subjektivisten skrev:Rain skrev:Nog mer pinsamt att du och ett flertal andra för en hatkampanj mot en högtalare som de flesta av er inte verkar ha hört. Sen så är det FAKTISKT inte NS10 försvararna som har gjort de hätskaste utfallen läs gärna tråden igen..
Nej, jag har aldrig påstått jag hört den men:
*Den är ju långt ifrån någon mästare på mätningar.
*Flera personer, som jag har väldigt bra förtroende för, har hört och förklarar hur illa den låter.
Mätningar säger verkligen inte allt om hur högtalare låter det borde du veta. Hade du hört NS10 IRL med en bra förstärkare så hade du nog inte påstått att de låter illa.
Det är inte bra att lita för mycket på folk som desperat vill ha rätt och till viss del FAKTISKT är partiska. Ingvars monitorer mäter säkert bättre och är säkert bättre på flera punkter än NS10 men det är inte det som den här diskussionen handlar om utan om Ingvars halsbrytande påstående att NS10 har "förstört" i princip varenda inspelning de har varit inblandade i, vilket helt enkelt inte är sant.
Förresten för er mätfreaks så vore det nog intressant om någon mätte upp Ingvars monitorer och ett par NS10 i exakt samma position för en jämförelse och med samma kringutrustning, tror en del skulle bli förvånade över mätkurvorna...