Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen
Kaffekoppen skrev:Koffe skrev:Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen
Tänkte bjuda över dig när den skiten är klar, för då behövs det en SB-expert
Ja, Koffe är supertrevlig!Harryup skrev:Kaffekoppen skrev:Koffe skrev:Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen
Tänkte bjuda över dig när den skiten är klar, för då behövs det en SB-expert
Koppen, jag tycker du har sunda åsikter. Bra att någon neutral säger ifrån ibland då det blir lite väl personliga debatter.
Koffe är duktig och dessutom väldigt trevlig.
mvh/Harry
Richard skrev:
Piotr. påstår också att det är STORA skillnader på spelare med/ utan klockmodifiering, något som jag fått bevisat inte stämmer, åtminstone inte med Marantz cd-spelare och Lclock 2. Spelaren lät sämre än den billigare, omodifierade sonydvd:n för 1200:- kronor, vid kontrollerat blinttest.
( Spelaren med klockmodifikation lät dock bättre innan blindtesten, var det någon som sade placebo? )
V. H. Richard.
subjektivisten skrev:Varför tror du han skulle ändra sig? Det gjorde han ju inte även när han blev bannad på minhembio och började med nytt nick.
subjetivisten skrev:Direkt är han igång
Så du sitter och ljuget nu? Det finns MÅNGA vittnen som vet att du, Maveric, var bannad. Och att DU, började en nytt nick, Rallyballe, och fortsatte bråka, det enda du vet vad det är.
subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:
Maveric,
Det skulle vara intressant om du kunde svara på de frågor du fått. Det är ju ett diskussionsforum och då gör man det liksom
Han har aldrig gjort det förut så varför nu?
MaVeric skrev:Bra idé ..
men jag skall svara dig i alla fall ..
Det är ingen lek jag leker .. Jag tyckte bara att ditt svar på mitt
inlägg om MM's anläggningar hade lite trist attityd.
Gillar inte när man börjar snacka om tro o kyrkan.
Det är för lågt för mig ..
Trodde att du skulle förstå, att mycket lyssnande och på många olika
kombinationer, ger en viss Erfarehet och lyssningsvana.
Om det inte är något värt, så vad är då något värt i HiFins värld ?
Maveric
subjektivisten skrev:Så du sitter och ljuger nu alltså? Att du var bannad från minhembio, för hur du håller på, men skapa en ny användare direkt, rallyballe, och fortsatte samma visa. Jag påpeka detta för moderators många gånger och ifrågasatt hur det gick ihop, och det sluta med att rallyballe nicket försvann, du fick tillbaka maveric nicket, som du innan var bannad under.
Så inte nog med att du är oförskämd, du ljuger. Riktigt unket.
subjetivisten skrev:Inte intresserad av det, vi ser ju direkt vad killen går för när han duckar direkt för sakfrågan, men börjar trolla direkt. Lär bli livat på faktiskt också då.
subjetivisten skrev:Till skillnad från dig, så är jag intresserad av verkligheten. Jävligt trist attityd du har, så frågan är, vad gör du här?
subjetivisten skrev:Jag är glad för det mesta. Det enda som gör mig ledsen är folk som uppenbart bara vill bråka och är ointresserade att lära sig något.
kaffekoppen skrev:Tack för att du kallar mig för icke läskunnig. Jag vet faktiskt inte om den bedömningen av dig är värd att ta så stor notis om med tankte på dina egna färdigheter.
Maveric och jag skickar PM till varandra för att inte sunka ner tråden.
Det är andra som läser in saker han inte skriver som gör att det framstår som om han kritiserar någons val av återgivning.
Det kan vara värt att poängtera det.
Man blir ju litet ledsen faktiskt, då folk inte vill lära sig något ( Bill 50x ), inte HAR möjligheten/förmågan att lära sig något ( Empress ) eller TROR att man har rätt, men inte kan/vill bevisa det i kontrollerat blindtest ( Piotr ).
Jag skriver inte dynga, endast fakta.
Mycket bra och insiktsfullt inlägg !
" Utan hörbar försämring" var det jag skrev, dvs. vid en kontrollerad blindtest.
Det som är litet lustigt att läsa, är att div. personer, t.ex. piotr, påstår att han är helt imun mot placebo, vad det gäller blindtester av t.ex. cd-spelare.
Piotr. påstår också att det är STORA skillnader på spelare med/ utan klockmodifiering,
något som jag fått bevisat inte stämmer,
åtminstone inte med Marantz cd-spelare och Lclock 2.
I din anläggning med dina öron i ditt rum.. jag tror dig ang. din SUBJEKTIVA uppevelse.Spelaren lät sämre än den billigare, omodifierade sonydvd:n för 1200:- kronor, vid kontrollerat blinttest.
( Spelaren med klockmodifikation lät dock bättre innan blindtesten , var det någon som sade placebo? )
Var det inte Piotr som ville blindtesta, eh, var det kablar? mot Ingvar Öhman.
