Moderator: Redaktörer
niklas skrev:En sak som jag funderat på är varför LTS de senaste åren nästan uteslutande har testat slutsteg och hemmabioreceivrar, samtídigt som man menar att högtalare (och rum) påverkar återgivningen mest. Är det för att slutsteg/receivers är "enklare" att testa eller vad är orsaken?
paa skrev:niklas skrev:En sak som jag funderat på är varför LTS de senaste åren nästan uteslutande har testat slutsteg och hemmabioreceivrar, samtídigt som man menar att högtalare (och rum) påverkar återgivningen mest. Är det för att slutsteg/receivers är "enklare" att testa eller vad är orsaken?
Står en hel del resonemang runt detta på trådens första sida.
Greensleeves skrev:Parasound Classic verkar vara vackra... behaglig färg på fronten, och gröna tecken i displayen... äntligen ett märke utan vassa, blå dioder, bör också tillfogas..!
Mvh
niklas skrev:En sak som jag funderat på är varför LTS de senaste åren nästan uteslutande har testat slutsteg och hemmabioreceivrar, samtídigt som man menar att högtalare (och rum) påverkar återgivningen mest. Är det för att slutsteg/receivers är "enklare" att testa eller vad är orsaken?
Högtalare är svårt, då iö både tillverkar egna och är involverad i många andras konstruktioner. När alla dessa är bortsorterade så blir det svårt att hitta något att testa, som skulle klara sig bra i ett test. Sen finns LTS-högtalarna förstås.
Det finns det med all säkerhet. Just nu finns inga planer på att testa högtalare utan det finns annat i pipen.hajen1 skrev:Alexi skrev:Högtalare är svårt, då iö både tillverkar egna och är involverad i många andras konstruktioner. När alla dessa är bortsorterade så blir det svårt att hitta något att testa, som skulle klara sig bra i ett test. Sen finns LTS-högtalarna förstås.
Med all respekt för IÖ och hans kunnande men nog sjutton finns det intressanta och bra högtalare på marknaden som lämpar sig för test!
Kaffekoppen skrev:Det finns det med all säkerhet. Just nu finns inga planer på att testa högtalare utan det finns annat i pipen.hajen1 skrev:Alexi skrev:Högtalare är svårt, då iö både tillverkar egna och är involverad i många andras konstruktioner. När alla dessa är bortsorterade så blir det svårt att hitta något att testa, som skulle klara sig bra i ett test. Sen finns LTS-högtalarna förstås.
Med all respekt för IÖ och hans kunnande men nog sjutton finns det intressanta och bra högtalare på marknaden som lämpar sig för test!
Men låt oss gärna se förslag, likt paa gjort ovan.
BengtO skrev:Volvo 140 skulle jag vilja ha testad. Har 2 med originalradio från 71 och 72.
BengtO skrev:Volvo 140 skulle jag vilja ha testad. Har 2 med originalradio från 71 och 72.
Och även äldre modeller typ ST-varianterna är intressant, tycker jag.Greensleeves skrev:När nu ett Bryston-slutsteg fick så fina recensioner av LTS nyligen, vore det ju intressant om sällskapet tittade lite extra på detta märke, och försökte utröna om det fanns fler godbitar i den kanadensiska firmans sortiment.
Mvh
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster