Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:dwain1 skrev:haha att försöka sig på att argumentera med er är som att argumentera med en vägg det kommer inte mkt vettigt ur den. Så du anser att jag slicka röv på det andra forumet? Och vems röv slickar jag om jag får fråga?
En viss butiken. En annan råkade ifrågasätta en av deras produkter som hade skrämmande dåliga mätvärden, men så får man inte göra åt en betalande...oj, en kund som har reklam där.
dwain1 skrev:HAHAHAHA ni e fan helt sjuka. Så ni påstår att rain fick tycka cerwin e bra? Ojoj vad dålig självinsikt. Kan säga att jag har försökt ha överseende med alla dumskallar här men det går inte. Så från och med nu kommer jag säga precis vad jag tycker å är det någon som tycker annorlunda så kommer denna person få det uppkört i röven
Mayro skrev:HUR länge skall denna subjektivisten ha frikort?
Morello skrev:Rain skrev:SM 58 är en sångmikrofon...Morello skrev:dwain1 skrev:Ehh jag skrev att den lät bättre i basområdet.
Förutsätter det att man spelat in med SM58 som inte registrerar kontraoktaven?
Nej, det är en SM=SkitMikrofon.
Rain skrev:Laila skrev:Kevin_Mitnick skrev:Man kan dra på med Cerwin Wega också, men till ett betydligt billigare pris![]()
Jovisst men brukar inte de burkarna låta apa oavsett volym ?
Du har alltså inte hört CV's högtalare? CV har mängder av modeller men knappast någon låter apa.
dwain1 skrev:130db i basen vid och lågbas kapacitet ner till 15hz? ja det är inte lätt att uppnå. Finns fåtal högtalare som klarar av det. Jag är inte helt bakom flötet utan har såpass mkt kunskap att jag inser att det är dösnack. Tror inte en det finns högtalare för hemmabruk som kan fixa 130db vid låga frekvenser
dwain1 skrev:130db i basen vid och lågbas kapacitet ner till 15hz? ja det är inte lätt att uppnå. Finns fåtal högtalare som klarar av det.
dwain1 skrev:Jag är inte helt bakom flötet utan har såpass mkt kunskap att jag inser att det är dösnack. Tror inte en det finns högtalare för hemmabruk som kan fixa 130db vid låga frekvenser
dwain1 skrev:hmm en annan fråga. hur gör man för att ta väck sin användare på detta forum. om man inte vill vara medlem mer?
dwain1 skrev:130db i basen vid och lågbas kapacitet ner till 15hz? ja det är inte lätt att uppnå. Finns fåtal högtalare som klarar av det. Jag är inte helt bakom flötet utan har såpass mkt kunskap att jag inser att det är dösnack. Tror inte en det finns högtalare för hemmabruk som kan fixa 130db vid låga frekvenser
meanmachine skrev:Har du kollat in några anläggnignar som besitts på detta forum.
NNord skrev:dwain1 skrev:130db i basen vid och lågbas kapacitet ner till 15hz? ja det är inte lätt att uppnå. Finns fåtal högtalare som klarar av det. Jag är inte helt bakom flötet utan har såpass mkt kunskap att jag inser att det är dösnack. Tror inte en det finns högtalare för hemmabruk som kan fixa 130db vid låga frekvenser
Är det inte medräknat en viss kupégain då? Eller roomgain?
130db är inte så svårt att åstadkomma med typ 4-6st 10" hörnplacerade ! Kanske inte just 15hz då, men kanske 18 - 20 hz. I en bil är det lättare, om man kan hålla sig från att få utsläckningar via motfas i kupén.
dwain1 skrev: .... <snip> ..... Men jag börjar nog ångra att jag inte köpte ett par cerwin vega eller yamaha ns-10![]()
![]()
Nattlorden skrev:dwain1 skrev:130db i basen vid och lågbas kapacitet ner till 15hz? ja det är inte lätt att uppnå. Finns fåtal högtalare som klarar av det. Jag är inte helt bakom flötet utan har såpass mkt kunskap att jag inser att det är dösnack. Tror inte en det finns högtalare för hemmabruk som kan fixa 130db vid låga frekvenser
![]()
![]()
Hade du inte varit så grov i munnen hade jag välkomnat dig hem till mig på lite whisky och 10Hz-toner.
Mayro skrev:äsch nattlorden. Starta med grov mun och sedan lite innifrån förstärkning av virre så "distar" det finfint sedan
David_A har ett par stora Cerwin Vega, tror dom är gjorda av sten. Har något svagt minne utav att de lät rätt okej, för att gå under namnet Cerwin Vega, som annars mest producerat kvalificerat junk enligt MIN mening
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster