Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Bob Marley är ju bra, måste jag först säga - men - han är ju samtidigt en reggaens pop-stjärna med låtar som går hem i alla läger (därav hans storhet).
Ta andra reggae-artister som Sly & Dunbar, Peter Tosh, Linton Kwesi Johnsson och *hjärnsläpp, vad heter han* - de är väl inte sämre, utan bara mindre lättsålda, svårare osv.
Så på så sätt kan Bob Marley kanske kännas överskattad när man lyfter fram honom som den största inom reggae överhuvudtaget. Så det så
boyafraid skrev:duran duran
Max_Headroom skrev:boyafraid skrev:duran duran
Borde väl snarare höra till dom mest underskattade... Avfärdades på tiden då det begav sig som ett band för småtjejer att lyssna på. Senare har dock folk fått upp ögonen (öronen) för deras fina musik och insett hur bra dom egentligen var då, under dom Gyllene Åren, på 80-talet.
Nästan inget som givits ut efter 1990 når upp till deras nivå.
Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:boyafraid skrev:duran duran
Borde väl snarare höra till dom mest underskattade... Avfärdades på tiden då det begav sig som ett band för småtjejer att lyssna på. Senare har dock folk fått upp ögonen (öronen) för deras fina musik och insett hur bra dom egentligen var då, under dom Gyllene Åren, på 80-talet.
Nästan inget som givits ut efter 1990 når upp till deras nivå.
Hahaha, men snälla Max![]()
Det finns ju hur många bra arister som helst efter -90 som är bättre än Duran Duran. Ta dom som börjar med A och följ sedan alfabetet fram till Ö....
/ B
Soundbrigade skrev:Eller ta en godtycklig musikgrupp som inte har vuxit och skapat sig själv (som Beatles) utan är ett resultat av en producent.
soundbrigade skrev:Och med detta i bakhuvudet kan en slik grupp aldrig (i mina ögon) vara annat än grovt överskattad.
Poppen skrev:[b]DEN SVENSKA PROGGVÅGEN[/b
Det mesta lät uselt och mynade sen ut till Ebba Grön och imperiet.
fy vad det låter illa. Jag har aldrig insett Thåströms storhet.
Inte heller den inverkan svenska musikvågen fick för musiken i Sverige. Dem lade bara locket på allt som var musikaliskt framåtskridande.
Den Svenska proggvågen är enligt mig den mest överskattade någonsin.
- Nu blir säkert någon av er arg men tyvärr jag måste bara säga min åsikt.
Jag kan ha fel men jag tänker ändå inte byta åsikt.
DonQuijote skrev: En överskattad artist? Madonna. Jag vet att hon har stenkoll och att det hon gör ligger rätt i tiden och allt det där, men hennes musik berör mig inte.
shifts skrev:Nu har jag över huvudtaget inte läst vad som sagts tidigare, men U2 för bövelen.
petersteindl skrev:Jag har aldrig förstått Carolas storhet. Låten Främling var väl ok men jag är inte så förtjust i hennes röst.
Max_Headroom skrev:boyafraid skrev:duran duran
Borde väl snarare höra till dom mest underskattade... Avfärdades på tiden då det begav sig som ett band för småtjejer att lyssna på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster