Martin skrev:Jo denna gången vet jag, sätter allt jag äger på det!
Alltså Rydberg jag tycker det borde ringa en varningsklocka även i ditt huvud när du börjar prata i så överdrivna termer som du gör om den där kabeln. Filtar över högtalare, vem som helst skulle med lätthet höra skillnad osv. Det snarare stärker skeptikernas misstankar om att det borde röra sig om någon form av inbillning. Som jag sa tidigare: inbillning, antingen om storleken på skillnaden eller överhuvudtaget. Det slår liksom helt fel. Ärligt talat, vad tror du händer med dina "oberoende" testpersoner om det bara lyser i ansiktet på dig när du kopplar om till den andra kabeln? Ni sätter på en riktigt bra skiva som man bara ryser av och båda är lika spända. Som sagt, det finns de som blir lyriska över det som du klassar som lurendrejeri i hifibranchen, varför skulle du vara annorlunda? Jag förstår att du själv är övertygad men låt oss andra få vara skeptiska tills vi fått bevis på att du har rätt. Ta det lungt tills dess, ok?
För det första måste man känna system ganska väl för i princip hörs skillnad på någoting, detta pga man får så många nya intryck på en gång. När dolby brusreducering kom hörde alla att bruset minskade avsevärt, o vad bra. Det man inte hörde vid de första tillfällena var att ljudet pulsade/pumpade, dvs man blir blind för allt annat än just brusreduceringen. Kanske en anledning att man inte hör skillnad? Dessutom är jag övertygade att man kan träna upp sin höresel avsevärt, man vet vad man ska lyssna efter helt enkelt.
Dessutom lyser jag inte av förväntan, tilläggas kan väl att killen själv haft en Quattro innan, den lät precis som han komihåg
Tilläggas bör väl även att anläggningen var i mycket hög klass och jmLab mini utopia är enormt avslöjande för skillnader i kringutrustningen.
Magnus> Ja precis, jag kunde ju skickat kabeln till dig, alternativ kunde du lånat en likadan i en affär.

Skulle vara otroligt roligt att höra en råskeptikers funderingar efter att ha testat själv!
Martin> Om vi ska t.ex. peka ut Quattron mellan ett par XLR kablar, vilka andra kablar skulle du vilja ha med i en sådan test. Kan ju försöka fixa dem så att det blri ett bra blindtest. SK averkligen försöka fixa ett test den eller nästa vecka.
Så, fram med förslag gott folk (antar att det blir billiga kablar

)
Class only looks like arrogance from below.