Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:B. Jag har påfallande ofta noterat att NS10 varit inblandad när saker låtit riktigt dåligt.
Rain skrev:IngOehman skrev:B. Jag har påfallande ofta noterat att NS10 varit inblandad när saker låtit riktigt dåligt.
Jaha men då borde det inte bara så svårt för dig att ange några inspelningar som låter RIKTIGT dåligt, upp till bevis nu Ingvar vi har väntat 40 sidor för exempel på av NS 10 orsakade "ljudkulturtragedier av stora mått" (Ingvars ord)
Rain skrev:IngOehman skrev:B. Jag har påfallande ofta noterat att NS10 varit inblandad när saker låtit riktigt dåligt.
Jaha men då borde det inte bara så svårt för dig att ange några inspelningar som låter RIKTIGT dåligt, upp till bevis nu Ingvar vi har väntat 40 sidor för exempel på av NS 10 orsakade "ljudkulturtragedier av stora mått" (Ingvars ord)
IngOehman skrev:
Dock har du fortfarande inte vågat berätta vem du är, eller vad du själv har gjort för produktioner. Varför?
(Skall jag berätta vem du är istället?)
IngOehman skrev:Du har däremot inte givit ett enda exempel på något enda fonogram på listan (fonogram där NS10 använts) som låter prima. Tolkar det som att du håller med om att NS10 inte varit inblandad i en enda ljudkvalitetsmässigt excellent produktion - vilket betyder att vi är överens och att frågan alltså torde vara utagerad.
Vh, iö
Rain skrev:...det är du som ska upp till bevis och exemplifiera riktigt dåliga NS10 inspelningar eftersom du in absurdum nedvärderat produktioner där NS10:orna varit inblandade.
IngOehman skrev:Har du några sakargument överhuvudtaget, eller är oförskämdheter det enda du förmår att komma med?![]()
IngOehman skrev:Nämnt Eurytmics-fonogram duger gott, men det gör alla andra av de fonogram på listan (som jag hört) också.
Vh, iö
Rain skrev:IngOehman skrev:Har du några sakargument överhuvudtaget, eller är oförskämdheter det enda du förmår att komma med?![]()
Jag har kommit med en hel del sakargument
Rain skrev:och betydligt färre förolämpningar än vad du har åstadkommit,
Rian skrev:men allvarligt Ingvar du har gång på gång påstått att NS10 ligger bakom massvis av riktigt dåliga fonogram/inspelningar/mixar/filtreringar, men du har inte kunnat namnge en enda av dessa, att referera till Clearmountains lista och implicera att ALLA hans mixar/produktioner låter riktigt illa är riktigt pinsamt av dig, för det gör dom verkligen inte.
phloam skrev:Men om nu sådana som jag, som inte alls tänkt på att Eurythmics låter NS-10...
phloam skrev:...eller att all musik låter illa överhuvudtaget, så borde man kanske ändra till "ljudkulturtragedi av stora mått - för hifi-intresserade"?
Detta måste, enligt mig, vara den största orsaken till att det mesta som produceras i dag låter tråkigt.IngOehman skrev:Det enda hindret i den omedelbara framtiden är reklamradion som ser den dåliga ljudkvaliteten (obefintlig dynamik och skränig grundklang) som en poäng för att kunna fånga lyssnare på etern genom att låta högst av alla. När det problemet är löst kommer ljudkvalitetsfrågan förmodligen att lösa sig av sig själv.
IngOehman skrev:Nämnt Eurytmics-fonogram duger gott, men det gör alla andra av de fonogram på listan (som jag hört) också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster