det som om linn blivit mer mainstream i sitt ljud de senaste åren. Kanske bara inbillning, eller bara mindre stamp? :wink:

Liten cykel bara :-)

De flesta Linn-anhängare brukar vara överens om att det är de nyare apparaterna som svänger bäst. Mer ordning bland tonerna, tydligare och så vidare. Bättre kontroll brukar en del beskriva det som.

Vad Linn har lyckats med på sistone är att inte bara fokusera på spelglädje, stamp osv utan också försöka få till ett snyggt ljud. Det finns dock några få som fortfarande hyllar Linn Kan högtalare över allt annat, men som sagt, dom är inte så många :-)

/ B

Kan hålla med om att de nyare Linnprodukterna låter mera korrekt, mera " Hifi" , dvs. naturtroget. Detta beror enligt mig mest på högtalarna, där de nya Linnhögtalarna både mäter, och låter, bättre än de gamla.

Tydligheten och stabiliteten i stereoperspektivet var mycket större i Ikemi spelaren.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 21:15

Moment-23 skrev:Ni som inte tycker att det "svänger" om linn, menar ni att de låter precis som vilken pioneer som helst, bara att de är mycket dyrare? Eller tycker ni tom att det låter sämre?
Anser ni att linnstärkare färgar?
Om ja, på vilket sätt tycker ni de färgar?

Jag kan tyvärr inte utala mig om ljudet på Pioneer 668 modellen kontra Ikemi. jag har inte hört Pioneer modellen. Det enda jag läst är en jittertest i Hifi world där Pioneer jittrar över 2000 p. ...............

Den kan dock låta bra, detta kan jag inte utala mig om.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-01 21:40

Richard skrev:
subjektivisten skrev:Hur kalibrera ni volymen? Via spelarnas utgång eller i förstärkaren?
Hur exakt kalibrera ni det?

Via spelarnas utgångar, mycket exakt.

Hur exakt? 1 db, 0,5db?
Så om en spelare har sämre ljud om man använder volymkontroll i spelaren så kommer det helt klart bli problem, eller hur?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-01 21:43

Nils skrev:ja det tror jag, Richard har ju identifierat Linn CD-spelaren till 100 %, om jag skulle lyckas med samma sak kan jag inte svara på...

Nja, tycker det är som vanligt massa påstående från vissa om Linn's sk stampa takten (inte richard dock). Tror att stort sett alla kommer inte höra dessa stampatakten skillnader under blindtest. Alltså, vanligt hifi skröna. Lite som det jag försökte visa med mitt test om locket på eller av på skivspelaren. Finns enormt massa åsikter, men få med bra grund för dom.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-01 21:54

subjektivisten skrev:
Nils skrev:ja det tror jag, Richard har ju identifierat Linn CD-spelaren till 100 %, om jag skulle lyckas med samma sak kan jag inte svara på...

Nja, tycker det är som vanligt massa påstående från vissa om Linn's sk stampa takten (inte richard dock). Tror att stort sett alla kommer inte höra dessa stampatakten skillnader under blindtest. Alltså, vanligt hifi skröna. Lite som det jag försökte visa med mitt test om locket på eller av på skivspelaren. Finns enormt massa åsikter, men få med bra grund för dom.

Observera att jag aldrig pratat om " stampa takten".

Båda spelarna mätte exakt 2,o V ut.

( Således ingen digital volym som ändrades internt i spelarna.)

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-06-01 22:41

Richard skrev:
Ninka är den högtalare som imponerat mest på mig, av Linns högtalare.

Samma här, tror jag. Keltik har väl sina trevliga sidor i ett lämpligt rum, men oftast tar basen överhanden och dessutom har de någon märklig färgning i mellanregistret som visserligen inte låter illa, men konstigt. Ninka har jag tyckt varit väldigt trevliga det lilla jag nu hört på dem, men jag vet att många tycker ganska illa om dem.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-06-02 13:26

subjektivisten skrev:

Nu är det du som tror, dvs du tror inte att någon kan höra skillnad på rytm, timing osv mellan olika apparater. Hur vet du det? Du kallar det för hifi-skröna utan att egentligen veta. Att du själv inte hör dessa skillnader är inget bevis. Och det är kanske inte heller viktigt för dig. Men pådyvla inte den åsikten på andra människor. "Stampa-takten" tycker jag för övrigt är ett ganska dåligt uttryck för det är inte vad det handlar om. Möjligen resultatet av hur det låter :-)

För mig handlar det om tydlighet och kontroll. Bättre ordning i musiken. Musik kan vara ganska kaosartad, viss musik av Zappa till exempel. Om hans musik låter mer lättlyssnad, det svänger bättre och man bättre förstår vad som spelas i anläggning A än i B, då är uppenbarligen anläggning A bättre i det avseendet. Självklart är det några tekniska parametrar som är bättre, VILKA är dock inte lika självklart.

/ B

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2007-06-02 14:30

Richard skrev:Båda spelarna mätte exakt 2,o V ut.
Belastade med förförstärkaren eller obelastade (antar att mätinstrumentets belastning kan bortses ifrån)?

//Michael

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-06-02 17:31

Så mycket trams med utsignal. Kan du inte höra nivåskillnaden är det väl inte ett problem och om det var nivåskillnad så vad betyder det då 8O Att den med högre utnivå vinner.... Då har man inte mycket förtroende till hörselkunskap. Alltså kan Proson ställa upp utsignalen på sina 2kanalaer till 3v ut och därmed utklassa Mcintosh referensapparat med 2v ut eftersom det låter högre vid samma nivå. Sluta med hårklyverier och inlärt cirkelresonemang. :?
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-06-02 18:32

meanmachine skrev:Kan du inte höra nivåskillnaden är det väl inte ett problem och om det var nivåskillnad så vad betyder det då Att den med högre utnivå vinner....

Det finns tester som visar det, ja.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-06-02 19:13

Då var det ju väldigt enkelt att bygga bästa hifi-anlägngingen ellerhur. Högst utnivå på försteget vinner. :D Varför har inte alla hög nivå ut undrar man. 8O

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Radikalrealist

Inläggav Radikalrealist » 2007-06-02 20:09

meanmachine skrev:
Då var det ju väldigt enkelt att bygga bästa hifi-anlägngingen ellerhur. Högst utnivå på försteget vinner. Varför har inte alla hög nivå ut undrar man.

Ursäkta frågan, men av dina inlägg att döma verkar du lida av någon form av kognitiv dissonans, stämmer det? Jag menar, du har ju fått saker och ting förklarade för dig ett flertal tillfällen, men det ser bestämt ut som att det inte når fram.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-06-02 20:16

Radikalrealist skrev:Ursäkta frågan, men av dina inlägg att döma verkar du lida av någon form av kognitiv dissonans, stämmer det? Jag menar, du har ju fått saker och ting förklarade för dig ett flertal tillfällen, men det ser bestämt ut som att det inte når fram.

Va!
Vem är du och vart fick du luft ifrån? Besvara mitt påstående eller socka igen. :?

hifiguru@spray.se

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-02 20:20

Mich skrev:
Richard skrev:Båda spelarna mätte exakt 2,o V ut.
Belastade med förförstärkaren eller obelastade (antar att mätinstrumentets belastning kan bortses ifrån)?

//Michael

Obelastade.

Linns försteg 5103 har dock en hög inimpedans ( 20 kohm tror jag det var ) och vi körde med ca.75 cm lång kabel. Skillnaden på förmågan att driva låga impedanser i spelarna borde, i denna uppställning, vara försumbar.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-06-02 20:20

Flertalet här håller på med någon form av cirkelresonemang som inramar vad än påstående man kommer med. Gilla man Linn cd bättre en en sony DVD, vilket vilken normalt fungerande som helst inte skulle bestrida, så kommer klassiska svar på posterna som liknande här hur var det med utsignalen. 8O Koncetrera er på ljudet istället för utsignaler och sådant trams som bara förvillar ämnet. Är det för mycket begärt. :(

hifiguru@spray.se

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-02 20:22

meanmachine skrev:Då var det ju väldigt enkelt att bygga bästa hifi-anlägngingen ellerhur. Högst utnivå på försteget vinner. :D Varför har inte alla hög nivå ut undrar man. 8O

Skillnade mellan spelarna var så stor att Ikemi, med MYCKET lägre volym inställt på försteget, ändå lät bäst.

Naturligtvis genomförde vi dock testen med exakt samma utnivå.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-02 20:26

Magnuz skrev:
meanmachine skrev:Kan du inte höra nivåskillnaden är det väl inte ett problem och om det var nivåskillnad så vad betyder det då Att den med högre utnivå vinner....

Det finns tester som visar det, ja.

Jo, förvisso har du rätt, Magnus.

Ofta låter apparater bättre, subjektivt, om utsignalen är något högre, men i detta fall var skillnaden så pass stor att Ikemi lät klart bättre även med en lägre nivå inställd på försteget.
Testet genomfördes dock med exakt samma utsignalnivå, på båda spelarna.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-06-02 20:29

Rickard skrev:Skillnade mellan spelarna var så stor att Ikemi, med MYCKET lägre volym inställt på försteget, ändå lät bäst.

Naturligtvis genomförde vi dock testen med exakt samma utnivå.

Visst. Jag betvivlar inte ditt omdöme i frågan utan lyfter på hatten och tackar för informationen. Tråkigt dock att du blir så sågad jämt. Jag tycker man hela tiden blir idiotförklarad här på forumet som om man inte hade en susning. Jag har detta som ända passion och äger/har ägt väldigt många leksaker och har grundat mitt tycke på detta men det verkar inte ha nått värde alls. :? Jag tycker precis som du att volymen inte har någon betydelse. Man kan bedöma hur bra nått är eller inte oavsett volymer. Kan man inte detta utan faller på den som låter högst är man nog kvar i 1:an och bör gå vidare i skolan. 8)

hifiguru@spray.se

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2007-06-02 20:33

meanmachine skrev:Flertalet här håller på med någon form av cirkelresonemang som inramar vad än påstående man kommer med. Gilla man Linn cd bättre en en sony DVD, vilket vilken normalt fungerande som helst inte skulle bestrida, så kommer klassiska svar på posterna som liknande här hur var det med utsignalen. 8O Koncetrera er på ljudet istället för utsignaler och sådant trams som bara förvillar ämnet. Är det för mycket begärt. :(

Själv var jag faktiskt mycket skeptisk till om skillnaden, om det nu var någon alls, skulle vara speciellt hörbar. Min bror har ju förut haft en Linn Karik, och vid blindtester som vi gjort mot en Samsung 935 och nämnda sonymodell visade på en liten, men tydlig skillnad till Karikens favör med ljudet spelandes via digitalutgångarna.

Skillnaden var dock mycket större med Ikemi, faktiskt så stor att jag önskar att t.ex. Svante, som brukar vara skeptisk mot olika transporters egenljud, fick höra skillnaden.

Blindtesten skedde dock uteslutande mellan Ikemi och sony dvd:n, via dess analoga utgångar, men skillnaden var ungefär lika stor, subjektivt, via de digitala utgångarna, då vi provade. ( 5103 skötte D/A omvandlingen )

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi