Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:...
Följdfråga: ska man använda EKK som den är eller ska man skala isolerplasten och fläta kablarna? Om man inte tänker skärma sen verkar det ju onödigt att fläta... eller?
rhenrics skrev:Följdfråga: ska man använda EKK som den är eller ska man skala isolerplasten och fläta kablarna? Om man inte tänker skärma sen verkar det ju onödigt att fläta... eller?
dwain1 skrev:ja nordost är en bra kabel. Fast det beror på system också. Denna kabel trycker väldigt mkt på diskant och detaljer. I början är allting väldigt häftigt och maffigt och du hör varenda liten grej även om det inte finns på skivan hör du det. Men det är tröttsamt efter ett tag. Så i rätt system så är dom bra. Har du ett system som drar lite åt det mörka hållet så är det en bra matchning men har du redan ett ljust system så kanske dom inte är så lämpliga
Supernollan skrev:Vill man ha ett lite kallare ljud så kan man ju köpa "Far East Artic Wind" istället.
Blir det för kyligt kan man kompensera med en flaska vodka och en röd mössa.
dwain1 skrev:ja nordost är en bra kabel. Fast det beror på system också. Denna kabel trycker väldigt mkt på diskant och detaljer. I början är allting väldigt häftigt och maffigt och du hör varenda liten grej även om det inte finns på skivan hör du det. Men det är tröttsamt efter ett tag. Så i rätt system så är dom bra. Har du ett system som drar lite åt det mörka hållet så är det en bra matchning men har du redan ett ljust system så kanske dom inte är så lämpliga
mapem skrev:Platta högtalarkablar är ju praktiska. Jag skulle gärna ha en platt kabel med ledarna en bit isär eftersom min förstärkare påstås gilla sådana. Men Nordost har ett löjligt högt pris. Vilka budgetalternativ till Nordost kan finnas?
Överväg supra rondo också. Det är en kabel som liknar ply elektriskt men som har ytterligare lägre resistans och är rund och smidig. Finns även i isblå.Britt-Gunnar skrev:föresten har jag ångrat mig skall ha Supra ply 3.4s istället tror jag
Jag har den på posten. Skälet är enkelt - den fanns beggad billig och jag tror inte skärmen förstör.Martin skrev:Aha, var det S du skulle ha. Varför då? Har du känslig medicinsk utrustning i lyssningsrummet?
Martin skrev:Överväg supra rondo också. Det är en kabel som liknar ply elektriskt men som har ytterligare lägre resistans och är rund och smidig. Finns även i isblå.Britt-Gunnar skrev:föresten har jag ångrat mig skall ha Supra ply 3.4s istället tror jag
Aha, var det S du skulle ha. Varför då? Har du känslig medicinsk utrustning i lyssningsrummet?
mapem skrev:Britt-Gunnar skrev: har för mig att på löpmeter kostar de billigaste ett par hundra/metern
Det är dyrt tycker lilla jag. 200:- metern blir en kostnad på 4 000:- för mig med 10m långa kablar.
Chris_Lymme skrev:Alla tycker ju olika men om jag skulle betala för en annan kabel än EKK så skulle jag inte välja Supra Ply. Den ger en betonad diskant i mina öron, d.v.s. låter ljus som Nordost påstås göra men inte gör i mina öron.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster