Richard skrev:Mayro skrev:Små bagateller som Neutralt ljud är inget som bekymrar mig bara det är rätt klang tonalt sett i tonerna. Så det inte blir tjock sörja.. Live hör man ju tydligt basgångarna och foten som trampar på trumman..Och det är jämfört med det SK neutrala ljudet rätt så mycket skillnad mellan dom två ljudtyperna.. Så utan tvekan spännande läsning detta i denna tråden...
Om sedan man blir glad efter lyssnande är ju inget som säger. men nyfiken blev jag i alla fall...
Min subjektiva åsikt är att de dyra Linnsystem jag har hört låter ungefär som ett mycket bra PA-system. Gillar du detta stuk är det nog din " cup of tea".
Vem gillar inte ett mycket bra PA ljud vid live?? Och enligt allt JAG vet så betyder "Hifi" just hög trovärdighet.. Och detta mot då musiken som den låter live företrädelsevis då via ett Pa system om det är förstärkt musik..
Hifi är INTE vad jag vet tänkt dom hög trovärdighet mot smaken en studio har eller deras intweekade ideal i deras utrustning..Eller än värre en kass mastring..
Så om det är min "cup of the" eller inte vet jag inte.
Men aningen nyfiken blev man på att höra ett stort linnsystem och bilda sig en uppfattning.. Dom ggr man hört mindre system har dom absolut inte varit min smak..
Men det skiljer troligen och förhoppningsvis mellan linns olika nivåer också..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.