Moderator: Redaktörer
Funktionen hos RGC-24 är samma som används i sateliter, ubåtar och Sonys nya enorma studio i Califonien. Dvs den skapar en virtuell jordpunkt i ett system och absorberar höga frekvenser så att de "sugs upp" och rensas bort från anläggningen.
Kevin_Mitnick skrev:Ett intressant citat är:
Första kunden säger detta om RGC-24: "Wow, vilken skillnad! Dynamik, svärta och sibilanterna i diskanten blev mycket mindre påträngande. När jag kopplar ur den igen så låter allt bara platt och ansträngt... Den här får du inte tillbaka
subjektivisten skrev:Ja, vad ska man säga? Jag la upp några filer där man skulle jämföra två olika utgåvor.
[
Dom som lyssna så var den ingen som tog upp skillnaden i dynamik mellan klippen!![]()
Men dom lyckas visst höra skillnader med ormoljeproduker i dynamik
Efter att ha hört skillnaden från köket...
Ja, ormoljans tid är inte förbi...
Vh, iö
Skeptikern skrev:Somliga hävdar samma sak om dina produkter så kasta inte sten i glashus..........
Trams; jag hör skillnad när jag har Ingvars högtalare inkopplade jämfört med när jag inte har dem i inkopplade. Skulle våga slå vad om att skillnaden är mätbar också.
Skeptikern skrev:Trams; jag hör skillnad när jag har Ingvars högtalare inkopplade jämfört med när jag inte har dem i inkopplade. Skulle våga slå vad om att skillnaden är mätbar också.
![]()
Ok, den där komentaren var ärligt talat bra
![]()
![]()
Det var snarare hans tvärsäkra åsikter som presenteras som absoluta sannningar som inte kan ifrågasättas jag menade. Och när man gör det blir man ett troll.
Dom som inte klarar av att bli ifrågasatta utan att bli personligt förolämpade litar jag mindre på.............
Skeptikern skrev:....Det var snarare hans tvärsäkra åsikter som presenteras som absoluta sannningar som inte kan ifrågasättas jag menade. Och när man gör det blir man ett troll.........
Bill50x skrev:Jordningar kan ställa till mycket och jag skulle inte bli förvånad om något positivt kan hända med den här typen av utrustning.
Påståendet "suger upp diskanten" suger dock svårartat. Det är väl diskanten man vill ha kvar och slippa allt "fizzel" runtomkring?
Att man kan höra skillnad ute i köket är väl inget konstigt, jag kan lätt skilja på mina egna DQ10:or och mina Creative datorhögtalare när jag står och diskar
Jag skulle nog kunna identifiera ett par piP också, vad nu dom har med detta resonemang att göra....
/ B
Kevin_Mitnick skrev:Ett intressant citat är:
Första kunden säger detta om RGC-24: "Wow, vilken skillnad! Dynamik, svärta och sibilanterna i diskanten blev mycket mindre påträngande. När jag kopplar ur den igen så låter allt bara platt och ansträngt... Den här får du inte tillbaka
lasselite skrev:Kevin_Mitnick skrev:Ett intressant citat är:
Precis detta har jag vänt mig mot i en annan tråd (men det var visst det mest korkade vissa läst), att vissa företag för att ta sig förbi marknadsföringslagar, hänvisar till vad en kund sagt, och faktiskt extremt sällan själv hävdar på ljudförbättrande egenskaper.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=8061
lasselite skrev:Kevin_Mitnick skrev:Ett intressant citat är:
Precis detta har jag vänt mig mot i en annan tråd (men det var visst det mest korkade vissa läst), att vissa företag för att ta sig förbi marknadsföringslagar, hänvisar till vad en kund sagt, och faktiskt extremt sällan själv hävdar på ljudförbättrande egenskaper.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=8061
Ifrågasätt de åsikterna du inte håller med om då.
Skeptikern skrev:Ifrågasätt de åsikterna du inte håller med om då.
Vilket jag gör. D.v.s. han åsikter om tweaket som han avfärdar som ormolja utan bakomliggande resonemang eller erfarenhet.
Skeptikern skrev:Ifrågasätt de åsikterna du inte håller med om då.
Vilket jag gör. D.v.s. han åsikter om tweaket som han avfärdar som ormolja utan bakomliggande resonemang eller erfarenhet.
Det jag vänder mig emot är att han (iÖ) i sin egenskap av näringsidkare skriver ner sina konkurrenters produkter, vilket jag vet är förbjudet enligt marknadsföringslagen.
Morello skrev:Finns det nån som torgför skräpet i Sverige?
Kevin_Mitnick skrev:Morello skrev:Finns det nån som torgför skräpet i Sverige?
Akkelis Audios säljer produkten för 3990kr.
Kevin_Mitnick skrev:Morello skrev:Finns det nån som torgför skräpet i Sverige?
Max_Headroom skrev:Kevin_Mitnick skrev:Morello skrev:Finns det nån som torgför skräpet i Sverige?
Genialiskt.
PK torde ligga på någon/några 100-lappar.
Visar ännu en gång att jag är i fel branch och inte tillräckligt kreativ för att tjäna några pengar
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 26 gäster