Tack på förhand
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Jag funderar starkt på att köpa mig en ny spelare nästa år. Så jag behöver tips på bra spelare. Så vilken eller vilka spelare anser ni är dom bästa på marknaden? Både gamla (beg) och nya är av intresse, men vi sätter taket på SME 20/2, det är max vad jag kan tänka mig betala (ca 80K).
Max_Headroom skrev:Bäst i vilket avseende? ÄR det bara ljudkvalitet som avsees?
subjektivisten skrev:Jo, det hade varit det optimala. Dock att hitta dessa och fixa så alla har samma pickup och riaa, är ju inget litet projekt.
Thomas_A skrev:Skivspelare: SOTA, vakuummodell
Arm: Moerch DP-6 long armtube, 6 gram
Pickup: Clearaudio Maestro
(Kanske en spelare med två armar och två pickuper med VTA på 15 resp 20 grader.)
perstromgren skrev:Samma pickup ska de kanske inte ha, med tanka på hur armen är konstruerad.
subjektivisten skrev:Thomas_A skrev:Skivspelare: SOTA, vakuummodell
Arm: Moerch DP-6 long armtube, 6 gram
Pickup: Clearaudio Maestro
(Kanske en spelare med två armar och två pickuper med VTA på 15 resp 20 grader.)
Intressant kombo där Thomas. Är det på känn eller har du någon erfarenhet av dessa?
subjektivisten skrev:Jo, dom är snygga men rent spontant så känner jag att Sota's fördel är vakuumet, medans t ex SME verkar vara brutalt mer stabil mot både interna och yttre vibrationer. Sen vet jag inte om Sota kan ta en 12 tums arm?
Finns det mätningar på Clearaudio som slår DL130R?
Thomas_A skrev:Tangential är lite intressant pga av 0 vinkelfel. Det jag alltid undrat över är hur användarvänliga de är.
Ragnwald skrev:Thoréns TD-150 tillsammans med SME 3009 improwed.
Denna kombination gör mig åtminstone lycklig.
perstromgren skrev:[...]skivspelare och sitta i lugn och ro och lyssna på skillnaderna. Jag är rädd att spelarna låter olika snarare än att en är rätt och en fel, i alla fall om det gäller den prisklass du tittar i.
perstromgren skrev:Dessutom skulle jag gå mycket på känslan när jag hanterar skivspelaren. Det må vara att en Leica M8 inte är bättre än min Nikon D50, men att bara ta i Leican är värt en del pengar. En stor del av charmen med LP är ju just hanteringen.
PekkaJohansson skrev:matereo, vilken eller vilka tangentialarmar har du goda erfarenheter av?
Med vänlig hälsning
Pekka, som börjar bli rejält trött på vinyleländet men som tack vare de nästan gratis second hand-plattorna ändå köper en del musik på detta distande medium
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 72 gäster