Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
UnholyRishna skrev:Visst påverkas carlsson av rummet, men precis som någon sade så gäller detta även alla andra högtalare. Därför tycker jag att det vore intressant att se mätningar, även på carlsson.
Dynamic skrev:UnholyRishna skrev:Visst påverkas carlsson av rummet, men precis som någon sade så gäller detta även alla andra högtalare. Därför tycker jag att det vore intressant att se mätningar, även på carlsson.
Humm det blir väl ändå inte riktigt samma sak eftersom dom flesta högtalare tillverkas för att ge rak frekvensgång utan rum. Carlsoonhögtalarna tillverkas för att ge rak frekvensgång i ett "genomsnittligt" bostadsrum.
Dynamic skrev:Humm det blir väl ändå inte riktigt samma sak eftersom dom flesta högtalare tillverkas för att ge rak frekvensgång utan rum. Carlsoonhögtalarna tillverkas för att ge rak frekvensgång i ett "genomsnittligt" bostadsrum.
52:orna är gjorda för att spela i ett rum varför vi inte gjorde en sedvanlig frifältsmätning. Istället mätte vi direkt i lyssningsrummet. Resultatet får anses som exemplariskt.
unholyRishna? skrev:Är denna mätning genomförd i döddämpat rum eller i "normalt" bostadsrum? Hursomhelst så ser kurvan ut att överrensstämma ganska bra med vissa av mina intryck!![]()
UnholyRishna skrev:Seriöst, hur fasen kunde mitt inlägg hamna under namnet Rishna??? Visst är han min bror, men jag kan inte hans lösenord, och jag gjorde inlägget på min dator på jobb! Någon admin som kan svara på detta??![]()
Alltså, Inlägget 2 steg upp är gjort av mig, med mitt login, inte av Rishna!! Hur??
Vee-Eight skrev:UnholyRishna skrev:Seriöst, hur fasen kunde mitt inlägg hamna under namnet Rishna??? Visst är han min bror, men jag kan inte hans lösenord, och jag gjorde inlägget på min dator på jobb! Någon admin som kan svara på detta??![]()
Alltså, Inlägget 2 steg upp är gjort av mig, med mitt login, inte av Rishna!! Hur??
Satt du hos brorsan, skrevs inlägget på hans dator?
...Hursomhelst så ser kurvan ut att överrensstämma ganska bra med vissa av mina intryck!
Vee-Eight skrev:"Mindre fördelaktiga utseende"? Vafalls!?![]()
paa skrev:Jag tycker att den är snygg, men att den inte har tillräckligt med djupbas. Skulle vara kul att höra OA51 vid något tillfälle med välintegrerade basmoduler.
Soulman skrev:Jag som inget vet, tycker att det bl.a. ser ut som om det finns "djup" bas.
RogerGustavsson skrev:Soulman skrev:Jag som inget vet, tycker att det bl.a. ser ut som om det finns "djup" bas.
Nja, det ser inte så ut! Tappas 20dB ner mot 20Hz och fallet sätter in tidigt.
Naqref™ skrev:OA51.3 mätt från 50cm avstånd 22.5 grader inåt lyssningspositionen. 1/6-oktav smoothing.
paa skrev:Är det där mätt på en uppgraderad OA51.3, eller på den ferrarriröda?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst