Placebo

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-09-08 09:40

Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen :-)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 09:52

Koffe skrev:Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen :-)

Tänkte bjuda över dig när den skiten är klar, för då behövs det en SB-expert ;)

Användarvisningsbild
Skeptikern

Inläggav Skeptikern » 2007-09-08 10:04

subjektivisten skrev
Jag är glad för det mesta. Det enda som gör mig ledsen är folk som uppenbart bara vill bråka och är ointresserade att lära sig något.

Jag vet att jag har atackerat dig förut och varit elak, men snälla, läs mitt citat och tänk efter , kanske detta gäller dig också. Kanske finns det något mer som inte går att förklara, kanske har du, Richard och iÖ åsikter som inte alla delar (jag delar visserligen några av era), och att när det gäller vetenskap...............
Varför lägger ni era värderingar då ni refererar till detta, varför är detta ( er vinkling) det enda sanna.....alltså varför är tex ofärgning det enda rätta
Är ni lite rädda att ni kan uppfattas som om ni har ett sorts Messiah komplex när ni för er retorik här. Allstå en sorts nikaninteifrågasättamig attityd.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-09-08 10:14

Kaffekoppen skrev:
Koffe skrev:Kaffekoppen: Det är nästan så att jag får lust att hjälpa dej med spacklingen :-)

Koppen, jag tycker du har sunda åsikter. Bra att någon neutral säger ifrån ibland då det blir lite väl personliga debatter.

Koffe är duktig och dessutom väldigt trevlig.

mvh/Harry

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 10:18

Ingvar tycker det är helt okej att ha vilken återgivning som helst bara man tycker om det själv. Det framgår rätt ofta om man löser hans inlägg.

Det är skillnad på objektiv bedömning av utrustning och den subjektiva återgivningen man själv föredrar.

Att Ingvar tycker om det han själv anser är korrekt återgivning är ingen han säger skall gälla för alla. Var och en bestämmer ju det själv.

Det är andra som läser in saker han inte skriver som gör att det framstår som om han kritiserar någons val av återgivning.

Det kan vara värt att poängtera det.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 10:19

Harryup skrev:
Kaffekoppen skrev:

Koppen, jag tycker du har sunda åsikter. Bra att någon neutral säger ifrån ibland då det blir lite väl personliga debatter.

Koffe är duktig och dessutom väldigt trevlig.

mvh/Harry
Ja, Koffe är supertrevlig!

Användarvisningsbild
Skeptikern

Inläggav Skeptikern » 2007-09-08 10:30

Ok KK, jag var lite otydlig när jag skrev mitt inlägg.
De personer jag menade när jag skrev mitt inlägg var Rikard och subjektivisten, iÖ kom med pga av att det är hans åsikter som dessa två referar till (om deras åsikter/teser på något sätt aviker från iÖ:s åsikter vet jag inte).
Jag vet att iÖ har en öppen attityd när det gäller personlig smak.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-09-08 10:40

Richard skrev:
Piotr. påstår också att det är STORA skillnader på spelare med/ utan klockmodifiering, något som jag fått bevisat inte stämmer, åtminstone inte med Marantz cd-spelare och Lclock 2. Spelaren lät sämre än den billigare, omodifierade sonydvd:n för 1200:- kronor, vid kontrollerat blinttest.
( Spelaren med klockmodifikation lät dock bättre innan blindtesten :D , var det någon som sade placebo? )

V. H. Richard.

Richard, ta ett steg tillbaka och fundera hur du skriver.
Piotr skriver att han har hört stora skillnader, du skriver att du har inte hört stora skillnader. Vilket är rätt? Naturligtvis bådas versioner eftersom ni har lyssnat, har ni egna åsikter och eftersom det inte skedde samtidigt på samma apparater har du ingen aning om hur du skulle ha uppfattat hur det lät i Piotrs uppställning. Kanske ni skulle ha tyckt samma sak om ni lyssnat tillsammans, dvs hos Piotr var det stora skillnader och hos dig var det inte. DU kan inte dra sådana slutsatser om andras tester om du inte ens var där.
Sen skriver du att spelaren lät sämre. Hur vet du det? Att det lät sämre kan ha tusen orsaker OM det nu ens gjorde det. Det kanske lät egentligen "bättre" men du var inte van vid ljudet eller gillade inte ljudet så du klassade det som sämre? Eller kanske du fick en bättre insignal och hörde hur något annat fel plötsligt blev uppenbart. Eller efter modden så fanns det något som inte fungerade 100% perfekt med spelaren?
Att modda en spelare och jämföra före och efter mod och vara säker på hur det låter är i princip omöjligt med hjälp av en spelare. Du måste ha flera ex så du vet att det ex du lyssnar på har en perfekt fungerande modd och lyssna jämför med en perfekt fungerande utan mod.

Att du nu har funnit lyckan med ditt nya sätt att lyssna är ju bra för dig, men är det bra för oss alla andra?
Dina inlägg har blivit lite väl "von oben" i väldigt många trådar nu och du tramsförklarar andras ÅSIKTER vilket är väldigt obra.
Själv förklarar jag ditt inlägg på ovanstående grunder som osakligt och färgat av subjektiva värderingar när du tror att du skriver objektivt.
Faktiskt är det en stor skillnad på dina och subjektivistens inlägg även om du inte tycker det själv.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-09-08 10:47

subjektivisten skrev:Varför tror du han skulle ändra sig? Det gjorde han ju inte även när han blev bannad på minhembio och började med nytt nick.

Vad har detta med ämet att göra? Är det så här trollinlägg ser ut. Ett inlägg som bara är till för att provocera en person. Bra sätt att behandla nya medlemmar! Att ingen moderator tar tag i detta är för mig en gåta. Du borde skämmas!!!

:?

subjetivisten skrev:Direkt är han igång
Så du sitter och ljuget nu? Det finns MÅNGA vittnen som vet att du, Maveric, var bannad. Och att DU, började en nytt nick, Rallyballe, och fortsatte bråka, det enda du vet vad det är.

Igen. Personliga påhopp och dumheter. Vad har detta med debatten att göra. Skamm på torra land. Var håller moderatorerna hus. Du borde ha semester! (min bedömning) Bråka gärna men håll dig för 17 till ämnet och lägg av med fula personliga påhopp.

subjektivisten skrev:Kaffekoppen skrev:
Maveric,

Det skulle vara intressant om du kunde svara på de frågor du fått. Det är ju ett diskussionsforum och då gör man det liksom

Han har aldrig gjort det förut så varför nu?

Du är väl läskunnig.
Mav svarade på piotrs inlägg!

MaVeric skrev:Bra idé ..

men jag skall svara dig i alla fall ..

Det är ingen lek jag leker .. Jag tyckte bara att ditt svar på mitt
inlägg om MM's anläggningar hade lite trist attityd.

Gillar inte när man börjar snacka om tro o kyrkan.
Det är för lågt för mig ..

Trodde att du skulle förstå, att mycket lyssnande och på många olika
kombinationer, ger en viss Erfarehet och lyssningsvana.

Om det inte är något värt, så vad är då något värt i HiFins värld ?

Maveric

Där är svaret! Men det är lättare att kasta skit, ellerhur?

subjektivisten skrev:Så du sitter och ljuger nu alltså? Att du var bannad från minhembio, för hur du håller på, men skapa en ny användare direkt, rallyballe, och fortsatte samma visa. Jag påpeka detta för moderators många gånger och ifrågasatt hur det gick ihop, och det sluta med att rallyballe nicket försvann, du fick tillbaka maveric nicket, som du innan var bannad under.
Så inte nog med att du är oförskämd, du ljuger. Riktigt unket.

Vad håller du på med! Lägg av med fula personliga påhopp som inte tillför debatten absolut något. MODERATORER GÖR NÅTT!

subjetivisten skrev:Inte intresserad av det, vi ser ju direkt vad killen går för när han duckar direkt för sakfrågan, men börjar trolla direkt. Lär bli livat på faktiskt också då.

Att du inte skäms!

subjetivisten skrev:Till skillnad från dig, så är jag intresserad av verkligheten. Jävligt trist attityd du har, så frågan är, vad gör du här?

Bestämmer du kriterierna för vilka som får vara här och inte?

subjetivisten skrev:Jag är glad för det mesta. Det enda som gör mig ledsen är folk som uppenbart bara vill bråka och är ointresserade att lära sig något.

Ser ut som du är den som bråkar mest här!

Denna tråd borde låsas. Jag har aldrig varit med om så många personliga påhopp ien och samma tråd någonsin. Öppenbar mobbning och påhopp av nya medlemmar. 8O :?

Men detta kallas ju inte mobbafaktisk.se utan anledning. Ellerhur. :?
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 10:51

Tack för att du kallar mig för icke läskunnig. Jag vet faktiskt inte om den bedömningen av dig är värd att ta så stor notis om med tankte på dina egna färdigheter.

Maveric och jag skickar PM till varandra för att inte sunka ner tråden.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-09-08 10:56

kaffekoppen skrev:Tack för att du kallar mig för icke läskunnig. Jag vet faktiskt inte om den bedömningen av dig är värd att ta så stor notis om med tankte på dina egna färdigheter.

Maveric och jag skickar PM till varandra för att inte sunka ner tråden.

:?:
Jag skickar också pm fram och åter så vad menar du. Tillför du själv mycket i tråden. Är inte öppenbar mobbning värd att belysas! Skyddar du subjektivistens beteeende? Sen om dumissande Mav's svar är detta beklagligt och visst kunde jag ha sparat på mitt uttryck om inte läskunnig, jag är tyvärr lite för passionerad och osofistikerad men jobbar för att bli bättre på att inte lägga in personliga aspekter men lyckas inte så bra. Det var inte meningen att belysa dig på nått vis jag gillar ju dig. Eller rättare sagt du har en härligt ödmjuk och allmännt trevlig inställnign och respekt för andra. Denna sida av dig beundrar jag!

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-09-08 11:01

Kaffekoppen skrev:Ingvar tycker det är helt okej att ha vilken återgivning som helst bara man tycker om det själv. Det framgår rätt ofta om man löser hans inlägg.

Det är skillnad på objektiv bedömning av utrustning och den subjektiva återgivningen man själv föredrar.

Att Ingvar tycker om det han själv anser är korrekt återgivning är ingen han säger skall gälla för alla. Var och en bestämmer ju det själv.

Det är andra som läser in saker han inte skriver som gör att det framstår som om han kritiserar någons val av återgivning.

Det kan vara värt att poängtera det.

Mycket bra talat. Det förvånar mig att IÖ som är så tydlig ändå blir missförstådd så ofta.

/Peter

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-09-08 11:13

Subjektivisten, Maveric, Meanmachine:

Detta bråk tar slut nu. Ämnar ngn av er att fortsätta med tjuvnyp, gliringar och personliga påhopp så renderar detta i semester. Ni tre kommer att bevakas noga i den närmaste framtiden. Ni är nu varnade.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-09-08 11:58

Richard,

Man blir ju litet ledsen faktiskt, då folk inte vill lära sig något ( Bill 50x ), inte HAR möjligheten/förmågan att lära sig något ( Empress ) eller TROR att man har rätt, men inte kan/vill bevisa det i kontrollerat blindtest ( Piotr ).

Vad är det för jävla skitsnack?? Har du läst kabeltråden?? Gör det igen och tänk lite innan du skriver. :evil:

När jag uttalar mig om att jag med säkerhet har hört skillnad i ett test så kan du räkna med att det är så. Det finns många fall då jag TROR att jag hört skillnad... dessa pratar jag inte om så mycket då det är mindre intressant vad man TROR jämfört med vad man VET! Kände du mig visste du att det jag skriver är sant. Jag begär inte att du ska springa ut och placera på aktier utifrån mina råd.. men jag efterlyser lite ödmjukhet samt att du läser och tänker ordentligt innan du skriver..

Sen vill jag att du berättar när och var jag har sagt att jag inte vill eller kan ställa upp i ett kontrollerat blindtest??? Jag har gjort det flera ggr tidigare och kan i mån av tid tänka mig att göra det igen.

Ditt påhopp på Bill (som jag ser som en klok trevlig man) och Empress lämnar jag utan vidare kommentar.. :evil: :evil:

Jag skriver inte dynga, endast fakta.

I bajan på en ko!

Angående det inlägg du gjorde som en respons på inlägge från Max..

Mycket bra och insiktsfullt inlägg !

Inte ett dugg. Saknas massor med information om den där Wilson demon.. som jag skrev till Max det säger inte ett jota!!

