Men som du sa detta är offtopic även om jag tycker att större delarna av denna tråd är offtopic

Moderator: Redaktörer
dwain1 skrev:Och det där med neutrala högtalare är väll ändå å ta i? vem fasen vill ha en helt korrekt låda som mäter perfekt? Dom låter ju tråkigt![]()
Rydberg skrev:MM> Ville du något speciellt eller? Jag ser att du har quotat massa inlägg som jag gjort men jag kan omöjligt svara på alla dem då jag är i lite tidsnöd här. Kan du koka ner det du ville till ett par konkreta frågor tror du?
Nattlorden skrev:Ursäkta??! Det är du som har förespråkat svart eller vitt, medan jag har försökt få dig att inse att det finns nyanser.
Realist skrev:Du feiger vel ikke ut? En lytt på denne under bra forutsetninger, og vips så er du i "sekten" du også, som så mange andre, ja man kan bli mørkredd av mindre...
Rain skrev:NNord skrev:Återkoppling av temperaturkontroll..
Vilket i i sin tur påverkar filtrering och gain m.m.
"Each driver has a thermal sensor built in. The output of the two low frequency
drivers is increased as temperature increases, by up to 4 dB, in order to make short term compensations for
thermal buildup in the drivers.
meanmachine skrev:En högtalare kan per definition inte bli transparent. Sen finns det andra paramertarar än just frekvensgång som bidrar till en god högtalare. Det fattar väl vilken korkskalle som helst.
Kanske vaknade på fel sida idag och tände ordentligt på rydbergs smått idiotiska inlägg igårnatt. Inget ont om dig Lorden. Gillar dig men det blev en skims i åsiker och jag repekterar oliktänkande dock vill jag att rätt skall vara rätt för alla.
Om någon skulle påstå att JMlab skulle dyngknäcka pIP på alla parametrar skulle jag rasa mot detta också. Comprende.
meanmachine skrev:En högtalare kan per definition inte bli transparent.
meanmachine skrev:Sen finns det andra paramertarar än just frekvensgång som bidrar till en god högtalare. Det fattar väl vilken korkskalle som helst.
meanmachine skrev:...jag repekterar oliktänkande dock vill jag att rätt skall vara rätt för alla.
meanmachine skrev:...det handlar om tycker och smak. Egna referenser och om pIP gör dig glad och BL5 är bättre enligt rain har ingen av er objektiv rätt....
meanmachine skrev:Om någon skulle påstå att JMlab skulle dyngknäcka pIP på alla parametrar skulle jag rasa mot detta också. Comprende.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Dynaudio Contour 1.3 Mk2 har jag jämfört direkt med piP (fin elektronik) och de var inte i närheten. JmLab Mini Utopia för närmare 70 papp var inte heller bättre i mina öron.
Bara för att nämna två jämförelser...
Detta var väl lågt.
Jag tycker inte att pIP var bättre än ett par proson på någon parameter vid en direkt jämförelse.Proson rules.
Skärpning.
Du kanske kunde ge några tekniska förklaringar och mätmässiga förklaringar istället för en massa smak som knappats är av värde för någon annan än dig.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:DavidA jämförde piP med Revel Ultima Gem och om jag minns rätt så var det väl i det närmaste jämt skägg dem emellan.
Ojojoj så flummig allt blir. Enligt vilka parametrar.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Jag har lyssnat på hur mycket stativare som helst och i mina öron (och de flesta andras märker jag) finns det inget som kan konkurrera i prisklassen. Frågan är om det finns så många stativare alls som kan konkurrera, jag är tveksam.
Men det klart, är man tondön och inte vet hur instrument låter i verkligheten kanske man kan tycka annorlunda (uppenbarligen).
Ååå. Nu fattar jag. Det är du som är referensen till vad som är rätt och alla som inte tycker som du är tondöva.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Då kan ju detta inte ge dig någonting Lust. Är det egentligen inte bäst att du dra härifrån då, jag menar för din egen skull? Det kan ju inte vara speciellt kul att hela tiden säga till folk att de inte kan dela med sig av erfarenhet eftersom allt är bara tycke och smak?!!
![]()
Snacka om flumhifi. Det går bra med tycke och smak om man tycker "rätt" dvs gilla ino men tycker man att BL5 är bäst får man fan så mycket skit. Bättre om du drog..Lust tillför ju nått.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Ja just det, du gillade ju BO5 och Cerwin Vega, tondöv som sagt....
Och du kommer tydligen undan med vilket skit som helt...
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Utan objektiv referensgrund finns inget att ta avstamp från. Om alla har olika referenspunkter som de skriver sina åsikter utifrån kan ju omöjligt någon annan ha någon nytta av dem.
Glasklart nu då?
![]()
Vad är den objektiva referensgrunden då. Att pIP är oifrågasättbart bäst.enligt tycke, Medans andra tycke är crap och då är man tondöv. Du håller på med verbal bajsnin och kommer undan med skiten hela tiden.
Rydberg skrev:Nä, referensen är verkligheten. Som gammal musiker har jag hyffsat bra koll på hur instrument låter i verkligheten.
JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:Nä, referensen är verkligheten. Som gammal musiker har jag hyffsat bra koll på hur instrument låter i verkligheten.
Spelade du synt?
Tärnström
Rydberg skrev:JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:Nä, referensen är verkligheten. Som gammal musiker har jag hyffsat bra koll på hur instrument låter i verkligheten.
Spelade du synt?
Tärnström
Nä, trumpet
JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:Nä, referensen är verkligheten. Som gammal musiker har jag hyffsat bra koll på hur instrument låter i verkligheten.
Spelade du synt?
Tärnström
Nä, trumpet
Kunde inte låta bli, du ser nästan ut som en gammal 80-talssyntare på bilden![]()
Inget illa ment (bäst att tala klarspråk - inga undertoner här).
Tärnström
dwain1 skrev:har du någonsin hört en högtalare med helt korrekt frekvensgång? där allt är helt rakt efter rum? jag har å det var inte en jättestor höjdpunkt. Jag tyckte det var tråkigt inget liv i musiken
Rydberg skrev:JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:JTarnstrom skrev:Rydberg skrev:Nä, referensen är verkligheten. Som gammal musiker har jag hyffsat bra koll på hur instrument låter i verkligheten.
Spelade du synt?
Tärnström
Nä, trumpet
Kunde inte låta bli, du ser nästan ut som en gammal 80-talssyntare på bilden![]()
Inget illa ment (bäst att tala klarspråk - inga undertoner här).
Tärnström
Var faktiskt.se syntare![]()
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 47 gäster