Den låter för övrigt riktigt uselt. Totalt sönderlimiterad.Rain skrev:Springsteen - Seeger Sessions?.
Moderator: Redaktörer
Han kanske inte mår så bra bara
Och antagningarna till "Bonde söker fru" har så vitt jag vet inget med Yamaha ns-10 att göra.profbd skrev:ahh en tjej på forumet
jag är singel 188cm lång snygg välordnad ekonomi
eget hus på landet
och har en sjudjäkla stereo
NÄR SKA VI SES?![]()
Om man älskar ingreppet från en limiter så gör den förstås inte det.Rain skrev:focus skrev:Den låter för övrigt riktigt uselt.Rain skrev:Springsteen - Seeger Sessions?.
Det gör den inte alls.
Rain skrev:focus skrev:Den låter för övrigt riktigt uselt.Rain skrev:Springsteen - Seeger Sessions?.
Det gör den inte alls.
Mayro skrev:Rain skrev:focus skrev:Den låter för övrigt riktigt uselt.Rain skrev:Springsteen - Seeger Sessions?.
Det gör den inte alls.
Det min herre gör den visst det..
.
Rain skrev:Mayro skrev:Rain skrev:focus skrev:Den låter för övrigt riktigt uselt.Rain skrev:Springsteen - Seeger Sessions?.
Det gör den inte alls.
Det min herre gör den visst det..
.
Mayro vem som helst kan ju höra att den skivan inte låter RIKTIGT Uselt.
Påstår man att en skiva låter RIKTIGT USELT så ska den ju vara olyssningsbar och det är inte Seeger Sessions.
Men Rain, tycker du det låter bra, som i detta fall, när man tydligt att en extremt snabb kompressor har kapat benhårt? Jag kan fatta att man gör så på nåt som endast ska spelas på MTV eller liknande, men i det här fallet rör det sig om solklar gubbrock.Rain skrev:Mayro vem som helst kan ju höra att den skivan inte låter RIKTIGT Uselt.
Påstår man att en skiva låter RIKTIGT USELT så ska den ju vara olyssningsbar och det är inte Seeger Sessions.
beyond skrev:Oavsett NS10 eller inte, ge gärna nåt exempel på något album där ni anser att att riktigt "dåligt ljud" föreligger. Vilken genre som helst.
MP skrev:Problemet tycks alltså vara att många av forumets medlemmar har en annan uppfattning än dig Rain, om vad som låter illa och vad som inte låter illa.
MP skrev:Problemet tycks alltså vara att många av forumets medlemmar har en annan uppfattning än dig Rain, om vad som låter illa och vad som inte låter illa.
patrikf skrev:MP skrev:Problemet tycks alltså vara att många av forumets medlemmar har en annan uppfattning än dig Rain, om vad som låter illa och vad som inte låter illa.
Man kan lätt tro så när man läser här ja. Jag tror snarare att det är ett svansfenomen där förhållandevis många dras med i en polariserad ståndpunkt.
Rain skrev:Nu handlade det inte om att det lät illa utan om att det påstods låta RIKTIGT USELT. Detta stämmer inte alls, så antingen ljuger de andra eller så överdriver de EXTREMT mycket vilket knappast hjälper deras argument.
Magnuz skrev:Rain skrev:Nu handlade det inte om att det lät illa utan om att det påstods låta RIKTIGT USELT. Detta stämmer inte alls, så antingen ljuger de andra eller så överdriver de EXTREMT mycket vilket knappast hjälper deras argument.
Vadå stämmer inte? Det är ju deras personliga uppfattning det handlar om. Om nu någon tycker den låter riktigt uselt gör den ju det i deras öron. .
Rain skrev:Det måste ju finnas åtminstone lite rim och reson! Att kalla något RIKTIGT USELT är ett väldigt starkt uttalande och det finns inget belägg för att det stämmer varken subjektivt eller objektivt när det kommer till den inspelningen.
beyond skrev:Oavsett NS10 eller inte, ge gärna nåt exempel på något album där ni anser att att riktigt "dåligt ljud" föreligger. Vilken genre som helst.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster