Moderator: Redaktörer
Vi försöker att vara noga med att inte baktala konkurrenter. Det inlägg du citerar har inget med Guru att göra. Inlägget är skrivet av en av våra (mycket uppskattade) konsulter, men att dra slutsatsen att hans kritik mot att Svalander saluför Belt skulle vara en taktik för Guru att baktala konkurrenter är extremt långsökt och illvilligt. Det verkar som om det snarare är du som försöker baktala oss. Jag vet inte varför, men det är tråkigt.Skeptikern skrev:Morello skrev:
I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.
Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.
Då Morello är inblandad i iÖ:s projekt GURU (eller ?) så är detta inlägg väl en del av taktiken från från herarna att sabotera och baktala konkurenter som säljer och tillverkar högtalare i Sverige. Förtroende?
Troll troll
Jag tyckte att inlägget föranledde ett svar. Jag har inte deltagit i diskussionen tidigare och jag uppfattade att ditt inlägg rörde IÖ och Morellos gnabb. Nu vet jag bättre. Tack!nilsviktor skrev:Vi försöker att vara noga med att inte baktala konkurrenter. Det inlägg du citerar har inget med Guru att göra. Inlägget är skrivet av en av våra (mycket uppskattade) konsulter, men att dra slutsatsen att hans kritik mot att Svalander saluför Belt skulle vara en taktik för Guru att baktala konkurrenter är extremt långsökt och illvilligt. Det verkar som om det snarare är du som försöker baktala oss. Jag vet inte varför, men det är tråkigt.Skeptikern skrev:Morello skrev:
I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.
Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.
Då Morello är inblandad i iÖ:s projekt GURU (eller ?) så är detta inlägg väl en del av taktiken från från herarna att sabotera och baktala konkurenter som säljer och tillverkar högtalare i Sverige. Förtroende?
Troll troll
Har du missat något? Vi skulle ju lämna det där.
/Martin
Martin skrev:Är vi redo att låta det vara? Jag tror på er, ni har förmågan!
Marknaden är nämligen stor och det finns gott om utrymme för många olika tankar och idéer. I synnerhet när det gäller något så komplicerat som den dekodning av den inspelade informationen som är högtalarnas uppgift att utföra. Högtalare är inte transmissionslänkar, och därför finns det utrymme för lite olika optimeringar.
IngOehman skrev: [...] medan de övergripande ideerna om fokus på energinkurvan, renderar mindre behov psykakustiska- och stereosystemkompensationer i Carlssonvärlden. Vh, iö
Nefilim skrev:Josef Svalander är lyrisk över sina nya IS-högtalare![url]
paa skrev:Nefilim skrev:Josef Svalander är lyrisk över sina nya IS-högtalare![url]
Det var ju länk dit på första sidan i tråden och sen blev det lite påhopp på Josef Svalander och efter det lite tjafs fram och tillbaka så är vi här igen....
Ragnwald skrev:En helt underbar kille, som törs mer än andra, han har min fulla credit.
Flint skrev:i skrev:Flint skrev:Ragnwald skrev:Jag har haft åtskilligt att göra med honom och har inga förutfattade meningar.
Har någon nämnt orden "förutfattade meningar"?
Du t ex.
Nix, jag repeterade det bara i frågan. Räknas icke.
Flint skrev:Han kanske nöjer sig med att lyssna. Jag menar, det
traditionella sättet att konsumera musik.
IngOehman skrev: [...] medan de övergripande ideerna om fokus på energinkurvan, renderar mindre behov psykakustiska- och stereosystemkompensationer i Carlssonvärlden. Vh, iö
PAA skrev:Menar du mindre behov baserat på filosofin, eller mindre reella behov, baserat på psykoakustiska undersökningar med Carlssonhögtalare?
Hetsporren skrev:Ingvar, känner du till någon pi60-ägare som bytt till nämnda IS-högtalare?
IngOehman skrev:Hetsporren skrev:Ingvar, känner du till någon pi60-ägare som bytt till nämnda IS-högtalare?
Nej, det gör jag inte. Dock känner jag till fall av motsatsen.
Hetsporren skrev:IngOehman skrev:Hetsporren skrev:Ingvar, känner du till någon pi60-ägare som bytt till nämnda IS-högtalare?
Nej, det gör jag inte. Dock känner jag till fall av motsatsen.
Varför är jag inte förvånad?
Användare som besöker denna kategori: Michael och 12 gäster