Johan_Lindroos skrev:Öh ba å.s.v. Typ...

Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Över den frekvensen blir det alltså knappast brantare, vad nu än "filtret" gör.
dimitri skrev:Heder åt Sladd
som är återförsäljare åt Transparent och som (uppenbarligen) har bemödat sig att framföra synpunkterna från Faktiskt.se till tillverkaren.
Ranefjord skrev:Detta är den bästa kabeltråden jag nånsin sett... tror jag.
Sladd skrev:Hela ljudrummet är avskiljt från omvärlden. Det har eget ventilationssystem, egen strömförsörjning,
delar endast berggrunden med huset runt omkring, resten är flytande. Akustikbehandlat såklart och
försett med det mesta av vad deras kunder kan förväntas ha hemma i hyllorna. De har alltså Krell,
Mark Levinson, Conrad Johnsson, VTL, Classé, Burmester, Audio Research, Jeff Rowland och en massa
annat och ingen hifibutik i det här landet kommer i närheten av urvalet eller nivån. Men det är deras
arbetsverktyg, rummet, utrustningen och lyssningsvanan ständigt förnyad med besök på livekonserter,
konserthus mm. Med dessa hjälpmedel så tar de fram nya kabelgenerationer.
Sladd skrev:Personligen kan jag bara säga att jag var "torsk" på detta kabelmärke långt innan jag ens
hjälpte till på mässor etc. Just det känns som en väldig styrka när man skall sälja det till kund.
Dahlqvist skrev:Om vi nu tar en barnmisshandlare som tror att han eller hon gör det rätta, skall vi då ta upp
en sansad diskussion om barnmisshandelns för och nackdelar med denne och sedan vara glada
över att vi kunnat föra en sansad och utvecklande debatt om barnmisshandeln och att frågan
blivit belyst från båda sidor?
Nattlorden skrev:8O Konflikträdsla?![]()
Vi har väl bråkat om kablar (och andrat) redan så det räcker för de närmsta 100 åren! Det finns inte heller något egenvärde i bråkande.
Kanske snarare ett tecken på mognad? *håller tummarna*
Dahlqvist skrev:Eller resignation? Att "bråka" är ju förstås inte särskilt konstruktivt. Men att argumentera på ett konstruktivt sätt är väl inte att bråka?
Audiomanikern skrev:Hej!
A*lltså i ordet barnmisshandlare ligger liknelsens första misstag! Misshandel är en negativ handling!
(nästan) Ingen anser sig misshandla barn t.o.m. om "fysiskuppfostran" av våldsam natur skulle
förekomma. Det ena personen ser som barnuppfostran, ex hålla i ett barn o säga "Fyy, inte slå - klappa!" ser
näste som oförlåtligt övergrepp medans den tredje anser ett hårt knytnävsslag i magen
vara mild tillrättavisning (av ett barn), men ingen av de 3st (fiktiva) personerna anser sig vara
barnmisshandlare. Definiera barn! Definiera missshandel! Definiera därefter barnmissshandel.
Liknelsens andra misstag ligger i att ämnet är så känsloladdat att det i.v.f.s.h. ej lämpa sig som
liknelse uti diskussion om EsoteriskaHifiKablars vara el icke vara, A*nses det faktiskt.se!
Mvh A*
Dahlqvist skrev:Poängen var ju att illusterara frågan om hur vi agerar när vi möter någon som vi tycker
gör i grunden fel. Spelar deras syn på saken någon roll?
Dahlqvist skrev:Extremfall är ofta vara ett bra sätt att illustera principer i ett område där de är otydliga. //
// B*rnmissh*ndel kan med fördel bytas mot "något som du tycker är i grunden är fel".
Det viktiga är alltså vad DU tycker. Varför inte ta något okontroversiellt som slaveri?
Poängen är att det borde kvitta hur "den som gör det som du tycker är i grunden fel"
ser på saken när det gäller din inställning till "det som du tycker i grunden är fel".
Användare som besöker denna kategori: Harryup och 11 gäster