Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:Ino's minsta basmoduls baselement går på runt 1500kr st (1430 tror jag det var mer exakt) och den beter Ino w84. Jag använder ju själv föregångaren i en knappt 40 literslåda och det funkar ju...
[slrt]
norman skrev:Vad finns det för basar som är i klass med peerless csx257 eller bättre?
Dom behöver bara gå upp till 80Hz. Helst skall dom inte kosta så mycket mer än csx257, d.v.s. runt 1000kr/st.
Kraniet skrev:kollat på sls från peerless?
norman skrev:Kraniet skrev:kollat på sls från peerless?
Jo, har snabbkollat lite. Tycker de (iaf 10") har kanske lite kort xmax (iof bara 1mm mindre än csx..) och främst att den har lite hög resonansfrekvens tillsammans med lite högt Qts => sluten låda går inte så lågt som jag helst skulle vilja. Undrar hur distortionen är hos dom?
Kraniet skrev:annars kan ju seas ca26re4x kanske vara nåt?
tangband skulle jag nog hålla mig ifrån.
annat alternativ är ju att köra på xxls. dom är lite dyrare men du bör kunna köpa en 10a för 1500 från holland.
Nwalmaer skrev:Peerless CSX har ju ett antal år på nacken och jag tror inte det är svårt att hitta bättre för småpengar.
Nwalmaer skrev:TB vet hur man gör bra motorsystem, men de billiga elementen har naturligtvis inte top-of-the-line motorer.
Haakan_W skrev:36L basreflex
Maarten skrev:Är det så? Vill minnas att i de mätningar jag sett i klang&Ton, har Tangband inte excellerat precis. Det kan ju dock finnas andra än de fåtal jg har sett, som har lägre dist?
Skriver han som var med att ta fram ett nytt element!Kaffekoppen skrev:Det roliga med DIY är inte att vara försöksperson ... tycker min ekonomi..
Användare som besöker denna kategori: pna och 13 gäster