Moderator: Redaktörer
De hade iallafall rätt om Wireworld Gold Eclipse kabeln på stereoplay, den har en varm karaktär.Martin skrev:Så med andra ord så får man inget varmt ljud om man har ett vanligt försteg/CD-spelare utan galna rörsteg med mer än 600ohm (!) på utgången alltså.
Såklart den har, och mina tara labs som jag har sålt hade en lila och lite stel klangfärg.Rydberg skrev:De hade iallafall rätt om Wireworld Gold Eclipse kabeln på stereoplay, den har en varm karaktär.Martin skrev:Så med andra ord så får man inget varmt ljud om man har ett vanligt försteg/CD-spelare utan galna rörsteg med mer än 600ohm (!) på utgången alltså.
Attack skrev:
Man skriver vidare att de flesta kabelmakare söker efter en så neutral klang som möjligt, medan Transparent söker efter den vackraste återgivningen.
Man lägger alltså in sina egna subjektiva värderingar vilket hugade spekulanter också måste göra för att stämma av mot egen smak.
Rydberg skrev:Visst kan man lita på sina sinnen, kolla bra de här roliga ringarna.
Ovanstående har ju inte så mycket med hifi att göra, utan om efterbearbetning
Attack skrev:Morello skrevOvanstående har ju inte så mycket med hifi att göra, utan om efterbearbetning
Vem har bestämt det? Kablar, mos-fet, bi-polära, försteg/integrerat, monoblock/stereoblok, rör/transistorer, A, AB, D-klass, 25W/200W, basreflex/sluten/transmission, MC/MM/MI, koppar/silver/guld/kolfiber, jaffalåda/elektrostat/ortoakustisk, LP/CD/SACD/DVD-A, 2-väg/3-väg ..., phono/XLR, 2-kanal/flerkanal, stativare/golvare ... you name it.
Vad har med hifi att göra? Vem har bestämt det? Vem sätter sig till doms över vad som är det ena och det andra? Akta er för dom som pretenderar på att sitta inne med "sanningen". Hifi skulle alltså betyda förbearbetning eller underhandsbearbetning? Det som görs i studion är Hifi och det som därefter görs är inte Hifi ...?
Jag rekommenderar er som bestämt er som målat in i ett hörn om vad som är rätt och riktigt istället öppna rocken och visar lite ödmjukhet för dem som hittat andra värden här i livet än ni lyckats ta till er. Ni kommer att upptäcka en värld full av överraskningar, både negativa och positiva. En del kommer ni att begripa, annat inte.
Thomas_A skrev:O ja. Alla får göra vad de vill. De subjektiva upplevelserna är alltid riktiga och om de sedan är verkliga eller inbillade kanske inte spelar någon roll för vissa.
Bra att du klargjorde detta.
I förgår var det balanserad kablar vi jämförde, det testet du talar om vet jag inte om jag gjortThomas_A skrev:Rydberg,
hade för mig att du eller någon annan någon gång jämfört kablar som var balanserat mot icke-balanserad?
Attack skrev:öppna rocken och visar lite ödmjukhet för dem som hittat andra värden här i livet än ni lyckats ta till er.
Ni kommer att upptäcka en värld full av överraskningar, både negativa och positiva.
En del kommer ni att begripa, annat inte.
Attack skrev:Vem sätter sig till doms över vad som är det ena och det andra? Akta er för dom som pretenderar
på att sitta inne med "sanningen".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster