Tjenare
Här kommer några kort på lådan och montaget.
Detta projekt är gjort för att kunna användas på en fullrangehögtalare.
Som jag tror att jag skrev en annan gång så blev jag inte nöjd med basen i högtalarna och ville kompensera för detta. Men killen som har högtalarna har bara en förstärkare för tillfället.
Ja ni förstår mitt dilemma!
Så det fick bli bypass möjligheter på alla funktioner för full valfrihet.
Nu kommer han kunna köra LT med en förstärkare (Det funkar, jag har provat.)
Och när han skaffar en till så kommer han kunna koppla in filtret och få ett som förhoppnings vis är bättre än det som sitter inbyggt i högtalaren.
Vi börjar utanför med framsidan.
Sedan går vi över till baksidan.
Av med locket och inspektion av montaget. Vi börjar med nätdelen med sin fördelningslist.
Sen vänder vi på allt och kollar in Filter och LT kretsarna. Jag använde mig av 4-poliga vippor bara för att allt är uppbyggt i stereo.
Och till sist en översiktsbild på alltihop.
Så ser det ut i sin färdiga version, det enda som saknas är lite dymo tejp på baksidan och fötter på lådan.
Sedan är det färdigt, om det någonsin blir det?? Jag kommer säkert att göra revisioner på korten så småningom.
t ex så känns det som om jag skulle kunna använda en mindre trafo. 10VA känns kanske lite lyxigt, men å andra sidan så är den gjord för att mata en massa grejer i en låda.
Nästa kort blir nog en variabel fasfunktion för att kunna ställa in allt rätt vid soffan.
Får se om jag hitta en bra ritning någonstans och sen kanske ........ . . . . .
He he ja ni ser det finns alltid att greja med.
Det är bara att komma med kommentarer och frågor.
All feedback är uppskattad.
Patrik J