Moderator: Redaktörer
Morello skrev:IngOehman skrev:
noncardiocitet
Vh, iöJag förstår mycket väl vad du menar, men termen är väl knappast vedertagen?
![]()
(..för övrigt har det väl inget med frågan att göra..)
phon skrev:NS10M, platta höga nätburar (som tydligen är ett tecken på olika årgångar). Texten på längden, alltså liggande 'talare.
Vet du mer om de olika varianterna? eller någon?
Lust skrev:phon skrev:Din variant ersattes av NS-10 M Studio 1987. Den påstås vara modifierad så att man kan glömma bort mjukpapperet framför diskanten.
Rolig läsning!”You can throw away the tissue paper”
Nedanstående mening är ju knappast med sanningen överensstämmande. Någon precision i ljudbilden tillför knappast den liggande placeringen med...”The exceptionally tight, clean reproduction and precise overall response of this system is a must for accurate sound evaluation and image positioning”
IngOehman skrev:Rain skrev:2. Japan-kurvor är inget vitt använt begrepp, du kanske hittade på det själv nyss? Vilket ursprung har egentligen kurvorna påstår du?
Om du tror att det jag skrev var att det var ett för dig känt begrepp så missförstod du. Jag är inte alls förvånad över att du inte känner till det.
Svaret på frågan är hur som helst ett ritkontor. Dock har de som ritar kurvorna ibland tillgång till de verkliga mätningarna.
.
IngOehman skrev:
Dumheter! Många av mina bästa vänner är ljudtekniker, och därtill duktiga dito. Jag arbetar ju till och med som lärare år ljudtekniker. ,
Rain skrev:Du är rolig du Ingvar menar du på allvar att detta skulle vara typiskt japanskt?
Har märkt att detta förekommer även i Sverige...
Radikalrealist skrev:Rain skrev:Du är rolig du Ingvar menar du på allvar att detta skulle vara typiskt japanskt?
Ursäkta det paradoxala i frågan, men varför är du så fruktansvärt dålig på att svara på frågor?
IngOehman skrev:Tompa_39: Din kompis verkar vara en förnufig och bra ljudtekniker!
Vh, iö
Tompa_39 skrev:Ingvar,
min "kompis" använder numera dessa monitorer:
* KRK 6000 som närfältsmonitor
Lust skrev:
Din variant ersattes av NS-10 M Studio 1987. Den påstås vara modifierad så att man kan glömma bort mjukpapperet framför diskanten.
Kolla sista sidan här för Yamahas pressrelease:
http://www.lts.a.se/artiklar/YamahaNS10.pdf
Rain skrev:IngOehman skrev:Rain skrev:2. Japan-kurvor är inget vitt använt begrepp, du kanske hittade på det själv nyss? Vilket ursprung har egentligen kurvorna påstår du?
Om du tror att det jag skrev var att det var ett för dig känt begrepp så missförstod du. Jag är inte alls förvånad över att du inte känner till det.
Svaret på frågan är hur som helst ett ritkontor. Dock har de som ritar kurvorna ibland tillgång till de verkliga mätningarna.
.
Du är rolig du Ingvar menar du på allvar att detta skulle vara typiskt japanskt?
Rain skrev:Radikalrealist skrev:Rain skrev:Du är rolig du Ingvar menar du på allvar att detta skulle vara typiskt japanskt?
Ursäkta det paradoxala i frågan, men varför är du så fruktansvärt dålig på att svara på frågor?
Jag har nog svarat på fler frågor än de flesta andra i den här tråden.
Ljudkrav skrev:Vem är du?
Hur ska en bra studiomonitor vara?
Vilken utbildning har du?
Fick du lära dig att NS10 är en bra monitor på utbildningen och i så fall på vilka grunder och vem påstod detta?
Ställer du upp på en lyssningsträff?
Förresten, hur tycker du att NS10 låter när du lyssnar på musik?
Ett flertal här vill veta vad du mixat för musik, dags att visa din goda vilja och tala om det så vi kan få lyssna.
IngOehman skrev:Jag är inte snäll mot pajasar som vill förstöra för andra. Att vara osnäll mot det onda kan vara det snällaste faktiskt.
Men kanske jag skulle ha kallat honom troll istället, för det är ju trolla han sysslar med (enligt alla troll-definitioner jag sett).
[snip]*
Men Rain har gjort stora ansträngningar för att förstöra debatten genom att bemöta sakargument med okunniga spekulationer och krydda dem med spydigheter och oräkneliga arroganta personangrepp (alltihopa samtidigt som han fegt gömmer sig bakom en pseudonm dessutom).
Då får han nog finna sig i att bli kallad för den pajas han är. Kanske är det så enkelt som att han innerst inne inser sin inkompetens, och helt enkelt håller både vem han är och vad han gjort hemligt, eftersom han inte står för kvaliteten på det han gjort?
Det lär vi aldrig få veta, för har han inte vågat berätta vem han är och vad han gjort så här långt, kommer han nog inte våga göra det imorgon heller.![]()
Ett troll är han, och ett ynkligt troll dessutom, som inte vågar stå för det han skriver.![]()
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster