Moderator: Redaktörer
Style skrev:Allvarligt, get real. Vill ni verkligen leva i sovjet 2.0
Style skrev:vad är problemet? vi lever i en marknadsekonomi, lär dig reglerna eller bli en evigt gnällande rättshaverist
[/quote]nilsviktor skrev:Nu har ju redaktionell integritet inget med totalitarism att göra.
Om en tidning gör anspråk på att förmedla en nyanserad och opartisk bild av verkligheten så ska det stå vattentäta skott mellan redaktion och annonsavdelning eller för den delen politiker/makthavare.
niklas skrev:Style skrev:Allvarligt, get real. Vill ni verkligen leva i sovjet 2.0
Absolut inte. Du har helt rätt Style. Därför väljer jag att lita mer på innehållet i tidningar som inte drivs med samma vinstintresse som du beskrev ovan. Skönt att dom finns...
Jag är hemelektronikroprofitör inte världsräddare! Allvarligt talat så beskrev jag en sida av en problematik som jag trodde efterfrågades av trådskaparen. Jag har inte hagit ställning för eller emot något och jag försöker inte rädda vare sig dig eller världen från något (vad nu det skulle vara). Däremot frågar jag mig vad du vill ha sagt med ditt jättekonstiga inlägg...Nils skrev:Lägg av nu Style, nilsviktor och IÖ vill ju rädda världen från alla ondska. såna hjältar (martyrer?) ska väl hyllas!!!
Inte för att detta skulle vara ett egenvärde kanske, men väl för att det skulle ha ett marknadsvärde. Förresten, jag känner en chefredaktör för en tidning som definitivt drivs av ett kall och som skulle bli vansinnig om det tafsades på journalistisk integritet.Style skrev:niklas skrev:Style skrev:Allvarligt, get real. Vill ni verkligen leva i sovjet 2.0
Absolut inte. Du har helt rätt Style. Därför väljer jag att lita mer på innehållet i tidningar som inte drivs med samma vinstintresse som du beskrev ovan. Skönt att dom finns...
och du tror att det finns tidningar som drivs av altruism? tur att såna som du finn sså att vi andra kan hitta nån att leva av
Kaffekoppen skrev:mats skrev:subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
snacka går ju, nin. Men nu var faktiskt så att Ingemar(sladd) skrev ju att Micke Bladelius reagerade själv på mätningen. Mätningen var ju fel, det visste du och ändå så skriver du det där ovan. Det är ju inte sant.
Hur vet du att mätningen var fel?
De kan ju ha gjort hela testen på en defekt apparat....
Jag tror att LTS skulle få ett mer rättvisande resultat och jag tror nog tidningen kommer följa upp det här på ett acceptabelt sätt. Något är ju fel, och testen borde inte gått i tryck.
mats skrev:Kaffemannen, jag får för mig att herr nin alias subjektivismen vill få det att de Bladelius får fördelar från tidningarna. I övrigt håller jag med dig och ser fram emot LTS kollet
subjektivisten skrev:mats skrev:Kaffemannen, jag får för mig att herr nin alias subjektivismen vill få det att de Bladelius får fördelar från tidningarna. I övrigt håller jag med dig och ser fram emot LTS kollet
Nej. Det enda jag ifrågasatt var hur något som mätte så dåligt fick bra recension. Och att ingen brydde sig att kolla på värdena. Sånt är oseriöst.
Style skrev:Magnuz skrev:
Problemet är att folk inte inser hur det ligger till. Folk tar för sjutton kvällspressen på allvar...
man kan leva på att vara stark eller smart. gissa vilket alternativ som är kvar om det inte vore så som du skrev
Style skrev:niklas skrev:Style skrev:Allvarligt, get real. Vill ni verkligen leva i sovjet 2.0
och du tror att det finns tidningar som drivs av altruism? tur att såna som du finn sså att vi andra kan hitta nån att leva av
IngOehman skrev:I en bra värld kan folk välja mellan det onda och det goda - och väljer det goda!![]()
Style skrev:Jag förstår inte varför du alltid ska dra in en diskussion om ont och gott.
Det här har väl inget med ont och gott att göra. Sånt förekommer i religion och sagoböcker
Jag citerar mig själv
"tror du verkligen att det finns nån enda människa som inte styr sina handlingar (efter bästa förmåga (vilken förvisso kan vara låg)) så att han försöker maximera sin egen måluppfyllnad?"
att notera är att målen följer en behovstrappa
1, tillräckligt med pengar för att säkra en dräglig existens. Vad detta innebär är högst individuellt
2, självförverkling och bekräftelse. Bekräftelsebehovet är också individuellt
svårare än så är det inte
Style skrev:att de finns de som njuter av att tillfoga andra smärta är sant, sadister kallas de och det klassas som en patologi.
Naqref™ skrev:IngOehman skrev:I en bra värld kan folk välja mellan det onda och det goda - och väljer det goda!![]()
Vad som är ont och vad som är gott är subjektivt. En människa som blir uppäten av ett lejon kan tycka det gör ont medan lejonet kan tycka det är gott.
WuXian skrev:HiFi-blaskor i allmänhet gillar när grejorna låter, tillför, innehåller USP*,
följer modetrender ssm Spikes, Guldplättering, Onödig vikt,
tjock frontpanel, kvasi- och pseudo-fysik/vetenskap/logik.
Bi- och Tri-wiring gärna fler om det går.
Helst ska man bara kunna använda ex v tillbehör
en gång på en speciell inspelning innan omladdning på ett eller annat sätt behövs; det kan heta inbränning, motionering, prenumeration...
Kort sagt Suboptimering
och då menar jag inte
"subwoofer-anpassning"
De gillar inte frånvaro av färgande egenheter, renhet, genialitet att göra saker rätt, billigt och enkelt
se gärna slutsatserna av testet på Rotels 1090 i en populär tidning.**
Att komersen enklast gynnas av idel köpråd är självklart!
Problemet är inte vad själva annonsavdelningen gör.
Problemet är ej heller omvänd logik & konspirationsteorier.
*Uniqe Selling Points
**eller testet av en klen, distorderande, dyr och oanvädbar förstärkare
där man med fördel kunde avnändas till fiolmusik; (eftersom så mycket jämna övertoner tillfördes att soundet / resultatet blev njutbart ~:)
/Tro´t om ni vill jag gör det ej
Style skrev:gott och ont vidhåller jag är nånting som bara finns i religioner och sagoböcker
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 29 gäster