Rain skrev:UrSv skrev:Rain skrev:UrSv skrev:Nej, du har ALDRIG förklarat det men väl HÄVDAT.
En enkel hänvisning till dokument, sida och del är tillräckligt för att stilla alla dessa invändningar.
Frågan är väl snarare hur ni kan vara så urbota att ni inte kan läsa innantill i ett av mig länkat dokument och jag har i den här tråden dessutom berättat det du frågar efter, antingen har du inte läst det inlägget eller så har du dåligt minne...
OK, om du faktiskt har citerat texten där servostyrningen förklaras ber jag om ursäkt men jag är fortfarande i rikligt sällskap med de som inte sett det inlägget.
Jag har åter igen läst dokumenten och hittar inte informationen denna gång heller. Snälla kan du då inte bara posta informationen igen till mig och Haakan_W bara som hjälp? Gärna med länkenen gång till eftersom jag kanske läser fel dokument. Alla de jag hittills plockat från dina inlägg har saknat information om servostyrning.
En ledtråd, elektronisk servostyrning...
Det var inte mycket till ledtråd. Menar du att man inte skulle haft den elektronisk utan helt mekanisk?
Jag läser just nu:
http://www.moultonlabs.com/images/pdfs/ ... design.pdf
Där hittar jag den enda referensen till servo i denna del på sidan 6 av 9:
"These two measurements are done sequentially with a single microphone at two different points in space.
The microphone is included in the loudspeaker system and is moved approximately 4 cm. (from 6 to 10
cm. from the diaphragm), using
a servo motor. Calculation is done in the loudspeaker electronics. The
entire process takes about 1 minute per speaker, and is entirely automated."
Är det detta du menar handlar om servostyrningen? Om inte kan du hänvisa till vilket av dokumenten (Moultonlabs eller B&O? Finns det nåt dokument som jag missat?) och sida så att jag kan lusläsa igen? Snälla?