" Utan hörbar försämring" var det jag skrev, dvs. vid en kontrollerad blindtest.

Ja och det låter ju perfekt om en sådan kostar 1500, jag köper en direkt.. nä jag köper tre-fyra så jag har några decennier framöver.

Fast visst borde även jag tänkt längre.. för vad menar du med "hörbar försämring"? Ett väldigt luddigt uttryck i sammanhanget. Försämring jämfört med en "dyrare SOTA" produkt(läs DAC1)? Försämring jämfört med den signalen som gick in i AD steget (långt innan CD'n stoppades in i din 1500kr maskin)?

Det som är litet lustigt att läsa, är att div. personer, t.ex. piotr, påstår att han är helt imun mot placebo, vad det gäller blindtester av t.ex. cd-spelare.

Kul att det roar dig.. det är inte ett dugg lustigt dock. Vad gäller placebo så hör jag inte skillnad mellan två apparater för att dom ser olika ut eller kostar olika mycket. Jag lyssnar på ljudet och bryr mig inte ett smack om apparater, finish, priser, reklam eller status och prestige. Det finns inte med helt enkelt.

Jag förstår att det känns lite lätt avlägset för dig, som anser att du varit programmerad tidigare, att andra inte är lika påverkbara i dessa avseenden. Men du kanske ska börja tänka i andra banor.. lite mer öppensinnat i stället för att utgå från din egen situation och tro att alla är som du.

Piotr. påstår också att det är STORA skillnader på spelare med/ utan klockmodifiering,

Återigen dina falska svepande generaliseringar. Jag har mig veterligen endast uttalat mig om de maskiner (3 st.) som jag modifierat. Det är ju bara dessa fall jag kan uttala mig om. Hur skulle jag kunna veta om andra maskiner gynnas av förbättrade klockprestanda?

Jag har dessutom flera gånger sagt att jag inte har en susning om utifall dagens moderna budgetspelare öht. gynnas eller om tekniken i dag är så pass bra att ett byte av klocka är fruktlös.

något som jag fått bevisat inte stämmer,

:lol: Ge mig dom bevisen som säger att de tre spelare jag bytt klocka på inte har fått en klart hörbart och mätbart förbättrad prestanda. :lol:

Förstår du nu att du är ute och cyklar?

åtminstone inte med Marantz cd-spelare och Lclock 2.

Återigen dina generaliseringar. Mig veterligen har Marantz släppt ett dussintals CD spelare.. du får nog börja med att begränsa dig till den modellen du lajjat med. Jag har faktikt.se moddat en Marantz CD 63KI-SE med just LClock XO2 hyperkit (med dedikerad nätdel). En väsentligt förbättring. Har du inte tänkt på att du kan ha gjort fel? Använde du dedikerad nätdel?

Spelaren lät sämre än den billigare, omodifierade sonydvd:n för 1200:- kronor, vid kontrollerat blinttest.
I din anläggning med dina öron i ditt rum.. jag tror dig ang. din SUBJEKTIVA uppevelse.

( Spelaren med klockmodifikation lät dock bättre innan blindtesten , var det någon som sade placebo? )

Menar du att spelaren utan vidare ingrepp lät annorlunda i öppet vs. BT?

Eller att spelaren lät bättre innan klockmodd?

Om alt. 1 så undrar jag hur gick testen till.. hur många låtar lyssnade ni på osv.

Om inte annat så bevisar det att du är opilitlig som lyssnare och starkt påverkbar av yttre influenser... och? Skilj dig själv från andra individer.

Var det inte Piotr som ville blindtesta, eh, var det kablar? mot Ingvar Öhman.

Vad har detta (falska påstående) med saken att göra?

Enda haken var väl att Piotr ville att man skulle hysta upp 100 000:- kronor, vilket ju , som säkert var avsikten, gjorde att det hela inte blev av.....

Jag föreslår att du uppdaterar dig på den tråden och fortsätter i den om det är något du inte förstår eller känner behov av att prata om.

Tänk mer, skriv mindre. Du känns inte igen Richard.

/Peter

Empress

Inläggav Empress » 2007-09-08 12:34

subjektivisten skrev:
Empress skrev:Gäspar..
Intresse klubben antecknar med febrilitet vad faktiskt.se's fetast stortroll har att säga i sina onliners..

Som sagt jag har sagt det förut.. "Jag låter mig inte påverkas av någon" och "Så länge du inte vet hur jag testar produkter i verkligheten så har du ingen rätt att säga åt mig hur jag skall testa" du vet dessa ord a gäller dig med. [/quote

Till skillnad från dig, så är jag intresserad av verkligheten. Jävligt trist attityd du har, så frågan är, vad gör du här?

Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem? Inte ens har frågat dig ö.h.t om din åsikt om hur DU ser verligheten.. Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.

Mår du dåligt på något sätt över att dina onliners mantran som du trollar med, du prackar på mig är ointressanta och jag säger till om det?

Jag har sagt det förut till dig: "Men vill du forsätta med dina svartvita antagande om andra människor baserat på "frånvaro av bevis är bevis på frånvaro" så gör det på dig själv.. Ta inte ut på mig i framtiden."

Som sagt jag är inte intresserad av att få dina onliners mantran baserad på dina svarvitta subjektiva antagande om personer (med frånvaro av bevis som bevis på frånvaro, över hur någon lyssnar och inte lyssnar) när du saknar VERKLIGHET bakom människan om hur denne lyssnar och inte lyssnar på produkter. Ja det får stå för dig, jag tänker inte stå till svars för det från dig.

Som sagt hur jag lyssnar och väderar produkter duger för mig och jag har gett förklaring med om det till IÖ. Duger det inte för dig så är det dina problem. Men du har ingen rätt att pracka på andra och hävda att du sitter inne med den sanna verkligheten och trolla runt med isntsick "jag är intrreserad av verkligheten", bara för att du subjektivt antagit att det "är så" verkligheten är.
Frånvaro av bevis är inte bevis på frånavro.//
Kanske nåt nytt på gång där, dövtesta stereoanläggningar och blindtesta tv apparater. För den transparenta hembioupplevelsen.Av Apinator

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-09-08 12:58

Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem? Inte ens har frågat dig ö.h.t om din åsikt om hur DU ser verligheten.. Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.

Mår du dåligt på något sätt över att dina onliners mantran som du trollar med, du prackar på mig är ointressanta och jag säger till om det?

Jag har sagt det förut till dig: "Men vill du forsätta med dina svartvita antagande om andra människor baserat på "frånvaro av bevis är bevis på frånvaro" så gör det på dig själv.. Ta inte ut på mig i framtiden."

Som sagt jag är inte intresserad av att få dina onliners mantran baserad på dina svarvitta subjektiva antagande om personer (med frånvaro av bevis som bevis på frånvaro, över hur någon lyssnar och inte lyssnar) när du saknar VERKLIGHET bakom människan om hur denne lyssnar och inte lyssnar på produkter. Ja det får stå för dig, jag tänker inte stå till svars för det från dig.

Som sagt hur jag lyssnar och väderar produkter duger för mig och jag har gett förklaring med om det till IÖ. Duger det inte för dig så är det dina problem. Men du har ingen rätt att pracka på andra och hävda att du sitter inne med den sanna verkligheten och trolla runt med isntsick "jag är intrreserad av verkligheten", bara för att du subjektivt antagit att det "är så" verkligheten är.

:lol: :lol: :lol:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-09-08 12:59

Nu tycker jag den här tråden behöver denna ljudfil!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-09-08 13:08

Empress skrev:Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.

Det finns bara en fysisk verklighet. Den ser bara ut på ett sätt, oavsett vad subjektivisten, eller någon annan, påstår. Sedan har folk och fä olika subjektiva uppfattningar om saker och ting. Dessa uppfattningar stämmer mer eller mindre väl överens med den fysiska verkligheten (för att få en subjektiv uppfattning som är så när a som möjligt (om det nu är önskvärt), kan man ta bort potentiella felkällor så långt det är möjligt för stunden).

Problemet i den här tråden och många andra är att folk tror att deras uppfattning av saker har en dirket koppling till den fysiska verkligheten (t.ex. stora ljudskillnader mellan cd-spelare med extremt likartat uppförande i den fysiska världen). Dessa personer upplevelser är naturligtvis helt riktiga. Men man ser inte, eller vill inte se, dom verkliga orsakerna till upplevelsernas natur. Därför blir det bråk.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 13:40

Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem?

Besvaras utförligt med följande inlägg:

meanmachine skrev: :lol: :lol: :lol:

;)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-09-08 13:41

Max headroom skrev:Det finns bara en fysisk verklighet

Håller med dig. Vem sätter normen är frågan jag finner intressant? vem kan korrekt bedömma rätt? Vissa grundläggande sanningar kan vi slå fast utifrån vad vid kan observera. T.ex. just nu i är solens hstighet ca330000 km/h. Vi kan måttbestämma med effekt i enheten watt och utifrå detta mäta. Vad utgången blir talar våra instrument. Rätt! 1w är 1w oavsett. Mattematiskt korrekt. Men det finns gissningsvis ett x antal variabler i varje ekvasion som vi inte alltid medräknar när vi debatterar på ett forum. Speciellt en grupp väldigt svart/vita individter och detta verkar vara en av empress stora problem. Mina oxo för den del. T.ex. oavsett hur du mäter kan summan bli 2flr = 1rätt. Matematiken har ingenting med summan av talen att göra på enkel svenska. Detta beror enklas uttryck på div variabler som skall sammanfalla för att slutresultatet skall kunna bedömms. Detta verkar vara lite av en tankevolt här på faktsikt. :)

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 13:42

Nej.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-09-08 13:57

Skeptikern skrev:Jag vet att jag har atackerat dig förut och varit elak, men snälla, läs mitt citat och tänk efter , kanske detta gäller dig också. Kanske finns det något mer som inte går att förklara, kanske har du, Richard och iÖ åsikter som inte alla delar (jag delar visserligen några av era), och att när det gäller vetenskap...............
Varför lägger ni era värderingar då ni refererar till detta, varför är detta ( er vinkling) det enda sanna.....alltså varför är tex ofärgning det enda rätta

Detta är ju rätt lustig av flera anledningar.
För det första, jag själv har en RÖRFÖRSTÄRKARE!!! Alltså en medvetet färgad komponent. Så det du påstår att jag anser ofärgat är enda rätta, är ju totalt fel. Något som jag många många gånger tagit upp. 8)

Sen detta med inte går att förklara, går det höras så går det att höras i ett blindtest. Då är det ju bara att göra ett så är det klatr sen.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-09-08 14:02

Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem? Inte ens har frågat dig ö.h.t om din åsikt om hur DU ser verligheten.. Du har ingen rätt att bestämma åt andra hur verkligheten ser ut.

Ja, jag har lagt upp kanske en 30 olika tester på forumet, exakt vad har du gjort? :roll:
Så du menar att verkligheten är olika beroende på vem som ser det? Så stål är inte stål för Olga, hon anser det är banan? :lol:

Empress skrev:Mår du dåligt på något sätt över att dina onliners mantran som du trollar med, du prackar på mig är ointressanta och jag säger till om det?

Igen, har inte sett någon inlägg av dig än som inte är påhopp. Hoppas du tar dig tid med några seriösa inlägg istället. :)

Empress skrev:Jag har sagt det förut till dig: "Men vill du forsätta med dina svartvita antagande om andra människor baserat på "frånvaro av bevis är bevis på frånvaro" så gör det på dig själv.. Ta inte ut på mig i framtiden."

Det enda jag säger är, om det verkligen är en hörbar skillnad, så hörs det blint med.

Empress skrev:Som sagt hur jag lyssnar och väderar produkter duger för mig och jag har gett förklaring med om det till IÖ. Duger det inte för dig så är det dina problem. Men du har ingen rätt att pracka på andra och hävda att du sitter inne med den sanna verkligheten och trolla runt med isntsick "jag är intrreserad av verkligheten", bara för att du subjektivt antagit att det "är så" verkligheten är.

Har inga problem att du lyssnar helt subjektivt, har jag sagt det? Nej. Men när man framför helt subjektiva upplevelser som faktum, så blir det problem. Ser du inte skillnaden mellan subjektivt och objektivt?
Senast redigerad av subjektivisten 2007-09-08 14:07, redigerad totalt 1 gång.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-09-08 14:05

Max_Headroom skrev:Problemet i den här tråden och många andra är att folk tror att deras uppfattning av saker har en dirket koppling till den fysiska verkligheten (t.ex. stora ljudskillnader mellan cd-spelare med extremt likartat uppförande i den fysiska världen). Dessa personer upplevelser är naturligtvis helt riktiga. Men man ser inte, eller vill inte se, dom verkliga orsakerna till upplevelsernas natur. Därför blir det bråk.

Bland det bästa jag läst här på år och dag! :D

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-09-08 14:08

Max,

Problemet i den här tråden och många andra är att folk tror att deras uppfattning av saker har en dirket koppling till den fysiska verkligheten (t.ex. stora ljudskillnader mellan cd-spelare med extremt likartat uppförande i den fysiska världen). Dessa personer upplevelser är naturligtvis helt riktiga. Men man ser inte, eller vill inte se, dom verkliga orsakerna till upplevelsernas natur. Därför blir det bråk.

Ja.. eller så kan det bli tjafs när folk inte vill få in i skallen att man (man läses som jag) faktiskt har blindtestat signalkällor och annan elektronik med framgång. ;)

Kunde naturligtvis inte låta bli att ta åt mig med tanke på vad du skrev och trådens tidigare inlägg. :)

/Peter

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-09-08 14:12

Piotr skrev:Ja.. eller så kan det bli tjafs när folk inte vill få in i skallen att man (man läses som jag) faktiskt har blindtestat signalkällor och annan elektronik med framgång. ;)

Korrekt Peter. Det finns ju alltid flera frågor hur testet gått till mm, men det är ju iaf ett bra försök för seriösa tester :)

Empress

Inläggav Empress » 2007-09-08 14:34

subjektivisten skrev:
smörja, skitsnack och annat blaha...

<snip>

Det enda jag säger är, om det verkligen är en hörbar skillnad, så hörs det blint med.

Oj sista meningen såg jag från faktiskt fetast stortroll var det som syntes. Resten verkar vara smörja och blaha ointersannt att läsa dina subjektva svartvita påhop och svarvita subjektiva bedömningar om mig om hur jag lyssnar och inte lyssnar. Fast jag har förklarat för IÖ hur jag lyssnar och du vägra att acceptera det som mitt sätt att blindtesta då är det dina problem inte mina.

Utan avslutar med att trolling med dina onliners mantran ialfall fast jag aldrig bad om det igen . När skall du fatta att jag har aldrig bett om din åsikt och upprepat säger ifrån till dig att jag inte är intresserad av att ha din subjektiva åsikt heller om hur du ser på verkligheten och hur verklighetn skall testas när det kommer till hifii produkter?

Men ta ut ditt övriga skitsnack där det här hemma nedsploat på din toalett då det är du som rapar upp dem.. Som sag jag har aldrig BETT om din åsikt och din subjektiva bedömning av hur verklighetn ser ut jag har alödrig bett dig heller att få reda på hur jag testar produkter eller inte. Det vet jag så bra själv.

Jag är och förbli ointresserad av att ta till mig var du än säger för du har gjort så fetbort dig med dina trollinlägg i komentarer till mig förut med dina onilners mantran. Så dina utlägg här har faktiskt inte läst utan raderats oläst från mig. för det var inte intressant att läsa dem då jag sa ifrån till dig tidigare att jag har aldrig varit intresserad av vad du skriver. Ändå fortsätter du att hopp på mig med kommentarer.

Fortsätter att göra svartvita subjektiva bedömningar på hur jag utväderar och lyssnar som föga stämmer med verkligheten, så fotsätter du oxå med att få mer av det du anser är min trista attityd. Det är du som avgör hur det skall vara. Inte jag..
Kanske nåt nytt på gång där, dövtesta stereoanläggningar och blindtesta tv apparater. För den transparenta hembioupplevelsen.Av Apinator

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-09-08 14:38

Empress: Det är ingen ide att tjafsa med nin/subjektivisten. Han har gått vetabästkursen 8)

Empress

Inläggav Empress » 2007-09-08 14:39

Kaffekoppen skrev:
Empress skrev:Vad gör du här förutom prackar på onliners mantran på andra som inte har bett dig om dem?

Besvaras utförligt med följande inlägg:

meanmachine skrev: :lol: :lol: :lol:

;)

:mrgreen:

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-09-08 14:39

Empress,

Om du inte ber om någons åsikt gör du nog bäst i att inte skriva på ett forum.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi