'subjektivisten skrev:Hur vet jag om det är vibrationer från själva spelaren eller om det är mikrofoni från pickupen?
Det vet du inte. Du borde kunna svepa en ton eller toner i olika frekvenser för att se var resonansen/resonanser ligger och sedan använda uteslutningsmetoden. Har för mig att du har en flytande sub-chassie spelare med en rega arm. Resonatorer med troligtvis helt olika aktiva områden. Regan borde ligga en bit under 1000hz. Subchassiet säkert en bra bit därifrån nedåt, olika beroende på hur tungt (tyngre torde vara bättre) det är och av vilket material. Sedan har du ju fjädrar med egenresonans och en yttre aukustisk låda. Kanske har du en skiva med sveptoner som du kan spela in och notera ev nivåskillnader?

Själv är jag sedan gammalt skeptisk till olika flytande konstruktioner, tycker mest det är att krångla till det hela och försöka trimma resonanser hit och dit innom för örat ofta känsligt område. Först en ytterdel som är mer eller mindre en aukustisk resonator sen emellan den och den inre(subchassiet) "fjädrar!!" Varför i hela världen använda fjädrar om man försöker att undvika resonans?