Killen är ett troll. Så enkelt är det.
Då fins det minst två.
Moderator: Redaktörer
MaVeRiC skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=431869#431869
Där finns svaret man tjatar om ..
Var det fler frågor än så .. som någon tycker var viktig att
få svar på, så ber jag vederbörande att omformulera frågan
så att det går att svara på, på ett annat sätt än vad som redan
är gjort.
Maveric
subjektivisten skrev:MaVeRiC skrev:Ber om ursäkt till er andra. Men denna nin som subjektivisten kallar sig på andra forum, har förstört många stunder för både mig o 100 tals andra på andra forum. Nu försöker han göra detsamma här.![]()
Maveric
haha, det verkar finns dåligt med luft hos dig.![]()
Du är inte sann. En sann bråkmakare, som lyckats smörat för någon admin så trots blivit bannad och fortsätter med samma grejer under nytt nick, även HOTAT folk, och kommit undan med det. Helt otroligt.
subjektivisten skrev:MaVeRiC skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=431869#431869
Där finns svaret man tjatar om ..
Var det fler frågor än så .. som någon tycker var viktig att
få svar på, så ber jag vederbörande att omformulera frågan
så att det går att svara på, på ett annat sätt än vad som redan
är gjort.
Maveric
Skulle detta vara ett svar?
Ja, en sak är säker, du fortsätter exakt som vanligt.
MaVeRiC skrev:Ibland undrar jag om du "är på riktigt" ...![]()
Jag heter Maveric på de 3 forum jag är aktiv på och ett av
dem är "ninfritt" och det är jag sååå glad för.
Maveric
Laila skrev:Pöjka !
Fins en alldeles utmärkt PM funktionalitet på detta forum !
subjektivisten skrev:Empress skrev:Jag håller med dig i att om detta med apparaternas namn/utseende saknar betydelse ialf för mig gör det detta bara de ger mig det jag vill ha.. Inte vad någon annan anser att det skall vara..
Då lär dom ge dig samma om du testar det blint med.
Empress skrev:"Jag låter mig inte påverkas av någon"
IngOehman skrev:Empress skrev:"Jag låter mig inte påverkas av någon"
Hur vet du det?
Förtydligande: Hur har du undersökt det?
Vh, iö
subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:Subjektivisten,
du behöver inte svara på frågor jag ställer til andra, Det ger sig själv om Maveric besvarar min fråga och de tidigare han fått.
Killen är ett troll. Så enkelt är det.
Empress skrev:Gäspar..
Intresse klubben antecknar med febrilitet vad faktiskt.se's fetast stortroll har att säga i sina onliners..
Som sagt jag har sagt det förut.. "Jag låter mig inte påverkas av någon" och "Så länge du inte vet hur jag testar produkter i verkligheten så har du ingen rätt att säga åt mig hur jag skall testa" du vet dessa ord a gäller dig med.
Empress skrev:Där med är de inte sagt att jag är ointresserad att ta till mig idéer om jag BER om det själv eller anser att jag har behov av det.
hajen1 skrev:Det var ett j...a tjatande om troll. Har du fått troll på hjärnan eller?
En försynt fråga. Har du någonsin varit glad?
Max_Headroom skrev:Piotr skrev:1500 spänn för en perfekt CD-spelare.. berätta.. jag springer och köper direkt. Var det inte du som pysslade med klockbyten osv? Är du av den uppfattningen nu efter avprogrammering att det var placebo?
Han skrev väl inte att den var perfekt, va? Det lade du till själv, eller hur?
"Utan hörbar försämring" stod det nåt om i alla fall. Och så kan det mycket väl vara. För att sålla ut CD/DVD/DACar så är det mycket lättare om man använder specialfall, och inte vanliga köpe-skivor. Det är svårt att höra skillnader mellan CD-spelare med vanliga skivor också, men är mycket svårare. Jag vill mena att det inte sällan är omöjligt under normala omständigheter (vanliga högtalare, vanligt vardagasrum som lyssningsmiljö, dvs det som dom flesta har att jobba med vid en utvärdering).
I ett öppet test hörs förståss stora skillnader, men dom är inte kopplade till spelarnas ljud.
Var det inte David Wilson eller vad han heter som körde en demo med en iPod ibyggd i en fin och dyr låda?
Kan som kuriosa tillägga att jag inte hörda någon skillnad alls mellan min förra och nuvarande CD-spelare (när den gamla behagade spela skivorna, det var lite si och så med det), trots helt olika tekinik i dom (en-bit i gamla, äkta 18-bit i nya).
meanmachine skrev::lol: Bra inlägg Piotr.
Jag kan förvånas över hur man kan svänga så fort. Blir lite rädd för sådant. Kineserna har ett ordspråk som säger: "att tömma hav är lätt och att flytta berg är lätt med att få en människa att ändra sig det är svårt"
Lite fartligt med snabba kast. Dessa tenderar rent historiskt att bli väldigt militanta.
Conan skrev:Men vore det inte en schysst gest så här i slutet av tråden (eller strax före halvtid?) om vi alla kunde enas om följande:
1. Det är inget fel i att föredra dyra hifi-apparater baserat på hur de subjektivt låter i din specifika anläggning - detta helt oavhängigt hur aqpparaten i fråga mäter elektriskt eller huruvida det upplevda ljudet är färgat av placebo eller inte. Man kanske föredrar en amerikansk hörhäck för 2,5 mille.
2. Det är heller inget fel i att föredra apparater där man har på ett vetenskapligt sett undersökt apparatens tekniska och återgivningsmässiga prestanda först. Detta för att minimera risken för placebofenomen. Man kanske landar på en siba-receiver för 2,500 bagare.
Sen kan vi kanske återgå till trådens ämne nämligen att vi, medvetet eller omedvetet, färgas i vår uppfattning om en apparats ljudliga kvaliteér av sådant som status och förväntingar, vilka egentligen inte påverkar lujdet som det når våra öron. Det är både min uppfattning och min erfarenhet att så är fallet i mycket stor utsträckning.
Shoot folks!
subjektivisten skrev:hajen1 skrev:Det var ett j...a tjatande om troll. Har du fått troll på hjärnan eller?
En försynt fråga. Har du någonsin varit glad?
Jag är glad för det mesta. Det enda som gör mig ledsen är folk som uppenbart bara vill bråka och är ointresserade att lära sig något.
Kaffekoppen skrev:Ni borde skämmas hela högen!
Richard, behåll dina egna värderingar om personer för dig själv. Vad får dig att tro att din subjektiva bedömning har något med objektivitet att göra?
Hur kan du vakna upp en lördagsmorgon, skippa kaffet och skriva dynga på det här viset?
Vet hut!
// Konstitutions-Carl
Kaffekoppen skrev:Ni borde skämmas hela högen!
Richard, behåll dina egna värderingar om personer för dig själv. Vad får dig att tro att din subjektiva bedömning har något med objektivitet att göra?
Hur kan du vakna upp en lördagsmorgon, skippa kaffet och skriva dynga på det här viset?
Vet hut!
// Konstitutions-Carl
Piotr skrev:Richard,
nu är du ordentligt ute och cyklar.
Ska du läsa igenom inläggen (mina och dina... och dom andra..) ett par gånger och fundera lite för att sedan komma tillbaka och förklara vad du håller på med.. eller ska jag göra hackebiff av dig på en gång?
Dina inlägg är illa genomtänkta och representerar all time low från dig.
/Peter, som inte fått nå frukost än... *åker och handlar*
Richard skrev:Piotr skrev:Richard,
nu är du ordentligt ute och cyklar.
Ska du läsa igenom inläggen (mina och dina... och dom andra..) ett par gånger och fundera lite för att sedan komma tillbaka och förklara vad du håller på med.. eller ska jag göra hackebiff av dig på en gång?
Dina inlägg är illa genomtänkta och representerar all time low från dig.
/Peter, som inte fått nå frukost än... *åker och handlar*
Käka frukost först, då tänker man klarare !
Richard skrev:Kaffekoppen skrev:Ni borde skämmas hela högen!
Vet hut!
// Konstitutions-Carl
Att du försvarar dylikt " Anders Björk" beteende från din sida är oförsvarligt enligt mig, dessutom en smula retoriskt.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster