dwain1 skrev:Vet ni vad jag tycker detta påminner om?Jo det som inträffade på 30 talet och som fortsatte ända till 1945. Folk var annorlunda det kunde herr hitler inte acceptera så dom måsste dö. Lite samma sak här fast om kablar.
Vh, iö
Moderator: Redaktörer
dwain1 skrev:Vet ni vad jag tycker detta påminner om?Jo det som inträffade på 30 talet och som fortsatte ända till 1945. Folk var annorlunda det kunde herr hitler inte acceptera så dom måsste dö. Lite samma sak här fast om kablar.
Harryup skrev:Mängden har ju väldigt lite med kvalitén på mätningarna att göra. Även om jag håller med om att du har redovisat ett större antal cd-vinyl mätningar.
dwain1 skrev:fasen vad folk gillar å sticka huvudet i sanden. Jaha alla kabel älskande personer vi får inte tycka som vi vill utan då får vi skit å vi får påpekat hur fel vi har. Lika bra att ge upp låt dessa tråkmostrar ha sin sandlåda för sig själva. Så får ni ju ett forum som är precis som ni vill ha det skitbra blir det ekk för hela slanten. Säger bara en sak för sjutton väx upp man kan ju undra hur gammla en del är. Är det ett gäng fjortisar man pratar med eller? Får inte folk vara eller tycka anorlunda? Vet ni vad jag tycker detta påminner om?Jo det som inträffade på 30 talet och som fortsatte ända till 1945. Folk var annorlunda det kunde herr hitler inte acceptera så dom måsste dö. Lite samma sak här fast om kablar. Å sen detta snacket om att saker å ting ska vara neutralt. Sen att folk sedan sitter å säger att en eq e sketabra om inspelningarna är dåliga för då kan man fixa till det. Jaha hur neutralt blev det då?
subjektivisten skrev:dwain1 skrev:fasen vad folk gillar å sticka huvudet i sanden. Jaha alla kabel älskande personer vi får inte tycka som vi vill utan då får vi skit å vi får påpekat hur fel vi har. Lika bra att ge upp låt dessa tråkmostrar ha sin sandlåda för sig själva. Så får ni ju ett forum som är precis som ni vill ha det skitbra blir det ekk för hela slanten. Säger bara en sak för sjutton väx upp man kan ju undra hur gammla en del är. Är det ett gäng fjortisar man pratar med eller? Får inte folk vara eller tycka anorlunda? Vet ni vad jag tycker detta påminner om?Jo det som inträffade på 30 talet och som fortsatte ända till 1945. Folk var annorlunda det kunde herr hitler inte acceptera så dom måsste dö. Lite samma sak här fast om kablar. Å sen detta snacket om att saker å ting ska vara neutralt. Sen att folk sedan sitter å säger att en eq e sketabra om inspelningarna är dåliga för då kan man fixa till det. Jaha hur neutralt blev det då?
Men herregud, nu får du väl tagga ner! Jämföra detta med HITLER??!
dwain1 skrev:Tråkigt att man inte har mer inteligens än så.
dwain1 skrev:det är just precis vad jag tycker så det så. Jag är trött på att så fort man öppnar munnen så får man höra hur jävla fel man har. Tråkigt att man inte har mer inteligens än så.
Observera dock att detta forum och dess medlemmar inte sällan försöker ( lyckas inte alltid ) lägga lite vetenskaplig stringens bakom det som skrivs, det finns, om man vill lära sig något, flera guldkorn att ta vara på, där man, likt undertecknad kan lära sig mycket och ta till sig, om man vill det.
Detta är ju helt i motsatts till andra hififorum, där det mest bara är tyckande och åsikter
Jag vet inte men kanske så är Dwain en ung kille som letar efter ord att sätta på saker. Kanske ord som åsiktsförtryck?
Mayro skrev:Observera dock att detta forum och dess medlemmar inte sällan försöker ( lyckas inte alltid ) lägga lite vetenskaplig stringens bakom det som skrivs, det finns, om man vill lära sig något, flera guldkorn att ta vara på, där man, likt undertecknad kan lära sig mycket och ta till sig, om man vill det.
Detta är ju helt i motsatts till andra hififorum, där det mest bara är tyckande och åsikter
vikket kvalificerat skitsnack du kommer dragande med .. Speciellt slutet av urdraget.. Däremot kanske man på andra forum kan och får diskutera utan att folk kallar en för inbicill mm och man kan söka olika vägar och sedemera finna sin egen väg i denna HOBBY detta är och inte avhandlingsgrundande forskning..
dwain1 skrev:Aha äntligen en som förstår. Hittade inget bättre sätt å utrycka mig. Det blir så när man blir arg å det är sent å man precis kommit från jobbet. Ber om ursäkt men nu förstår ni vad jag vill få fram med den jämförelsen![]()
Å ja jag e ung jag e bara 19år fyllar 20 i höst. Så mitt ordföråd är ganska så begränsat vilket jag öppet erkänner. Lika bra å vara ärlig
Mayro skrev:Observera dock att detta forum och dess medlemmar inte sällan försöker ( lyckas inte alltid ) lägga lite vetenskaplig stringens bakom det som skrivs, det finns, om man vill lära sig något, flera guldkorn att ta vara på, där man, likt undertecknad kan lära sig mycket och ta till sig, om man vill det.
vikket kvalificerat skitsnack du kommer dragande med .. Speciellt slutet av urdraget.. Däremot kanske man på andra forum kan och får diskutera utan att folk kallar en för inbicill mm och man kan söka olika vägar och sedemera finna sin egen väg i denna HOBBY detta är och inte avhandlingsgrundande forskning..
dessutom har jag då inte sett direkt nåt som sagts här som inte sagts på andra forum. Men däremot finns härt alla som inte KAN föra sig i bredare lager av forum med respekt och stil mot sina medmedlemmar..
Men om det är det du kallar vetenskaplig stringens så ok.. Då har du rätt. För här har man "en åsikt" och den är alltid den som utgör grund för hur ALLA skall se saker o ting utifrån. Och ser man det så. ja då är andra forum bara "tyck o tryck forum"..
Asså richard..vad är det du skriver egentligen..![]()
![]()
edit. tog bort onödiga dumma ord.
Var och en får NATURLIGTVIS tycka vad man vill.
Detta är ju en hobby, och det skall vara roligt att syssla med.
Det är bara frågan hur vägen till det optimala ljudet skall gå för dig och mig som individ: genom lärande, lyssnande, eller genom hifitidningar eller allmänt tyckande.
Det står naturligtvis fullständigt fritt att tycka och säga vad man vill.
ingen har patent på sanningen, inte förrän någon lyckats bevisa att något är som det är.
Detta är ju bevisat vad gäller kablar- EKK är helt ofärgande, dvs. kabeln försämrar inte signalen.
Detta är vart fall bevisat för mig. Om man sedan föredrar att försämra ljudet genom att använda kablar som " kryddar" anläggningen är upp till var och en, självklart.
Kom ihåg att en anläggning inte har några personliga egenskaper, såsom intelligens och musikalitet. En anläggning kan inte tillföra musiken något, annat än en försämring av signalen. Om man gillar färgning/ändring av signalen är det naturligtvis helt OK !
( Att EKK är helt ofärgande kan du lätt kolla själv, genom att tillverka en adapterkabel och koppla in diverse olika kablar. Du kommer att bli förvånad hur liten skillnaden är mellan olika kablar. Kanske blir du än mer förvånad då du märker att, ofta, dyra kablar färgar ljudet klart hörbart! Referensen skall naturligtvis vara adapterkabeln allena, dvs. utan någon extra högtalarkabel ).
V.H. Richard.
Mayro skrev:Enligt mig är den grovt färgande i toppen via grov nasalitet.. Den kan döremot fungera i system eller högtalarkonstruktioner där den är inberäknad från start..Min "sanning" gäller inte mindre än din. Dessutom har jag rejäl EGEN testande "forskning" bakom mina egna rön jag kommit fram till.
subjektivisten skrev:Mayro skrev:Enligt mig är den grovt färgande i toppen via grov nasalitet.. Den kan döremot fungera i system eller högtalarkonstruktioner där den är inberäknad från start..Min "sanning" gäller inte mindre än din. Dessutom har jag rejäl EGEN testande "forskning" bakom mina egna rön jag kommit fram till.
Hur kom du fram till att EKK är grovt färgade i toppen?
Vad är det för forskning du har gjort då?
Mayro skrev:Richard
jag orkar inte med bevislekar för att hamna i en debatt med dig och flera ekk fanatiker här.. .. Jag har stor erfarenhet av kablar fram till ungefär år 2001 genom att jag handlade med kablar mycket tills dess i övre prissegmentet endast.... Sedan stod hifi stilla rätt länge och efter det så har jag inte direkt sattsat på finkablar igen PGA för kass ekonomi..samt dom rent sinnesjuka priser dom antagit numera..Jag ansåg då det var dyrt och letade hela tiden billigare och lika bra eller bättre
en kabel som "Låter" anser jag kass..Vilket märke som är "bäst" är upp till var och en att bedömma.. . . där får du nöja dig..
Richard skrev:Precis som jag lyssnade förut, dvs. "lyssna med öppet sinne", ibland hörde jag förbättringar/försämringar som rimligen inte kunde höras med tanke på mätresultat, måste du också kunna ta in vetenskap i ditt tyckande. Detta om du vill gå vidare i ditt hifiintresse.
subjektivisten skrev:Harryup skrev:Det har vi redan diskuterat där du mätt bl.a återkoppling på en skivspelare med tonarmen sittandes i sin hållare och spelandes en cd. Säger absolut nada om hur stor återkopplingen verkligen är.
Det visar visst en hel del hur mycket det är och jag har frågat dig varför det skulle vara skillnad men du har inte kommit med en enda förklaring. Så kanske vore bra om du hade en bra anledning innan du hoppa på?
subjektivisten skrev:Varför kan du inte svara på vanliga frågor?
"Hur kom du fram till att EKK är grovt färgade i toppen?
Vad är det för forskning du har gjort då?"
Tycker det var helt rimliga frågor med tanke på dina inlägg.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster