Rain skrev:Syntesis skrev:Är det bara jag som tycker att huvudmonitorerna i väggen..BB5? inte ser särskilt ljudkvalitetsmässigt väl ihopkomna ut? (Med den inverterade korgen)

Som vanligt så är det tvärtom den inverterade korgen möjliggör betydlligt bättre kylning vilket leder till lägre distortion högre volym och jämnare ljudkvalite under längre tid.
PMC BB5-A
Built using the same technology as the MB2-A's however the BB5 monitors are designed for larger control rooms that require accurate main monitoring. The BB5A would provide suitable bass response and SPL and will power the largest of rooms to perfection.
Den är säkert bra, stort är det i vart fall. Något mer info
här med ritning och allt.
Lite ATC över det hela ? Bilden från aktuell studio.
Om jag återvänder till min lilla Dreams, så kan man konstatera att den inte är särskilt hårt utstyrd, eller radio-maxad på nåt sätt, snarare tvärtom. Den verkar ha gjorts med tanke att låta någorlunda snyggt och dynamiskt.
Det alla kan vara överens om dock, är att den är behäftad med en tonkurva som är inversen av en NS10. Om det beror på just NS10, eller något annat vet ingen av oss, vi vet alla bara att låten ser ut så.
Facit finns att köpa och titta på, nu gäller det att lista ut övningsuppgiften som ger precis det svaret.
Jag tror på den självklara och enkla, den är mastrad med NS10, enbart eller i huvudsak.
Rain tror att mer huvudmonitor har varit inblandad, och om vi förutsätter att dessa låter hyfsat rakt och fint så måste mastern avsiktligt ha gjorts ur balans för att få till ett anti-NS10-sound. Inte helt omöjligt, men mycket svårare.
Eller så blev det bara som det blev, killen hade ingen koll alls och var nöjd efter en stund.
Har Rain möjligen någon annan teori om hur det gått till?
Som sagt, facit har vi så där är det ju ingen diskussion. Alla kan köpa låten.
.
.
ⓘ De gustibus non est disputandum.