Enda haken var väl att Piotr ville att man skulle hysta upp 100 000:- kronor, vilket ju , som säkert var avsikten, gjorde att det hela inte blev av.....
subjektivisten skrev:Empress skrev:Gäspar..
Intresse klubben antecknar med febrilitet vad faktiskt.se's fetast stortroll har att säga i sina onliners..
Som sagt jag har sagt det förut.. "Jag låter mig inte påverkas av någon" och "Så länge du inte vet hur jag testar produkter i verkligheten så har du ingen rätt att säga åt mig hur jag skall testa" du vet dessa ord a gäller dig med. [/quote
Till skillnad från dig, så är jag intresserad av verkligheten. Jävligt trist attityd du har, så frågan är, vad gör du här?
Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem? Inte ens har frågat dig ö.h.t om din åsikt om hur DU ser verligheten.. Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.
Mår du dåligt på något sätt över att dina onliners mantran som du trollar med, du prackar på mig är ointressanta och jag säger till om det?
Jag har sagt det förut till dig: "Men vill du forsätta med dina svartvita antagande om andra människor baserat på "frånvaro av bevis är bevis på frånvaro" så gör det på dig själv.. Ta inte ut på mig i framtiden."
Som sagt jag är inte intresserad av att få dina onliners mantran baserad på dina svarvitta subjektiva antagande om personer (med frånvaro av bevis som bevis på frånvaro, över hur någon lyssnar och inte lyssnar) när du saknar VERKLIGHET bakom människan om hur denne lyssnar och inte lyssnar på produkter. Ja det får stå för dig, jag tänker inte stå till svars för det från dig.
Som sagt hur jag lyssnar och väderar produkter duger för mig och jag har gett förklaring med om det till IÖ. Duger det inte för dig så är det dina problem. Men du har ingen rätt att pracka på andra och hävda att du sitter inne med den sanna verkligheten och trolla runt med isntsick "jag är intrreserad av verkligheten", bara för att du subjektivt antagit att det "är så" verkligheten är.
![]()
Max headroom skrev:Det finns bara en fysisk verklighet
Skeptikern skrev:Jag vet att jag har atackerat dig förut och varit elak, men snälla, läs mitt citat och tänk efter , kanske detta gäller dig också. Kanske finns det något mer som inte går att förklara, kanske har du, Richard och iÖ åsikter som inte alla delar (jag delar visserligen några av era), och att när det gäller vetenskap...............
Varför lägger ni era värderingar då ni refererar till detta, varför är detta ( er vinkling) det enda sanna.....alltså varför är tex ofärgning det enda rätta
Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem? Inte ens har frågat dig ö.h.t om din åsikt om hur DU ser verligheten.. Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.
Empress skrev:Mår du dåligt på något sätt över att dina onliners mantran som du trollar med, du prackar på mig är ointressanta och jag säger till om det?
Empress skrev:Jag har sagt det förut till dig: "Men vill du forsätta med dina svartvita antagande om andra människor baserat på "frånvaro av bevis är bevis på frånvaro" så gör det på dig själv.. Ta inte ut på mig i framtiden."
Empress skrev:Som sagt hur jag lyssnar och väderar produkter duger för mig och jag har gett förklaring med om det till IÖ. Duger det inte för dig så är det dina problem. Men du har ingen rätt att pracka på andra och hävda att du sitter inne med den sanna verkligheten och trolla runt med isntsick "jag är intrreserad av verkligheten", bara för att du subjektivt antagit att det "är så" verkligheten är.
Max_Headroom skrev:Problemet i den här tråden och många andra är att folk tror att deras uppfattning av saker har en dirket koppling till den fysiska verkligheten (t.ex. stora ljudskillnader mellan cd-spelare med extremt likartat uppförande i den fysiska världen). Dessa personer upplevelser är naturligtvis helt riktiga. Men man ser inte, eller vill inte se, dom verkliga orsakerna till upplevelsernas natur. Därför blir det bråk.
Problemet i den här tråden och många andra är att folk tror att deras uppfattning av saker har en dirket koppling till den fysiska verkligheten (t.ex. stora ljudskillnader mellan cd-spelare med extremt likartat uppförande i den fysiska världen). Dessa personer upplevelser är naturligtvis helt riktiga. Men man ser inte, eller vill inte se, dom verkliga orsakerna till upplevelsernas natur. Därför blir det bråk.
Piotr skrev:Ja.. eller så kan det bli tjafs när folk inte vill få in i skallen att man (man läses som jag) faktiskt har blindtestat signalkällor och annan elektronik med framgång.
subjektivisten skrev:
smörja, skitsnack och annat blaha...
<snip>
Det enda jag säger är, om det verkligen är en hörbar skillnad, så hörs det blint med.
Kaffekoppen skrev:Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem?
Besvaras utförligt med följande inlägg:meanmachine skrev:![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 23 gäster