subjektivisten skrev:Piotr skrev:Dessutom..tror du alla puristbolag som släpper välljudande skivor kör med hundratals meter av olämplig kabel på inspelningssidan? Hur N'sync och Enrique Iglesias produceras har väl inte så där megastort intresse för en audiofil..?
Trams enligt mig. Vi hade nyss en som jobbar i studio och räkna upp att nästan 1000 meter hinner musiken gå genom billiga kablar innan det är på plattan. Sorry, du har inga som helst bevis för dina påstående. Hur skulle det vara om du drog till Randi och fixa detta, eftersom du verkar ha något som ingen annan har.
Fy vilken trist attiyd du har.. fortfarande.
Du kan få komma hem till mig.. jag har en professionell hemmastudio (proffesionell till kvalitet på pryttlar dvs. jag själv är knapt värd att kallas amatör.. men är en glad sådan

) där jag kan göra välljudande tagningar där musiken endast passerar två meter mikrofonkabel av god kvalitet... för att där efter omvandlas till den digitala världen. Efter Neutrikkontakterna går signalen ett par centimeter på kretskortet till mikrofonförstärkare och till DA krets, inga kablar i audiointerfejset.
1000 meter... lär dig lite om det du pratar om. Det är ok att ta ton om man har kött på benen men det har inte du. Med din okunskap skulle jag iakta en något mer ödmjuk ton. Jag utgår ifrån att du är helt ovetandes om entusiastbolag som Dorian, Opus3 m.m.
Polarn har skrivit/producerat/sålt radio jinglar och hans signaler i hans studio brukar passera lite mer än mina.. kanske fem meter.
Jag har inte något som ingen annan har. De skillnader som jag hör på adioapparatur brukar andra också höra dock brukar det behövas lite hjälp.. dvs. att jag pekar på vad man ska lyssna efter. Har nog aldrig vart med om att någon inte hör det jag hör då.
Vad gäller Randi så framgår det i tråden (som jag vetat sen länge genom diskussion med jänkare m.m.) att man förmodligen inte har något att hämta där, annars hade jag naturligtvis släpat med mig min anläggning dit och flugit hem rik. Nu har jag förvisso inte en identisk anläggning som jag hade sist jag jämförde kablar men den kan lätt realiseras igen.
Tramset står du för Subjektivisten!
/Peter