Problemet för mig uppstår när man hävdar att det ena eller andra är överlägset, då skriver man folk på näsan som gjort andra bedömningar och val
Jag har alltid haft svårt för att folk uppfattar att andra skriver de på näsan eller inte respekterar deras åsikter eller ....
Samtidigt som de själva har fått framföra sina, ibland rätt så bestämda, åsikter själva.
Som om teoribaserade åsikter var en förolämpning. Som om subjektiva åsikter utan stöd från teoretisk kunskap var heliga och därmed oemotsägbara.
Det har blivit legio att i föraktfull ton uttala sig om pålästa och kunniga människor i termer av "mätnissar", "mätmaffian", "LTS-falangen" som om de teoretiskt kunniga inte njöt av musiken. Medan i själva verket är det kanske tvärtom (vad gäller att njuta av musiken) den teoretiskt bevandrade kanske njuter av en platta med lampsladd till högtalaren i lugn förvissning (kanske tom en falsk förvissning) att den duger minst lika bra som en dyr snok. Medan en snokägare kanske våndas då det ju finns, uppenbart kunniga, människor som hävdar lampsladdens förträfflighet.
För att styra tillbaka till on topic: Jag njuter lika mycket av båda formatten. Ger blanka f... i att det knastrar, märker inte det ens.
Som ngn sagt här, vinylen tvingar till att hela stycket avlysnas eftersom det är jobbigare att byta ett spår på vinylen. Detta uppfattar jag som ett stort plus.
Dimitri