Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Är det inte klart att det är en liten grupp som lever efter detta. Ännu viktigare är klart redan totalt klart helt 100% klart att en transparent högtalare inte finns att uppbringa. Utopia. Du kommer aldrig att uppnå en helt transparent återgivning. Innan detta kommer du att kunna gå på vatten. Alltså när fysikens lagar inte finns kommer du att uppleva detta.
meanmachine skrev:Jag var väldigt sugen på pIP ett tag med fick just avsmak.När sekten kommer igån igen.
Nattlorden skrev:jag klarar att grovsålla provlyssningar tillräckligt väl för att kunna stå för sådana uttalanden utan ytterligare bevisföring (som du hade tänkt dig att gå till hur???).
nattlorden skrev:Jag tycker meanmachine bör straffa "oss" genom att skaffa ett par riktigt stora modeller från Wisdom Audio.
meanmachine skrev:Är du någon slags aukoritet alltså? Vad skiljer dig då från de experter på stereophile eller Hifi och musik? Kul med självutnämnda experterGäsp.
Speciellt roligt nära andra självutnämda experter som MM och Rain inte får tycka.
meanmachine skrev:Varför avkrävs det inga bevis för det som PÅSTÅR att pIP är bättre än andra märken då. Ser du inte hur snedvridet det är.
meanmachine skrev:Det är fel att klaga på andra för deras smaks skull. När man själv överbevisar sin egen rätt genom smak.Det gör mig rasande. Rydbeg sjunk till sandlådan i denna tråd när han på gravt felaktigt sätt resonerade med Lust och Rain.
Lust skrev: Håller med till fullo, men var hittar du den gemensamma, objektiva referensgrunden för en högtalare?
Phon skrev:Hmmm, nu är jag ingen högtalarexpert, men är det inte så att man försöker efterlikna verkligheten så gott det nu går?
Alltså, den gemensamma objektiva referensgrunden för alla högtalare är (eller borde vara) verkligheten.
Sedan kan olika tillverkare göra avsiktliga avsteg från, respektive inte lyckas, att nå ända fram.
meanmachine skrev:Och pIP är säker väldigt bra på att återge Techno i real life eller ACDC.
Nagref skrev:Nej det är de inte med mindre att man förvanskar återgivningsbegreppet. Däremot kan de spela dessa musiktyper säkert väldigt bra ändå.
Det har jag ingen uppfattning om, jag är ju ingen högtalarexpert som jag sa.meanmachine skrev:
Och pIP är säker väldigt bra på att återge Techno i real life eller ACDC.
meanmachine skrev:Nattlorden, Rydberg, subjektivisten och andra militanta bråkstakar kanske kan fatta att allt inte är så svart eller vitt...
meanmachine skrev:Du är nog helt förtappad.
De tycker och Rydberg kommer med påhopp om att de tycker och som bevis för sina åsikter tycker han tillbaka..![]()
Ända beviset som behövs för pIP är att man hört dem och är självutnämnd expert.
Dj¤¤¤la skitprylar enligt mig om det skall vara på detta viset..
Men det är vär så att bakom varje stark och duktig ledare hopas det ett gäng svaga individer som efterföljer lojalt.
meanmachine skrev:Nattlorden, Rydberg, subjektivisten och andra militanta bråkstakar kanske kan fatta att allt inte är så svart eller vitt...
Nattlorden skrev:A kan vara "mer transparent" än B... eller om du inte klarar av att man nyttjar språket så... så kan A vara mindre färgad än B. Vad skulle vara så svårt med att ha en målsättning att minska färgningarna så långt som tekniskt möjligt?
meanmachine skrev:Nagref skrev:Nej det är de inte med mindre att man förvanskar återgivningsbegreppet. Däremot kan de spela dessa musiktyper säkert väldigt bra ändå.
Just, alltså kanske begreppet vad är ens referens lite flytande beroende på vilken musikstil, rum etc man har. Olika referenser beroende på.
![]()
dwain1 skrev:Har det ens funnits en test i en tidning på denna burk?
dwain1 skrev:Sen för övrigt så är det bara på detta forum som man ens läser om hur jäkla bra piPen är inget annat forum. Har det ens funnits en test i en tidning på denna burk?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster