Naqref™ skrev:Jocke skrev:Hmmm....8545? Den är väl eg. post-Carlssonsk?
Ne. OA51.2 och OA52.2
OK! Trodde 8545 var SSC och 8542 var SC.
/Jocke
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Dynamic skrev:Dom skriver i nyhetsbrevet på CP att diskanten i "Larsen" högtalarna ser ut att vara T11oa... är det den?
Haakan_W skrev:IngOehman skrev:Haakan_W skrev:jag ser gärna ett svar på min post....det tog fan en stund å skriva å tänka igenom det så ett svar är väl det minsta man kan förvänta sig ?
Nej, de där provokationerna får du inget svar på.
Vh, iö
vad har jag för anledningar att provocera? äger ingen carlsson högtalare och kommer med all sannolikhet inte göra det heller...
Haakan_W skrev:varför jag skrev det jag gjorde var för att det är ungefär så situationen uppfattas (iaf i mina ögon), det blir lätt så då hälften av informationen läcker ut till allmänheten och resten av hemligheterna hålls internt...
och om jag nu uppfattat fel är det väl upp till ssc att antingen förklara eller förneka dessa...
uppfatta nu inte detta som en provokation men eftersom ssc valde dom citaten från forumen i nyhetsbrevet som enbart gav ssc en putt i ryggen och helt ignorerade mina frågor (eller ganska mångas frågor eftersom många via pm tyckt att det var bra frågor men inte vågat skriva själva)
jag söker inte bråk med någon men jag tycker situationen sköts bedrövligt...
nåja för att avrunda och ungefär uttrycka hur det känns med det svar jag fått hittils:
det kanske är så att vissa frågor är jobbiga och svåra att svara på? eftersom hittils har ingen av dom intressanta frågorna svarats på utan allt skylls på larsen som dessutom är den enda som sköter det snyggt utan ett enda ord om ssc...på hans hemsida finns tom en fin presentation om ssc kvar....inte vet jag men förstår ni hur jag tänker?
tänk dessutom på att jag är ingen kärring som lindar in ord i nå bomull utan här är det raka rör som gäller....å jag förväntar mig samma sak i retur
Wideglide skrev:Tack Öhman för ett svar på åtminstone Haakan_W´s frågor.
Mina står dock obesvarade:
"Ligger verkligen SSC bakom dessa ord mangrant eller är detta Gullbrandsens personliga åsikter?
Wideglide skrev:Har han verkligen mandat att sätta hela styrelsen på pottkanten med ett sådant nyhetsbrev?
Eller tror han att han kan sitta på två stolar samtidigt och dessutom publicera åsikter som är rent personliga?"
Dessa frågor ställde jag tidigare i tråden. Första delen av frågan har Gulbrandsen (med ett L) själv besvarat på planetens forum: Han har inget mandat från SSC, detta är hans egna åsikter, ingen annans.
Han tror med andra ord att han kan sitta på två stolar, publicera sina åsikter och samtidigt sätta styrelsen på pottkanten...
Gulbrandsen (med ett L) fortsätter att förnedra Larsen genom att återigen anklaga honom för stöld, piratisering mm.mm på
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... a&start=20
Kan detta hån mot en före detta medarbetare till SSC verkligen få fortsätta inför öppen ridå? Har ingen i styrelsen uppfostran nog att ta tag i detta?
Kan man verkligen sitta kvar som ledamot i SSC när man upprepade gånger häver ur sig dumheter, personangrepp, och rena lögner i SSC´s namn?
IngOehman skrev:
Jag håller med om att det han skrev i nyhetsbrevet ser ut att vara präglat av stor frustration*, och för mig, som också har känt riktligt av den varan, och som borde ha fattat bättre än att skriva det jag har skrivit , är det svårt att döma någon annan.
Hoppas på förståelse för det.
Vh, iö
Wideglide skrev:IngOehman skrev:Jag håller med om att det han skrev i nyhetsbrevet ser ut att vara präglat av stor frustration*, och för mig, som också har känt riktligt av den varan, och som borde ha fattat bättre än att skriva det jag har skrivit , är det svårt att döma någon annan.
Hoppas på förståelse för det.
Jag ser ditt citerade inlägg som någon form av ursäkt, om än vag...
Du säger vidare i ett inlägg ovan:
"SSC har dragit det kortaste strået, så till den milda grad att det inte
verkar finnas något som någon från SSC kan säga som kommer att tas
emot väl."
Kanske ett avståndstagande från SSC´s sida angående Gulbrandsens påhopp? Det hade tagits emot väl ,åtminstone från min sida.
Maken till bristande integritet har då aldrig jag varit med om.
Detta gäller ändå en före detta medarbetare till både stiftelsen och Gulbrandsen, (då han är ledamot i stiftelsen). Han har skitit på varenda hyllplan i det blå skåpet med sina uttalanden och dragit skam över både sig själv och styrelsen. Så en rejäl ursäkt hade varit på sin plats. Till Larsen, ska tilläggas. Det kommer att tas emot väl.
Ska SSC i framtiden kunna ha någon trovärdighet bör de belägga personliga åsikter från Gulbrandsen med munkavle. Jag är inte helt säker men jag tror vissa av dessa påhopp rent av är åtalbara. Personlighetskränking, anklagelser om stöld och pirateri mm. ligger såvitt jag förstår inom ramen för polisiär utredning.
Ju fortare alla turer kring vad som är den faktiska verkligheten blir klara ju bättre är det för alla parter. Jag hoppas verkligen att det är som du säger att inget av det Gulbrandsen skrivit i nyhetsbrevet är sanktionerat av SSC, visar det sig att Gulbrandsen använts som bollträ eller målvakt är det verkligen beklagligt.
IngOehman skrev:Historien kring det här är tydligen redan skriven, fullt av osanningar är den, men jag märker att det inte går att ändra på det. Segraren skriver ju historien heter det, och tydligen är det sant. Att segern skedde med hjälp av desinformation och bakhåll tycks inte spela någon roll. Skarpslipade vapen och en bra strategi vinner och moral betyder ingenting. Trist att se.
Måste vi verkligen älta det här mera?
(Jag vill inte, men jag är inte någon duktig elev till Martin.Jag klarar inte att lämna en lögn obesvarad, ens när den inte är uppsåtlig.
)
Vh, iö
IngOehman skrev:Historien kring det här är tydligen redan skriven, fullt av osanningar är den, men jag märker att det inte går att ändra på det. Segraren skriver ju historien heter det, och tydligen är det sant. Att segern skedde med hjälp av desinformation och bakhåll tycks inte spela någon roll. Skarpslipade vapen och en bra strategi vinner och moral betyder ingenting. Trist att se.
IngOehman skrev:Att det inte kommit några i tillverkning annat än OA58 kan vi nog vara överens om, men vad är det som får dig att tro
att det beror på SSC?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster