dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Förutsätter det att man spelat in med SM58 som inte registrerar kontraoktaven?

Moderator: Redaktörer
dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Morello skrev:Jag mätte vid ett tillfälle på CV 18 " stroker- det är kanske etav det sunkigaste baselement jag haft förmånen att studera.![]()
.
BengtO skrev:Jag fattar fortfarande inte varför MER bas per automatik är bättre bas? Oavsett om det är från 40Hz och uppåt så är det skitbra om det är MYCKET.. Att sen andra mindre högtalare spelar betydligt lägre i frekvens tas ingen hänsyn till, det e ju på så låg volymnivå.
Det e lite 15-årings-symptom när allt upp till 100Hz ska ligga 12dB högre i nivå än allt annat.. Men visst det dunkar och vibrerar och sjunger i fönster och garderober men är det bra?
Rain skrev:SM 58 är en sångmikrofon...Morello skrev:dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Magnuz skrev:
Grejen är att Rain i ett antal trådar tagit i princip alla hifinördars favorithatobjekt i försvar (NS10, SM57, Californication, CV, B&O...) Det verkar nästan lite osannolikt att det ska vara en slump, eller hur?
Morello skrev:Rain skrev:SM 58 är en sångmikrofon...Morello skrev:dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Nej, det är en SM=SkitMikrofon.
Rain skrev:BengtO skrev:Jag fattar fortfarande inte varför MER bas per automatik är bättre bas? Oavsett om det är från 40Hz och uppåt så är det skitbra om det är MYCKET.. Att sen andra mindre högtalare spelar betydligt lägre i frekvens tas ingen hänsyn till, det e ju på så låg volymnivå.
Det e lite 15-årings-symptom när allt upp till 100Hz ska ligga 12dB högre i nivå än allt annat.. Men visst det dunkar och vibrerar och sjunger i fönster och garderober men är det bra?
Tror inte du har hört CV heller...
Rain skrev:Morello skrev:Rain skrev:SM 58 är en sångmikrofon...Morello skrev:dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Nej, det är en SM=SkitMikrofon.
Det vet du att det inte är.
dwain1 skrev:hmm kan säga att folket här har ungefär lika mkt hjärnsubstans som ett gruskorn.
meanmachine skrev:Rain.
Ett tips.
Om man vill provocera bör man följa givan riktlinjer för att det skall vara nått med detta.
dwain 1 skrev:Problemet är att man inte får tycka om vad man vill. Detta forumet är som en sekt. Och erat mål är att alla ska vara på rätt sida om linjen och avguda dena här sekten. Helt sjukt när man läser mkt här så bara skrattar man för den kunskap som besitts är lika med 0
dwain1 skrev:jag är här för att ställa till ett rent helvete för alla
Rain skrev:Nattlorden skrev:
Det har inte funnits under den tiden jag kollat på CV någon modell som specificerats att kunna spela subbas.... inte ens de subbasar de haft på programmet. Vid en koll nu, så är där en modell (215) som är spec:ad ned till 24Hz... Vilket är acceptabelt men inte mer - speciellt som man påstår sig bra på bas.. 18 vore rimligare att klara i så fall.
På hifiklubben i Malmö höll vi på att skaka ned innertaken med Snell C/IV... däremot CV 1515 kunde inte alls ge några påtagliga resonanser i de lågra registren.
Vilken som kunde spela högst är en annan fråga.
CV ÄR bra på bas Vance Dickason skriver "The more I listen to the Cerwin-Vega Stroker Pro 15, the more I like it. It is the best all-around large-format subwoofer that I have tested by a large percentage."
http://www.caraudiomag.com/testreports/ ... subwoofer/
Alltså CV 1515 är inga original Cerwin högtalare utan konstruerade och byggda av DALI!
Jämförelsen haltar ändå mer eftersom den danska CVn knappast drevs med något tillräckligt kraftigt slutsteg.
Dwain 1 skrev:jag är här för att ställa till ett rent helvete för alla
subjektivisten skrev:Varför vill man det när man inte har någon att komma med? Provocera bara för sakens skull är ju idiotiskt och bisar vilken oseriös människa man är.
dwain1 skrev:Detta forumet är som en sekt. Och erat mål är att alla ska vara på rätt sida om linjen och avguda dena här sekten. Helt sjukt när man läser mkt här så bara skrattar man för den kunskap som besitts är lika med 0.
Dwain 1 skrev:HAHAHAHA ni e fan helt sjuka. Så ni påstår att rain fick tycka cerwin e bra? Ojoj vad dålig självinsikt. Kan säga att jag har försökt ha överseende med alla dumskallar här men det går inte. Så från och med nu kommer jag säga precis vad jag tycker å är det någon som tycker annorlunda så kommer denna person få det uppkört i röven
dwain1 skrev:HAHAHAHA ni e fan helt sjuka. Så ni påstår att rain fick tycka cerwin e bra? Ojoj vad dålig självinsikt. Kan säga att jag har försökt ha överseende med alla dumskallar här men det går inte. Så från och med nu kommer jag säga precis vad jag tycker å är det någon som tycker annorlunda så kommer denna person få det uppkört i röven
dwain1 skrev:haha att försöka sig på att argumentera med er är som att argumentera med en vägg det kommer inte mkt vettigt ur den. Så du anser att jag slicka röv på det andra forumet? Och vems röv slickar jag om jag får fråga?
dwain1 skrev:aha du menar hificonsult. Ja där ser man jag gick i försvar rent almänt. Men då kan man fråga sig är det du som är nin?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster