Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:
Nu är detta köp lite av en chansning men håller recievern inte måttet i vardagsrummet kommer den att räcka till mer än väl i arbetsrummet. Ska bli spännande att höra om den kan mäta sig med de billigare NAD-burkarna.
Tärnström
JTarnstrom skrev:
Din dumme jävel, du ska blindtesta, inte blindköpa! Förresten, är du säker på att du har kollat att inte jordflätan hade ramlat av phono-steget? Det kanske är det som orsakar missljuden.
Tärnström
paa skrev:Hur är det med hållbarheten på Yamaha nuförtiden?
(Vissa andra populära märken verkar ju inte vara så jättebra på den punkten.)
paa skrev:Jag har ju faktiskt lite gamla Yamahaprylar, en Tuner CT810 och ett kassettdäck K960. När jag tänker närmare rätt på saken, så är dom två faktiskt de älsta apparater jag har, som fortfarande inte är nåt fel på!
JTarnstrom skrev:[...] Jag kan få Yamahan att närma sig det ljudet när jag använder mig av loudnessfunktionen. Är månne 7240 mer färgande, eller är det faktiskt tvärtom? [...]
enJohn skrev:JTarnstrom skrev:[...] Jag kan få Yamahan att närma sig det ljudet när jag använder mig av loudnessfunktionen. Är månne 7240 mer färgande, eller är det faktiskt tvärtom? [...]
Har den en sån där smart loudness, som varierar med volymen? Sån vill man ju ha, verkar skitsmart!
/en john utom kontroll
Bossekaka skrev:Tycker du att den var/är prisvärd? Såg att Media Markt hade den för 3200:- ... Undrar om det är någon större skillnad det är mellan 797'an och 497'an... Har du hör den?...
//Micke
JTarnstrom skrev:... Jag gillar Yamaha men deras tvåkanalsrykte har ju inte varit mycket att hänga i julgran på sistone... Jag gillar till och med utseendet på deras grejer.
Bossekaka skrev:... Egentligen så vill jag ha en ax-596'a, men det verkar ju vara helt kört att få tag i en.![]()
JTarnstrom skrev:Fast jag hittade ju denna info på Yamhas sajt:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=19788
Ändå ett gott tecken på att de tar ansvar för sina apparater även långt efter att de har slutat tillverka dem. Yamaha känns rätt seriösa på det viset.
Tärnström
Användare som besöker denna kategori: NADifierad, Perkka och 3 gäster