Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Dock törs jag påstå att en hel del av det som förkastas här direkt har också konstruerats av
utbildade ingenjörer så chansen att det fungerar, om än under vissa omständigheter, kanske finns.
Harryup skrev:Så en allmänt nyfiknare attityd vore klädsamt. Istället borde folk fråga, "kan jag också prova
en för att se om den funkar?" eller också inte ha några synpunkter alls innan man vet.
Man kan vara skeptisk, men man skall inte vara negativ i förväg.
Morello skrev:Dessa spörsmål har varit på dagordningen tusentals gångerMåste man testa allt? Måste man testa klädnypor i gardinerna innan man uttalar sig
Harryup skrev:Morello skrev:Dessa spörsmål har varit på dagordningen tusentals gångerMåste man testa allt? Måste man testa klädnypor i gardinerna innan man uttalar sig
Ja, om man försöker göra sina egna åsikter till en sanning. Vilket händer här då och då. Om en som startar en tråd frågar efter "erfarenheter av dessa" så finns det många som svarar i trådarna med vad dom anser utan att ha hört grejorna.
Om man däremot frågar om "vad tror ni om dessa grejor". DÅ kan man tro och tycka.
Har du läst intervjun med Öhman A*Audiomanikern skrev:Hej!
A* tror då man bör vara ytterst noga med de 2st orden anse o tro ´s diametralt
skilda innebörd/betydelse? (Hade A*nsett detta hade´n varit vonOben à la Mecherszmidth!)
Mvh A*
Han talar en del om anse och tro nämligenAudiomanikern skrev:Hej R!
Nej! Var finns den? A*ppropå?
(Men A* anser öhh menar... tror att Ö är 1st riktig Mezherchmidtt (även han))
Mvh A*
Morello skrev:
Å andra sidan är akustik tillräckligt studerad för att man inte behöver tro, utan man kan dra slutsatsen att gafflarna får en högst marginell påverkan på ljudfältet i ett rum.Observera att jag skriver marginell och inte obefintlig, då det senare skulle vara en lögn
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster