Moderator: Redaktörer
CHC skrev:Morello skrev: Omusikalisk är den såklart![]()
Morello:
Mot bakgrund av att en högtalare inte "vet" vad som kommer in genom tråden, vore det kul att höra hur du klassificerar en högtalare som "omusikalisk" ?
Morello skrev: Jo alltså, eftersom högtalaren varken kan läsa partitur, spela instrument och/eller komponera musik, måste jag dra slutsatsen att den är omusikalisk.
Morello skrev::lol: Nejdå, jag skämtar inte. Jag menar att begreppet "musikalisk" inte är tillämpbart på teknisk apparatur
NNord skrev:Loudness alltså, vid 10khzjahapp.. ähum...
patrikf skrev:Majjen, min hörsel är inte så bra, det fattades ett k...
Alltså 8- 10 khz, där banddiskanterna spelade! Ursäkta.
patrikf skrev:frekvensgången upplevde jag som en smula hissad i närheten av den undre gränsfrekvensen, och nån stans vid 8- 10khz, alltså lite loudnessaktig.
Magnuz skrev:"Jag kanske inte förstår din kommentar, men loudness höjer höga och låga frekvenser (se en Fletcher-Munson kurva). Så loudness vid 10kHz är inte alls"
10 kHz är en hög frekvens.
mikke_musik skrev:Magnuz skrev:"Jag kanske inte förstår din kommentar, men loudness höjer höga och låga frekvenser (se en Fletcher-Munson kurva). Så loudness vid 10kHz är inte alls"
10 kHz är en hög frekvens.
Ja, och?
Ditt citat av mitt inlägg är inte korrekt, du missade min. Det skall läsas: "Så loudness vid 10kHz är inte alls [ett_ansikte_med_himlande_ögon]".
Johan_Lindroos skrev:mikke_musik skrev:Ditt citat av mitt inlägg är inte korrekt, du missade min. Det skall läsas: "Så loudness vid 10kHz är inte alls [ett_ansikte_med_himlande_ögon]".
Och med det menar du...?
Nattlorden skrev:Tror han menar att man skall läsa det som "Så loudness vid 10kHz är inte alls något att himla med ögonen åt."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster