Moderator: Redaktörer
Lust skrev:IngOehman skrev:Pratar inte om apparaterna. De kan säkert vara mycket fina. Men vad skall du med religionen till?![]()
![]()
Flint skrev:En sekt skulle kunna säga en mycket "avsektande" sak som åtminstone jag accepterar.
"Så här tycker vi, men vi hävdar inte att vi har generellt rätt eller att vi sitter inne med den enda och yttersta sanningen".
Då finge dom tycka vad dom ville för mig.
Vänta lite nuLust skrev:Flint skrev:En sekt skulle kunna säga en mycket "avsektande" sak som åtminstone jag accepterar.
"Så här tycker vi, men vi hävdar inte att vi har generellt rätt eller att vi sitter inne med den enda och yttersta sanningen".
Ord!
Kaffekoppen skrev:Vänta lite nuLust skrev:Flint skrev:En sekt skulle kunna säga en mycket "avsektande" sak som åtminstone jag accepterar.
Ord!
Så ingen får utrycka sin åsikt, om den inte efterföljs av den där förklaringen ?
Moment-23 skrev:Source first brukar (väl?) alltid demonstreras med den sk. tunedem metoden?
Är denna metod på något sätt annorlunda jämfört med "vanligt" lyssnande?
Kan det vara så att de som praktiserar tunedem faktiskt hör skillnad, som de säger, tunedem mässigt, även om det inte finns skillnad hifimässigt?
Hur tunedem mässigt och hifi mässigt skiljer sig åt vet jag inte riktigt, men detta argument har jag hört från source first anhängare.
Det förefaller mig i alla fall som viktigt att få klarhet i hur tunedemutvärdering av hifutrustning skiljer sig ifrån "vanlig" utvärdering.
Tunedem hänger ju så intimt ihop med påståendet att källan är viktigast och då kanske man bör syna metoden också?
Stämmer bra. Det har varit skit ärligt talat. Men nu verkar jag ha fått upp näsan över vattennivån och har börjat ta tag i saker igen. Ju fler puckar som betas av ju lättare blir det...Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Du lyckas rätt bra
Hur är det ikväll?
Märks inte det? Hur är det själv? Du verkar ha varit lite urgängad den senaste tiden.
Kaffekoppen skrev:Stämmer bra. Det har varit skit ärligt talat. Men nu verkar jag ha fått upp näsan över vattennivån och har börjat ta tag i saker igen. Ju fler puckar som betas av ju lättare blir det...Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Du lyckas rätt bra
Hur är det ikväll?
Märks inte det? Hur är det själv? Du verkar ha varit lite urgängad den senaste tiden.
Richard skrev:( En högtalare kan maximera sitt " tunedemljud", genom att höja mellanbasen, sänka diskanten något, samt kopplas med Biwiring, vilket gör att " sameness" ökar något. ) Förstärkerierna får gärna komprimera litet, så låter det mera "musikaliskt"( sämre ), vilket gör att de flesta inspelningar låter ungefär lika dåligt, " sameness" ökar.
Kommer nog inte göra det. Bättre att fråga, och lära av dig på det som du kan. Roligare så, och mer givande.Flint skrev:Kaffekoppen
Du måste ju komma i form så att vi får tangentbordsfäkta i vanlig ordning. Det känns knepigt när du inte idiotförklarar mig. Nåt som saknas.
IngOehman skrev:Olika hifi-grunkor i kedjan har olika fel. Väligt olika! Helt olika, rent av.![]()
![]()
Tänk på detta:
Svaj är ju något helt annat än brus och andra störningar...
...som i sin tur är något helt annat än distorsion och kompression...
...som är något helt annat än klangförvrängning...
...som är något helt annat än efterklang...
...som är något helt annat än geometriska fel...
...som är något helt annat än fasfel...
Flint skrev:Kan man vara en "enmanssekt"? Jag har inte ens en styrelseorförande.
IngOehman skrev:Om jag kunde få tillgång till er båda + en bar och en massa trevligt dryckjom, är jag helt säker på att jag skulle kunna få er att inse att ni visst är överrens.![]()
Vh, iö
- - - - -
PS. Fast innan detta sker kan du få förklara exakt vilka slutsatser (andra än de som kan konstrueras med lite semantiska underskruvar) som blir "precis tvärtom", mot de som Richard dragit.
Richard skrev:Vi BORDE nog vara överens, men vi kanske inte är det.
IngOehman skrev:Nä. Grejjen är väl just att man inte kan det, men ändå tror du det! Om andra alltså.![]()
Flint skrev:IngOehman skrev:Nä. Grejjen är väl just att man inte kan det, men ändå tror du det! Om andra alltså.![]()
Tack. Jag blir lika glad varje gång du talar om för mig vad jag tycker, tänker och tror. Själv har jag nämligen ingen aning innan dess.
Flint skrev:Berätta, vad tycker jag om Sufismen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 43 gäster