Bill50x skrev:Jag har inte förstått frågan? Om priset är den enda parametern man behöver bry sig om är det väl bara att köpa det billigaste? Och procentandelen blir då avhängigt övriga grejors pris.
Om det är andra parametrar som styr än priset så bör man väl titta på dom innan man bestämmer sig? Och vad som då är "sunt" beror väl på vilka av ens egna krav som uppfylls?
Riktigt dålig fråga om jag får säga min mening.
Citat: "Hur mycket är det rimligt att spendera på kablarna i en anläggning, räknat i procent av totalpriset?"
Svar. Det finns ingen rimlig skattning av pris-proportion. För det förutsätter ju att pris och kvalité har ett samband, dvs ju dyrare ju bättre. Eftersom många här menar att den kopplingen inte alls finns så blir jag tyvärr nödd att säga som politiker gör ibland - "Frågan är fel ställd"
/ B
Du får samma svar som de andra som inte förstår frågan:
Om du inte tycker att du vet något / inte kan bedöma något om de här sakerna, och därför inte kan avgöra hur mycket det kostar att tilldodose de krav du själv har: Så är det klart att du skall rösta att du inte förstår frågan.
Du gör helt rätt!
Vad jag undrar är dock - hur tusan bar ni er åt för att skaffa kablar som ni har nu, om ni inte i processen lyckades bilda en uppfattning om vad det kostade att tillgodose era egna krav?
Vh, iö
- - - - -
PS. Som alternativ för den som saknar uppfattning och därför kan tänka sig att kablarna får kosta >45% av anläggningen totalpris om det är det som behövs: Rösta på det alternativet då!
Det är ju du själv som bedömer vad kablarna får kosta, vad de FÅR KOSTA FÖR DIG, alltså. Du sätter gränsen. Ingen annan försöker bestämma det åt dig. Denna tråd handlar ju bara om att du får berätta hur du ser på det.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).