Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
avr7000 skrev:I det avseendet existerar "Stig Carlsson" lika lite som "Otto" i juridisk mening.
Medan varumärket "Carlsson" existerar juridiskt på samma sätt som varumärket "Ino"
Bertil Alving skrev:...jag var själv med om att både se och lyssna på de prototyper till stående högtalare som John Larsen på helt eget initiativ hade snickrat ihop. Sedan följde en tids experimenterande med delningsfiltren och så småningom bildades ett arbetsutskott i SSC som fortsatte att utveckla det som kom att bli den färdiga OA-58. Det fanns alltså ingen i SSC som framkastade något konkret initiativ att göra en stående ortoakustisk högtalare innan John Larsens prototyper kom till vår kännedom.
Haakan_W skrev:
Wideglide skrev:IngOehman skrev:
Nu säger jag det en gång till Lycka till Larsen!
Fasen Öhman, du skulle dykt upp på träffen så hade jag köpt ett par åt dig...
meanmachine skrev:Wideglide skrev:IngOehman skrev:
Nu säger jag det en gång till Lycka till Larsen!
Fasen Öhman, du skulle dykt upp på träffen så hade jag köpt ett par åt dig...
Jag kan dyka upp hos dig om du köper mig ett par.
Bill50x skrev:Nejdå, jag missförstår dig inte avsiktligt. Inte ens oavsiktiligt
Min poäng är; vissa uppfinningar/konstruktioner (otto) är entydiga medan andra (ino) inte är det. Varför? Varför har jag rätt att hänvisa till Otto-principen men inte Ino-principen?
/ B
IngOehman skrev:Vidare:
SC's principer / SC's idéer...
Menar du att det finns någon signifikant skillnad?![]()
Studentlitteraturs interna ordbok skrev:princip - substantiv /principen; principer/ grundläggande regel; norm, linje, metod
idé - substantiv /idén; idéer/ tanke, förslag, infall; uppfattning, uppslag; mening, det är ingen idé det är lönlöst
IngOehman skrev:Bertil Alving skrev:...jag var själv med om att både se och lyssna på de prototyper till stående högtalare som John Larsen på helt eget initiativ hade snickrat ihop. Sedan följde en tids experimenterande med delningsfiltren och så småningom bildades ett arbetsutskott i SSC som fortsatte att utveckla det som kom att bli den färdiga OA-58. Det fanns alltså ingen i SSC som framkastade något konkret initiativ att göra en stående ortoakustisk högtalare innan John Larsens prototyper kom till vår kännedom.
Detta är fel. Såväl den principiella formen som vinklar på baffeln
kom från mig. Kan tillägga att JL har bekräftat detta för AE.
Wideglide skrev:IngOehman skrev:Nu säger jag det en gång till Lycka till Larsen!
Fasen Öhman, du skulle dykt upp på träffen så hade jag köpt ett par åt
dig...
IngOehman skrev:Hur missförståndet gick till undrar jag dock över. Vi talade mig
veterligt i princip BARA om det du skrivit (som helt uteslutande
handlade om den första prototypen) och du bekräftade vad jag
sade, om det du skrivit.
Det enda jag skrivit är ju att jag personligen tycker att det hade
varit roligare att se lite flera egna, kreativa och nyskapande
lösningar från Larsenhåll, och att jag tycker marknadsföringen
är minst sagt tveksam.
Men det har du väl heller inte hållit med om...![]()
Wideglide skrev:IngOehman skrev:Nu säger jag det en gång till Lycka till Larsen!
dig...
Ja, det hade ju varit kul (supertack för erbjudandet!) men jag var ju i
USA då.
Naqref™ skrev:iö skrev:Det enda jag skrivit är ju att jag personligen tycker att det hade
varit roligare att se lite flera egna, kreativa och nyskapande
lösningar från Larsenhåll, och att jag tycker marknadsföringen
är minst sagt tveksam.
Men det har du väl heller inte hållit med om...
Har jag sagt att jag inte håller med dig om det? Personligen så tycker jag att man bör hålla sig ifrån att lägga ord i andras mun om man själv tycker extremt illa om det.
Naqref™ skrev:IngOehman skrev:Wideglide skrev:IngOehman skrev:Nu säger jag det en gång till Lycka till Larsen!
dig...
Ja, det hade ju varit kul (supertack för erbjudandet!) men jag var ju i
USA då.
Eh... Åkte du inte två veckor senare?
Wideglide skrev:Kommer Öhman ska jag personligen köpa att par Larsenhögtalare åt honom så han kan lyssna på dem i lugn och ro.
I all välmening. Mest för att han ska få tid att reflektera över det som verkar ondgöra honom mest.
Han kan själv välja färg...
Samma sak gäller Gulbrandsen.
Men då väljer jag färg. Det går säkert att mot tillägg få dem i gult...
John Larsen skrev:Om Öhmans raljerande om ”mitt inverterande av bakåt o framåt” kan jag bara tillägga att jag faktiskt en gång i tiden lyckades med min körkortsutbildning och där var det inga problem med bakåt och framåt.
John Larsen skrev:Som var och en själv kan konstatera vid att titta på bilderna kan den påmonterade överdelen inte flyttas över huvud taget utan en omkonstruktion av densamma.
John Larsen skrev:Placeringen i djupled är samma som OA-50.
...å andra sådan avståndet till väggen, som behöver vara så stor som möjligt för att interferensen med väggen bakom skall gå att ta hand om för dämpmaterialet
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster