Moderator: Redaktörer
Hedlund skrev:Subjektivisten:
Jo, det stämmer att det var utlovat en blindtest, dock inte av nätkabel utan signalkabel.
Men som så mycket annat räcker inte tiden till, och det var mycket dåligt intresse från tvivlar sidan. Almen var med och honom har jag kontakt med, och kommer att återkomma längre fram. Vigor var den andre och honom har jag inte sett av på länge, men jag ska försöka leta rätt på honom också. Problemet jag ser är att den ene bor i Göteborg och den andre i Stockholm så det återstår att se om det verkligen finns intresse av att resa lite längre för ett blindtest.
Vi får se helt enkelt, men det är inte glömt.
Fick ju en halv invit av nilsviktor till någon test också, så kanske finns det intresse från hans sida. Återstår att se vad han svarar på ett PM.
Hedlund skrev:Varför komprimera ner till MP3 ?
Hedlund skrev:Varför inte använda ditt original och spela i din anläggning med låt säga
dels Supra 4,0 kradrat och EKK, som är två billiga kablar med helt olika återgivningskaraktär. Kan jag höra skillnad på dessa under blindtest i din anläggning, ger du dig då, och accepterar att det finns skillnader mellan kablar ???
IngOehman skrev:Själv är jag dock så lat och allmänst "hifi-ointresserad" att jag oftast saknar energi även för att leta upp de optimala utgåvorna.Skulle nog vara benägen att göra det klart oftare om det var enklare. Helst skulle det finnas tydligt rubriserade utgåvor. Jag skulle köpa den som hette "non-mastered".
Hedlund skrev:Men varför köpa olika inspelningar för det ?
Köp EN bra och lägg dom andra pengarna på någon annan bra skiva och upplev den också...
IngOehman skrev:Matliknelse: Jag är mer intresserad av att maten är rätt saltad och att köttet jag steker inte är ruttet, än av färgen på rören som matar spisen med med gas, i varje fall så länge som gasen kommer fram - det gäller att fokusera på det som betyder något!
Vh, iö
Fast jag undrar mest varför man överhuvudtaget skall lägga en massa energi på ett icke-problem? Det finns ju massor av verkliga saker som kan förbättra musikåtergivningen DRAMATISKT i de flesta anläggningar.
Tycker det är vettigare att ägna sig åt dem om man nu har en massa energi över och vill nå framåt.
Vh, iö
Laila skrev:Hedlund skrev:Ett matliknelse till:
Det är lättare att tillreda en delikat måltid på en High-end spis än en vedspis...
Är du helt säker på det ?
Hedlund skrev:IngOehman skrev:Matliknelse: Jag är mer intresserad av att maten är rätt saltad och att köttet jag steker inte är ruttet, än av färgen på rören som matar spisen med med gas, i varje fall så länge som gasen kommer fram - det gäller att fokusera på det som betyder något!
Vh, iö
Ett matliknelse till:
Det är lättare att tillreda en delikat måltid på en High-end spis än en vedspis...
Hedlund skrev::lol:![]()
![]()
Sorry Matereo, inget illa menat...
Ska man jämföra vedspisen med lite mysig rörglöd i audiosammanhang då ?
Själv fick jag nöja mig med ett Triangakök under två dagar efter Gudrun.
Aldrig mer sådan Lo-Fi tack...
matereo skrev:Hedlund skrev::lol:![]()
![]()
Bara du inte säger att min spis "färgar"! Det gör den endast då jag askar ur den och när sotaren kommer... sen får den ju lite spissvärta nån gång om året hehe.
Hedlund skrev:matereo skrev:Hedlund skrev::lol:![]()
![]()
Bara du inte säger att min spis "färgar"! Det gör den endast då jag askar ur den och när sotaren kommer... sen får den ju lite spissvärta nån gång om året hehe.
Nä den färgar nog inte, möjligen kryddar lite extra med röken, men faan vet om det inte är lite placebo involverad i en vedspis som gör maten lite extra god
Nä den färgar nog inte, möjligen kryddar lite extra med röken, men faan vet om det inte är lite placebo involverad i en vedspis som gör maten lite extra god![]()
Håller med att det kan bli dyrt och jobbigt så jag tar ofta hjälp av ett annat forum där många delar med sig om olika utgåvor. Såklart inte optimalt men dom flesta där gillar "ofixat" ljud och om dom flesta håller med om en utgåva är bäst, så stämmer det nog ganska bra.
Hedlund skrev:
Ett matliknelse till:
Hedlund skrev:Phon:
Allt som skrivits om spisar är ett skämt, så ta inte alltför allvarligt på det.
Det du skriver får mig att undra vad Vögeli, Lallerstedt, Mannerström och Klötzke använder för spisar när dom tillagar sina prisbelönta rätter.
Vedspis ?
Knappast...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster